Skip to content

אישום: העלימו כ-4.6 מיליארד שקלים מהימורים בלתי חוקיים

14 המעורבים, תושבי השרון והמרכז הואשמו כי הפעילו במשך ארבע שנים הימורים במשחקי ספורט באתר הימורים בלתי חוקי באינטרנט, שעל הכנסותיהם ממנו לא דיווחו לרשות המסים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

14 תושבים בשרון, המרכז וחיפה הואשמו לאחרונה בהעלמת הכנסות בהיקף חסר תקדים של יותר מארבעה וחצי מיליארד שקל, מהפעלת אתר הימורים בלתי חוקי באינטרנט. כתב האישום המתוקן הכולל שורה של עבירות מס הוגש לבית המשפט המחוזי בת"א בסוף חודש ינואר על ידי פרקליטות מחוז ת"א, באמצעות עורכי הדין מירב גבע, אורנה פינטו-גפסון ואיריס רמתי.

חקירה גלויה

באוקטובר 2012 נפתחה חקירה גלויה על ידי ימ"ר תל אביב ויחידת יהלום ברשות המסים, שעניינה חשד לביצוע עבירות של ארגון הימורים בלתי חוקיים, הלבנת הון, העלמת הכנסות וזאת במסגרת רשת הימורים באתר האינטרנט דונבט (ששמו שונה מאוחר יותר).

4 מנהלים, 9 סוכנים ואיש קש אחד

כתב האישום המתוקן מייחס ל-14 נאשמים: ארבעת מנהלי אתר ההימורים, תשעה סוכנים ואדם, אשר שימש איש קש לצורך הלבנת הכספים האסורים, גם עבירות מס בהן עבירות של התחמקות מתשלום מס בגין הכנסותיהם בהיקף של 4,590,092,123.74 שקל וסיוע לאחרים להתחמק ממס.

לתשעת הסוכנים, שתפקידם היה לגייס מהמרים ולשמש להם כערבים מול מנהלי האתר לביטחון תשלום חובותיהם, מיוחסות עבירות של השמטת הכנסות בסכום כולל של יותר מ-54 מיליון שקל במשך התקופות הרלוונטיות לכל אחד מהם. גם הסוכנים נאשמים, כי לא הודיעו לפקיד השומה על תחילת עיסוקם, לא ניהלו פנקסי חשבונות, לא הגישו דוחות במועד וסייעו למהמרים באתר להעלים מרשות המסים את הכנסותיהם מרווחי ההימורים ששולמו להם במזומן ע"י הסוכנים.

שיטת הלבנת הכספים

עוד מתברר מכתב האישום, כי מנהלי האתר הלבינו את הרכוש האסור באמצעות משרד למתן שירותי מטבע בהרצליה, שידע כי נפתחה כרטסת אצלו על שמו של איש קש מרמת השרון, המואשם בכתב האישום, במטרה להסתיר ולהסוות את מקור הכסף ואת זהותם של מנהלי האתר. במעשיו של איש הקש הוא סייע למנהלי האתר להתחמק מתשלום מס, נאמר בכתב האישום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן