Skip to content

"רובוקופ" מתרסק על המסך

עלילה מנוקבת בכדורים, סיפור מבולבל ומשחק מגוחך – זו התוצאה שמתקבלת מ"רובוקופ" גרסת 2014. הבמאי הברזילאי המצוין, ז'וזה פאדיליה, מנסה להעצים את הסרט עם רעיונות נהדרים, אך נופל בביצוע, וג'ואל קינמן, בתפקיד הראשי, מאכזב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=2]

מבקרי קולנוע רבים דנים בימים אלו ב"רובוקופ" – ובהשוואה, האם הוא טוב כמו הסרט המקורי מ-1987? האם גרסת 2014 חדשה ורעננה? האם הייתה סיבה מוצדקת ליצור אותו מחדש? לא כדאי להיכנס למסיבה זו. "רובוקופ" 2014 אינו סרט טוב, ללא קשר למקורו. למיזם החדש נבחר במאי ברזילאי מצוין, ז'וזה פאדיליה ("אוטובוס 174", "יחידת עלית"), הוא בהחלט מנסה להעצים את הסרט עם רעיונות נהדרים, אך נופל בביצוע, ומספק סרט עם עלילה מנוקבת בחורים, כנראה מיותר מדי קליעים, והסיפור נמתח מעבר לצורך, אפילו לסרט מדע בדיוני.

בלי כריזמה. קינמן

בעתיד הלא רחוק, אמריקה נהרסת מעליית הפשע ברחבות, אם כי הצופים לא באמת זוכים לקבל תחושה של ריקבון עירוני או התמוטטות מוסרית, אלא רק אומרים להם את זה. הממשל האמריקני והציבור הרחב חוששים מהתאגיד הגדול, אומניקורפ, המייצר רובוטים צבאיים, ומתכוון  ליצור רובוטים, אשר יסיירו ברחובות ערי ארצות הברית כדי להלחם בפשע. החברה עולה על רעיון שיזרים לה מיליארדי דולרים – לקחת שוטר שנפצע בתפקידו, אלכס מרפי (ג'ואל קינמן, "The Killing", "כסף מהיר"), ולהכניסו לתוך מכונה. האדם שבפנים ייקח אחריות מוסרית, ואילו הרובוט יהיה אחראי על הצד הפיזיולוגי הכרוך בלוחמה בפשע.

פאדיליה דואג להראות את ההתחבטות של רובוקופ מול בני משפחתו (אשתו – אבי קורניש, "ללא גבולות", ובנו – ג'ון פול רוטאן, "זאת מלחמה"), אך השתלשלות האירועים אינה הגיונית, כפי שאנו יודעים מעט מאוד על הדינמיקה המשפחתית של אלכס מרפי לפני שנפצע בפיגוע מכונית, ובטרם הפך לרובוקופ. בהתחלה, הוא שומר על זיכרונותיו מחייו המוקדמים כשוטר, אך אז הוא מאבד אותם, ואז הוא שוב מקבל אותם בחזרה – בעלילה מבלבלת שבה נשמתו דורסת את המוח החצי רובוטי שלו.

מבלבל? כן. אבל האמת, זה לא ממש עובד, וכך גם משחק הדמויות נע בין אפקטיבי (קורניש חזקה כאשתו האבלה של מרפי, ואילו גארי אולדמן אותנטי כמדען שיצר את רובוקופ), לשטוח לחלוטין (קינמן לא מספיק כריזמטי בתפקיד הראשי), ועד ממש נורא (מייקל קיטון בתפקיד הבוס המפחיד של רובוקופ, וסמואל ל. ג'קסון מביך כמארח טלוויזיה ימני קיצוני). הנבלים הם חסרי צבע עד לנקודה של אי קיום, והכוחות המיוחדים שנוצרו במחשב כדי להדגים את יכולותיו של רובוקופ מוגזמים עד כדי גיחוך. אפילו סצנות הפעולה מבלבלות, וקשה להבין מי יורה ומי נהרג, בעיקר בחשיכה.

למרות ש"רובוקופ" גרסת 2014 צובר מעט כוכבים עבור רעיונות מרגשים ופרשנות חברתית מקורית, בסופו של דבר, יש להשליך את רובוקופ לערמת איסוף הפסולת המתכתית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן