Skip to content

בתי משפט יוסמכו להאריך צווי הגנה עד לתקופה של שנתיים

ועדת חוקה, חוק ומשפט אישרה את הצעת החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. החוק קובע עתה כי תוקפו של צו הגנה לא יעלה על שלושה חדשים. רק מנימוקים מיוחדים בית המשפט רשאי להאריך את תוקף הצו לתקופה כוללת שלא תעלה על שנה. בדיון נחשף כי בתי המשפט מוציאים כ-7,000 צווי הגנה בשנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתי המשפט יוסמכו להאריך את משך זמנם של צווי הגנה, צווים המוצאים כנגד בן משפחה, עד לפרק זמן של שנתיים ימים. כך החליטה ועדת חוקה, חוק ומשפט. הוועדה אישרה את הצעת החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

כרזה של ויצ"ו נגד אלימות במשפחה
כרזה של ויצ"ו נגד אלימות במשפחה

החוק למניעת אלימות במשפחה, קובע כי לבקשת בן משפחה, היועץ המשפטי לממשלה, תובע משטרתי או עובד סוציאלי, ניתן להוציא צו הגנה כנגד בן משפחה. בדרך כלל, בן המשפחה פונה לבית המשפט. בית המשפט רשאי לתת צו הגנה אם ראה כי האדם נהג באלימות כנגד בן משפחתו, או ביצע בו עבירת מין או כלא אותו שלא כדין. או אם התנהגותו נותנת בסיס סביר להניח כי הוא מהווה סכנה גופנית ממשית לבן משפחתו או שהוא עלול לבצע בו עבירת מין. וכן אם אדם התעלל בבן משפחתו התעללות נפשית מתמשכת, או התנהג באופן שאינו מאפשר לבן משפחתו ניהול סביר ותקין של חייו.

צו ההגנה יכול לכלול איסור להיכנס לדירה בה מתגורר בן המשפחה הנפגע או להימצא במרחק מסוים מאותה דירה, איסור להטריד את בן המשפחה בכל דרך ובכל מקום, איסור לפעול בכל דרך המונעת או המקשה על שימוש בנכס המשמש כדין את בן המשפחה הנפגע וכן לכלול כל הוראה אחרת הדרושה להבטחת שלומו ובטחונו של בן משפחה. בנוסף, על בית המשפט לאסור על המחויב בצו, להחזיק או לשאת נשק.

החוק קובע כי תקפו של צו הגנה לא יעלה על שלושה חדשים. בית המשפט רשאי להאריך את תקפו של הצו עד לתקופה כוללת של ששה חדשים. ואולם, מנימוקים מיוחדים, בית המשפט רשאי להאריך את תוקפו של הצו לתקופה כוללת שלא תעלה על שנה.

ח"כ דוד צור ביקש לקבוע בהצעתו כי בית המשפט יוסמך להאריך את תוקפו של צו הגנה, לתקופה כוללת של שנתיים. מנתונים שנמסרו לוועדה עולה, כי מספר הצווים שמוצאים בבתי המשפט, עולה מידי שנה וכי בשנה האחרונה בתי המשפט הוציאו כ- 7,000 צווים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן