Skip to content

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית תיפתח מחר

חממת תיירות ליזמים, יריד תעסוקה למורי דרך, קמפינג עירוני ואירועים יהיו בביתן של משרד התיירות. השנה צפויים להשתתף בתערוכה 1,200 מציגים מכ-50 מדינות. מארגני התערוכה צופים שיגיעו כ-8,000 אנשי מקצוע ו-30 אלף מבקרים מכלל הציבור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הביתן הפיליפיני בשנה שעברה. 41 מדינות משתתפות בתערכה השנה(צילום: עירית רוזנבלום)
הביתן הפיליפיני בשנה שעברה. 41 מדינות משתתפות בתערוכה השנה. (צילום: עירית רוזנבלום)

מחר (ג') תיפתח בגני התערוכה בתל אביב תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית IMTM זו הפעם ה– 20 ברציפות. זהו האירוע המרכזי של תעשיית התיירות בישראל והוא נערך מדי שנה בחסות משרד התיירות, התאחדות המלונות בישראל ואל על. השנה צפויים להשתתף בתערוכה 1,200 מציגים מכ-50 מדינות. מארגני התערוכה צופים שיגיעו כ- 8,000 אנשי מקצוע ו-30 אלף מבקרים מכלל הציבור.

בשעה 9:30 בבוקר תתייצב רוז פוסטאנס, הזמרת ממוצא פיליפיני זוכת אקס פקטור, בדוכן של חברת פלייאיסט בגני התערוכה, ותשיר כמה שירים בפני שגריר הפיליפינים בישראל,

התערוכה כוללת מפגשים וכנסים מקצועיים וביתנים לציבור הרחב. משרד התיירות מתכונן למנף את היריד ואת הריכוז הגדול של עשרות אלפי אנשי התעשייה והמבקרים, כדי לקדם את התיירות לישראל ואת תיירות הפנים. השנה הקים משרד התיירות ביתן לחשיפת פעילותו לפיתוח התעשייה שתורמת למשק כ-40 מיליארד שקלים בשנה ומעודדת תעסוקה בפריפריה.

המשרד יחשוף את הציבור לאפשרויות הסיוע שהמשרד מעניק. בתוך כך, משרד התיירות מביא ליריד עשרות סוכני תיירות מחו"ל, שעבור רובם זהו ביקור ראשון בארץ. כמו כן תומך המשרד בקיום מושבים מקצועיים של התעשייה, בהם יידונו סוגיות העומדות על סדר היום.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, יציג את תכניות המשרד לשנת 2014 ונציגי המשרד ישתתפו במושבים בנושאים של בניית תשתיות תיירותיות ויזמות, הסכם "שמים פתוחים", תיירות מסין ועוד.

התערוכה בשנה שעברה. בתערוכה משתתף דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים וזרים. (צילום: עירית רוזנבלום)
התערוכה בשנה שעברה. בתערוכה משתתף דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים וזרים. (צילום: עירית רוזנבלום)

ביתן משרד התיירות יכלול בין היתר:
חממות תיירות – משרד התיירות יעתיק ליריד את הפעילות המשרדית, המתקיימת לאורך כל השנה, ויציב בביתן יועץ עסקי לטובת יזמים המעוניינים לפתוח עסק תיירותי. במסגרת החממה יסביר נציג המשרד ליזמים על התהליך הבירוקרטי ועל הכלים והתמיכה שהמשרד יכול להעמיד לרשותם, וכן על הליווי העסקי לו הם זכאים מהמשרד.
יריד תעסוקה למורי דרך – האגף להכשרה מקצועית של המשרד מזמין לביתן מורי דרך חדשים וותיקים למפגש עם סוכני תיירות, ומארגני תיירות נכנסת ועמותות תיירות.
הצגת פרויקטים של חברות הבנות של משרד התיירות: ובהם הצגת הפרויקט לשיקום ים המלח על ידי החברה להגנות ים המלח (חל"י) – הגבהת הסוללות בקו המים למניעת הצפה, הקמת מתחם מלונאות חדש בין עין בוקק לחמי זוהר, שיוסיף קרוב לאלפיים חדרי מלון וכן פיתוח תיירותי של האזור, בו משקיע המשרד כמיליארד שקלים.
הצגת תכנית העבודה של החברה הממשלתית לתיירות לשנת 2014 – המנכ"ל שי וינר יציג הפרויקטים שייפתח משרד התיירות באמצעות החמ"ת, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, ובין היתר בניית טיילות לאורך חופי הים התיכון, פיתוח כפרים וערי תיירות, שבילי אופניים ועוד.
מופע אופרה ואבירים – החברה לפיתוח עכו תציג את השיפוץ המאסיבי שביצע המשרד בעיר. עכו, שמוכנה כעת מבחינה תשתיתית לקליטת תיירים, תקדם את פסטיבל האופרה שיתקיים השנה באולמות האבירים המשופצים, דרך מופע אופרה ושחקנים לבושים בבגדי אבירים.
הקרנת סרטוני שיווק של ישראל בעולם – המבקרים ובמיוחד אלה מחו"ל, יוכלו לצפות בסרטוני שיווק של ישראל , בין היתר ביורו-ספורט, שיוקרנו על גבי מסך גדול ויחשפו לייחודה של ישראל כיעד תיירותי אטרקטיבי.
עמדת הטענה לטלפונים ניידים – המשרד רואה את תעשיית התיירות כספק אנרגיה לכלכלה ולמשק. המבקרים ביריד יוכלו להטעין בביתן את כל סוגי המכשירים הסלולריים.
• מפת שביל ישראל לאופניים – בביתן תוצג מפת שביל ישראל לאופניים שהכשיר משרד התיירות, בשיתוף עם גורמים נוספים לפיתוח תחום תיירותי זה בישראל.
הסברה על מקצועות התיירות – המשרד פועל לפתח ולשפר את המוצר התיירותי התלוי בהון האנושי. המשרד משקיע בהכשרה מקצועית ובהעלאת תדמיתם של מקצועות התיירות, המספקים תעסוקה באחוזי השמה מהגבוהים במשק. כמו כן, ניתן יהיה לקבל מידע אודות ביקוש לעובדים ואפשרויות תעסוקה במקצועות התיירות.
הפצה לציבור של מידע מודפס ודיגיטלי – חוברת הכנה לקבלת תיירים מסין המסבירה לתיירנים מיהו התייר הסיני, מהם צרכיו וציפיותיו; חוברת מסלולים מונגשים לבעלי מוגבלויות, בשפות שונות ועוד.

מגאנה ועד נורבגיה

50 מדינות יציגו השנה בתערוכת התיירות הבינלאומית שתתקיים בחודש הבא בגני התערוכה בתל אביב, בדגש על משלחות מיעדים שפחות מוכרים לקהל הישראלי כמו גאנה, יפן, נורבגיה וקוריאה
בתערוכה ישתתפו השנה משלחות מ-41 מדינות: הודו, תאילנד, יפן, קוריאה, סין, נפאל, מיאנמר, בולגריה, קרואטיה, רוסיה, רומניה, קפריסין, יוון, צרפת, גרמניה, איטליה, סרביה, סלובניה, בלרוס, פורטוגל, ספרד, הונגריה, מונטנגרו, טנזניה, אתיופיה, מרוקו, גאנה, אסטוניה, צ'כיה, גאורגיה, אלבניה, מלטה, בוסניה, סרפסקה, סלובקיה, מולדובה, דנמרק, שבדיה, נורבגיה, פולין, וליטא.

בנוסף למדינות אלה ששמו את התייר הישראלי כשוק מתפתח משמעותי עבורן, ישתתפו בתערוכה גם חברות תעופה מאוקראינה ואוזבקיסטן, וכן נציגויות של בתי מלון מרחבי אירופה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן