Skip to content

הסכם ברית תאומים בין פארק קיסריה ופארק בסין

במסגרת ההסכם יתקיימו שיתופי פעולה עסקיים חילופי משלחות ומידע ופיתוח. זוהי ברית הפארקים התאומים השלישית שקידמה השנה החברה לפיתוח קיסריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פארק העסקים בקיסריה חתם בסוף השבוע שחלף הסכם ברית תאומים עם פארק התעשיה הישראלי-סיני, הפועל באזור שנגחאי, עם רייקי זאנג, ראש העיר נאן-שן, הסמוכה לשנחאי, המשמש יו"ר החברה הכלכלית של האזור. הוא הגיע לארץ בראש משלחת אנשי עסקים ובכירי ממשל מסין. זוהי ברית הפארקים התאומים השלישית שקידמה השנה החברה לפיתוח קיסריה.

בצילום (מימין לשמאל)- גיא גולדיג ראש מינהלת פארק התעשיה בקיסריה, אבי בניהו והנציג הסיני רייקי זאנג
בצילום (מימין לשמאל)- גיא גולדיג ראש מינהלת פארק התעשיה בקיסריה, אבי בניהו והנציג הסיני רייקי זאנג

מודל בינלאומי

פארק העסקים והתעשייה קיסריה, מהגדולים בישראל, ממשיך להוות מודל בינלאומי לפארק תעשייה אקולוגי, המשלב חברות הי טק וביו טק עם תעשיה מסורתית ומרכזים לוגיסטיים מובילים, בכפיפה ירוקה אחת. ואת הדוגמה הזאת לומדים בחו"ל כולל סין.

במסגרת הסכם הידידות וברית הפארקים התאומים שנחתם, יתקיימו בין הצדדים והחברות הפועלות בהם, שיתופי פעולה עסקים, חילופי משלחות ופיתוח משותף של חזונו של הברון אדמונד דה רוטשילד ליצירת מכלול איכותי במיוחד של פעילות עסקית יצרנית, כערך מוסף ולא כמפגע ליישובים בסביבה.

סביבת עבודה אקולוגית

לפני החתימה על ההסכם, ביקרו הבכירים הסינים בפארק בקיסריה, ביקרו בכמה מהחברות הפועלות בפארק והביעו הערכה רבה לצורת הניהול הייחודית של הפארק, המתנהל כמשק סגור, מעניק ערכים כלכליים מוספים לדייריו ומקפיד באופן מיוחד על סביבת עבודה אקולוגית – לרווחת העובדים במפעלים השונים, תושבי היישובים הסמוכים ושומר על ערכי הטבע, הנוף ומי התהום.

"תנאי אשראי נוחים"

מיכאל כרסנטי מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה ציין כי פארק התעשייה והעסקים בקיסריה ממשיך לקדם פעילות גם בזירה הבינלאומית. "זהו הסכם ברית התאומים השלישי שאנו חותמים ובכוונתנו להמשיך ולעודד קידום ושיתוף פעולה שיאפשר לחברות השוכנות בפארק לקבל מידע ולהקים שלוחות מול השוק הסיני המקל במס ובתנאי אשראי נוחים. בכוונתנו למנף את שיתופי הפעולה ולהרחיבם לטובת החברות דיירות הפארק לקידום פעילותן בארץ ובעולם".

"להקים מרכז סחר ופיננסים ישראלי סיני"

אבי בניהו, המייצג את הקבוצה הסינית, הכוללת משקיעים גדולים ואנשי ממשל בכירים ממחוז שאנזיין, ציין, כי "היוזמה להקמת פארק תעשייה ישראלי-סיני נעשתה על ידי הממשלה המקומית, בשיתוף אנשי עסקים ופיננסים, במטרה להביא לסין פעילות של חברות ישראליות עתירות ידע ולקדם פעילויות המושתתות על שיתופי פעולה הדדיים. בכוונת הקבוצה להקים מרכז סחר ופיננסים ישראלי סיני במחוז שאנזיין, שייתן את כל השירותים המתבקשים לפעילות הכלכלית של החברות הישראליות, בתחום הרגולציה, המימון, הבנקאות המכס ועוד".

"לסייע לחברות זרות"

בעת החתימה על ההסכם הבהיר מר זאנג, כי המדיניות המקומית היא לסייע לחברות זרות ולהעניק להם תנאים מיוחדים במידה ויבחרו לפעול עם חברות בפארק הסיני. והוסיף: "אנחנו ממתינים לביקור נציגי החברה, הפעילות המשותפת תהווה דוגמא לקשר בין פארקי תעשייה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן