Skip to content

המדינה תסייע לבית החולים הדסה; הרופאים שובתים הבוקר

תיתן לבית החולים 50 מיליון שקל, במקביל ל-50 מיליון שקל מצד ארגון נשות הדסה להבטחת פעילותו הסדירה לטובת ציבור המטופלים. עם גירעון מצטבר של 1.3 מיליון שקל פנתה הנהלת בית החולים לבית המשפט בבקשה לאשר הקפאת הליכים. היום (א') שובתים כל רופאי בתי החולים ברחבי הארץ לשעתיים לאות הזדהות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרדי האוצר והבריאות, בתיאום עם ראש הממשלה, נחלצו לסייע לבית החולים הדסה להבטחת פעילותו הסדירה לטובת ציבור המטופלים. נוכח חשיבותו של בית החולים הדסה למערכת הבריאות, ועם פניית הנהלת בית החולים הדסה לבית המשפט לאשר הקפאת הליכים, מסייעת המדינה לבית החולים במימון של 50 מיליון שקל במקביל ל- 50 מיליון שקל מצד ארגון נשות הדסה.

"הדסה סגורה, נא לפנות לממשלה" (צילום מסך)
"הדסה סגורה, נא לפנות לממשלה" (צילום מסך)

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת ניסן סלומינסקי מסר, כי הוועדה בראשותו תקיים דיון דחוף בנושא ביום שלישי הקרוב.

מחאת העובדים

בינתיים החריפו עובדי בית החולים הדסה את צעדי המחאה והיום (יום ראשון) הם יקיימו בין השעות 10:00-12:00, אספות הסברה של האחיות ושל עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הדסה – עין כרם והדסה הר הצופים. בזמן קיום האסיפות, העובדים ישביתו את פעילות בתי החולים ויעבדו במתכונת חירום בלבד. כמו כן, בהמשך השבוע צפויים כל עובדי הדסה לקיים הפגנה ענקית בירושלים. בנוסף ישבתו היום כל רופאי בתי החולים ברחבי הארץ לשעתיים לאות הזדהות.

בישיבת החירום שהתקיימה בלשכתו של אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בההסתדרות בת"א, הוחלט כי אם לא ישולמו הפרשי המשכורות עד יום א' צפויה שביתה של כלל עובדי הדסה כבר מיום שני. מלבד המעבר לעבודה במתכונת חירום, מתוכננים צעדים נוספים במסגרתם ישתתפו עובדי בתי החולים בכל רחבי הארץ לאות סולידריות.

הבנקים עצרו אשראי

המשבר בהדסה הגיע לשיאו כאשר בנקים עצרו את האשראי לבית החולים הדסה. עצירה שמעמידה בסכנה את היכולת של בית החולים להשלים לעובדי בית החולים את משכורות חודש ינואר, לאחר שהם קיבלו בתחילת החודש רק את מחצית משכורת ינואר. את שאר המשכורת הם אמורים היו לקבל עד 9 בחודש.

הבנקים גם עיקלו הכנסות בסכום של כ-30 מיליון שקל שאמור היה להתקבל בהדסה מקופות החולים, בגין שירותי אשפוז ושירותים רפואיים נוספים שהן מקבלות מבית החולים. במקביל, מאיימים ספקים לעצור את האספקה לבית החולים.

בקשה לאשר הקפאת הליכים

הנהלת בית החולים פנתה ביום שישי לבית המשפט בבקשה לאשר הקפאת הליכים עד לגיבוש הסדר הבראה כולל עם נושי בית החולים. הליך הקפאת ההליכים נועד למנוע את המשך הידרדרותו הפיננסית של בית החולים במטרה לאפשר לו להמשיך לפעול באופן שוטף לתקופה שתקבע על ידי בית המשפט, בלי שנושיו יוכלו לפעול באופן מיידי למימוש חובותיהם, וזאת על מנת להגיע בתקופה זו להסכם הבראה כולל.

תכנית הבראה

במשך תקופת הקפאת ההליכים צפויה להמשיך ההידברות בין הנהלת בית החולים לעובדיו, בחסות נאמן, שימונה מטעם בית המשפט. הנאמן ינהל משא ומתן מול הצדדים השונים כדי לגבש תכנית הבראה מוסכמת, שתבטיח את יציבות בית החולים לאורך זמן ושימור יכולתו לספק שירותי רפואה לציבור החולים במדינת ישראל בכלל, ובירושלים, בפרט.

תכנית ההבראה שגובשה בין הנהלת בית החולים לבין הממשלה, כוללת פיטורים של כ-550 עובדים, שמתוכם פוטרו כבר כמחצית, רובם עובדי מינהל ומשק, קיצוצי שכר לרופאים והקפאת תוספות שכר עתידיות. הרופאים מתנגדים לקיצוצים אלה ומסכימים לקיצוצים בהיקף נמוך יותר, לתקופה של ארבע שנים, כאשר חלק מהקיצוץ יוחזר אליהם בתום התקופה.

גירעונות

לבית החולים גירעונות מתמשכים לאורך השנים האחרונות, אשר הביאו להידרדרותו הפיננסית, ולאחרונה אף לסגירת קווי אשראי מהבנקים ומהספקים. הידרדרותו של בית החולים נובעת מכשל ניהולי מתמשך, הבא לידי ביטוי בעודף משמעותי של כוח האדם המועסק בבית החולים ובמשכורות גבוהות ביחס למקובל בבתי החולים האחרים בארץ. סך הגרעון עד היום נאמד בכ-1.3 מיליארד שקל.

תמיכה מיו"ר הכנסת

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, נפגש היום עם ראשי הנהגת הרופאים המוחים בלשכתו בירושלים. אדלשטיין הביע באזניהם את דאגתו מכך שמוסד כמו הדסה נמצא בסכנת סגירה. "אסור שהדסה תיסגר", אמר אדלשטיין, "אני, כיו"ר כנסת, אעניק לכם את כל הכלים הפרלמנטריים הדרושים כדי שתשמיעו את קולכם ואני מאמין שחייב להתקיים שיח בנושא בכנסת". אדלשטיין הוסיף כי: "השטן נמצא בפרטים הקטנים ואין צורך לחפש עכשיו מי אשם ולמה. מה שחשוב הוא למצוא פתרון טוב ומהיר במטרה לתמוך ברופאים, ברפואה ובביה"ח הדסה". הרופאים שהשתתפו בפגישה הודו לאדלשטיין וביקשו לציין כי מידע רב שמפורסם על אודות המוסד והרופאים אינו נכון ואף נגוע בפופוליזם. "אנחנו מדברים מדם ליבנו", אמרה אחת הנוכחות. "אנחנו שמחים על נכונותך לתת במה לשיח ומבקשים ממך לפעול למען שמירה עלינו ועל כבודנו שנרמס בימים אלו", הוסיפה.

היום בשעה 17.30 יתייצבו חברי כנסת, אישי ציבור, ראשי מועצות אזוריות, עיריות ומוכתרים אזוריים לפגישת הזדהות עם בית החולים הדסה עין כרם לפגישה עם ועדי הרופאים והעובדים למען הצלת בית החולים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן