Skip to content

ניסה לרצוח תינוקת ויילך לטיפול פסיכיאטרי

בית המשפט המחוזי בת"א הורה על הפסקת הליכים נגד תושב עפולה שניסה לרצוח תינוקת אריתראית בשל היותה שחורה. "אני פליט וחווה אלימות גזענית", פנה האב לשופטים ושאל: "אם הוא משוגע כבר 15 שנה, למה הוא לא סגור? למה נותנים לאנשים שחורים להישרף?"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרכב של שלושה שופטים הורה היום להפסיק את כל ההליכים הפליליים כנגד מיכאל זרצקי, תושב עפולה בן 59, שהועמד לדין בגין ניסיון לרצח תינוקת אריתראית בת שנה וחצי באמצעות  סכין. בהסכמת התביעה והסנגוריה הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב על הפסקת ההליכים והורה לאשפז את זרצקי בבית חולים פסיכיאטרי. בית המשפט הורה לבית החולים לדווח לפרקליטות ולסנגור על כל שינוי במצבו של הנאשם ולשם כך תתכנס ועדה פסיכיאטרית אליה יוזמנו הסנגור והפרקליטות. כמו כן הורו השופטים לעדכן את הוריה של התינוקת.

"בת זונה מתה?" זרצקי בבית המשפט (צילום מסך)
"בת זונה מתה?" זרצקי בבית המשפט (צילום מסך)

זרצקי נלכד בתחילת חודש אפריל השנה לאחר שהתנפל על אם ובתה התינוקת והצליח לדקור את התינוקת בראשה. לשוטרים שעצרו אותו ברחוב יסוד המעלה בל אביב, סמוך לתחנה המרכזית, אמר הנאשם: "תקפתי מחבלים שחורים".

בעדותו אמר הנאשם כי החליט לרצוח "תינוק שחור", בגלל שהוא שונא שחורים. בחקירותיו במשטרה, כנשאל מדוע ניסה להרוג את התינוקת השיב: "להרוג אותה. אני לא ניסיתי, אני בטוח שאני הרגתי אותה… בת זונה מתה? התינוקת מתה? אני בטוח שהיא תמות, שהמכה… היא תמות".

בעברו של האיש שלושה הליכים פליליים בעבירות אלימות ורכוש שהופסקו מאותה הסיבה –  אי מסוגלותו לעמוד לדין עקב מחלת נפש. הוא אושפז בעבר במוסדות פסיכיאטריים ואולם לאחר ששוחרר שב וביצע עבירות פליליות קשות. היום שלח אותו בית המשפט שוב למוסד פסיכיאטרי. בית המשפט לא נתן את דעתו לכך.

טרם מתן ההחלטה, פנה אבי התינוקת לשופטי בית המשפט בקריאה נרגשת: "יכול להיות שהוא משוגע, אני לא יודע. אבל כשהוא דקר, הוא ידע מה הוא עושה. אומרים הרופאים שהוא משוגע ככה כבר 15 שנה אז למה הוא לא בכלא? – אומרים שעוד שנתיים הוא ישתחרר. קיבלתי סטירת לחי גדולה".

על מצב אשתו ושלו לאחר המקרה המזעזע הוא סיפר לבית המשפט כי הוא וזוגתו לא יכולים לעבוד. הם מטפלים בילדה הנמצאת במצב קשה. "הראש שלה פתוח, הוציאו לה עצם מהראש מהמקום בו הוא דקר אותה. היא עברה שני ניתוחים. לקחו בשר ממקום אחד בגוף למקום אחר בשביל לסגור את החור. מה שלא ראיתי בעולם ראיתי בישראל… אומרים שזו מדינה יהודית ולכל אחד יש מדינה משלו. אני באתי כפליט. לפני כשנה זרקו אש לגן ילדים שחורים ולא תפסו מי שעשה את זה. איך זה יכול לקרות ככה? למה נותנים לאנשים שחורים להישרף? למה לא לעשות את זה ללבנים? רק לאנשים שחורים".

למרות דבריו של האב החליטו שופטי המחוזי, אב"ד גלעד נויטל, מאיר יפרח וגיליה רביד, להורות על הפסקת ההליכים וקבעו כי על פי חוות דעת פסיכיאטרית נקבע כי איננו מסוכן, אבל איננו יכול לעזור ולהיעזר בעורך דינו ולכן יש לאשפזו בבית החולים הפסיכיאטרי אברבנל.


 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן