Skip to content

צריכת דלק, אמינות ומחיר הם החשובים ביותר לרוכשי רכב

סקר שנערך בקרב 29,000 רוכשי רכב בארה"ב מציג מה השיקולים החשובים בהחלטה על איזה רכב נרכוש. שיקולים כלכליים עומדים בראש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברות הרכב משקיעות ממון רב בעיצוב, מיתוג וגאדג'טים אולם מה שמעניין את הצרכן הממוצע הוא כנראה דברים יותר חשובים.

סקר שנערך בקיץ האחרון ע"י JD Power בקרב 29,000 רוכשי רכב בארה"ב מצא מה באמת מחפש הצרכן האמריקני וקרוב לוודאי גם הצרכן הישראלי.

לפי ממצאי הסקר, צרכני הרכב מתחלקים לשתי קטגוריות עיקריות, עם מאפייני צריכה שונים לכל אחת מהן. צרכני רכבי יוקרה מחפשים תכונות אחרות ברכב החלומות שלהם ממה שמחפשים שאר רוכשי הרכב הרגיל.

רוכשי רכבי יוקרה מחפשים בראש ובראשונה ביצועי רכב טובים (מהירות, תאוצה, כוח) ולחר מכן בסדר יורד מחפשים גם איכות החומרים מהם עשוי הרכב, סיומת ופיניש, סגנון, מותג, תדמית הרכב ולבסוף אמינות.

רוכשי כלי רכב "רגילים" מחפשים בראש ובראשונה צריכת דלק נמוכה ולאחר מכן בסדר יורד, אמינות, מבצעי מכירות ומחיר אטרקטיבי, סגנון ורק בסוף ביצועי הרכב.

מכונית יוקרה (צילום דן בר-דוב)

במחקר נמצא גם כי טכנולוגיה וחדשנות הופכים להיות פקטור מכריע בכוונה לרכישת רכב חדש. עורכי הסקר מוצאים כי זה היתרון היחסי של התוצרת האמריקנית על פני מתחרותיה מיבוא ולכן ממליצים לחברות הרכב להמשיך ולפתח טכנולוגיות על מנת להוביל את השוק על פי דרישות הצרכן.

בסקר נמצא כי 81% מהרוכשים חיפשו ומצאו מידע על הרכב באינטרנט. 15% מהנסקרים אישרו כי החלטת הקנייה שלהם נעשית על פי ביקורות ודירוג עליהם הם קוראים באינטרנט וזו עלייה של 4% לעומת הסקר הקודם משנת 2010.

ממצאי הסקר כפי שפורסמו:

רכבי יוקרה
1. ביצועים ( כו"ס, נוחות נהיגה וכו' )
2. איכות הייצור ( חומרי גלם, התאמה בין החלקים וסיומת איכותית )
3. סגנון חיצוני ( עיצוב חיצוני של הרכב )
4. אוהב את התדמית שרכב משדר לסביבה
5. אמינות ( חופש מתקלות )

רכבים "רגילים"
1. תצרוכת דלק ( ק"מ לליטר )
2. אמינות ( חופש מתקלות )
3. ה"מבצע" ( מחיר, מימון, ריבית, הנחה )
4. סגנון חיצוני ( עיצוב חיצוני של הרכב )
5. ביצועים ( כו"ס, נוחות נהיגה וכו' )

1 Comment

  1. Pharmk509
    28 במרץ 2014 @ 17:29

    eggfgdg interesting eggfgdg! eggfgdg good!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן