Skip to content

הפרקליטות שוקלת להעמיד לדין את מייסד עמותת "חזון ישעיה"

היום התבשר אברהם ישראל, ראש העמותה ומייסדה, כי יוגש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. לגבי בכירים נוספים בעמותה המעורבים בפרשה, ובהם נשיא העמותה הרב יאשיהו פינטו, טרם התקבלה החלטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (שלישי) לאברהם ישראל, שייסד ועמד בראש עמותת "חזון ישעיה", כי היא שוקלת להעמידו לדין פלילי בגין חלקו ב"פרשת חזון ישעיה", וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו. החשדות המיוחסים לאברהם ישראל בפרשה הם: קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, גניבה בידי מנהל, הלבנת הון ושיבוש הליכי משפט. 

בהודעה שנשלחה לבאי כוחו נאמר כי אברהם ישראל ייסד את עמותת חזון ישעיהשייעודה המוצהר הוא מתן עזרה לנזקקים, לרבות ניצולי שואה בתחומים שונים כגון תמחוי, הכשרות מקצועיות, מרפאות שיניים ועוד. על פי החשדות המיוחסים לו הציג ישראל בפני תורמים מצג מגמתי כולל ביחס להיקף פעילות העמותה וטיב פעולתה, וזאת בכוונה להונות אותם ולהביאם לתרום לעמותה.

כתב אישום בכפוף לשימוע - אברהם ישראל (צילום דף העמותה)
כתב אישום בכפוף לשימוע - אברהם ישראל (צילום דף העמותה)

במהלך שנות פעילות העמותה, שימש ישראל כיו"ר הארגון, חבר ועד ומורשה חתימה בה. במסגרת תפקידו הוא ניהל את העמותה על כל המשתמע מכך וכן עסק רבות בגיוס כספים, בניהול קשר עם תורמים ועם עמותות הידידים, ובהצגת פעילות העמותה בפני תורמים בפועל ובכוח ובפני עמותות הידידים ברחבי העולם.

פרשת חזון ישעיה הגיעה לידיעת הציבור בתחילת אפריל 2012, כשחמישה בכירים בעמותה ובהם מייסדה נעצרו בחשד כי מספר הנתמכים בעמותה נופח במאות אחוזים כדי לקבל תרומות עודפות וכי הבכירים עסקו בניהול עסקים צדדיים שאין להם קשר לעמותה. לאחר שחרורם המשיכה המשטרה בחקירותיה ולפני מספר חודשים הורה בית המשפט על פירוקה הסופי של העמותה.

הפרקליטות הדגישה הבוקר כי מכתב הזימון לשימוע מתייחס לחלק מהחשדות נגד אברהם ישראל בלבד, אשר לגביהם התקבלה החלטה. בנוגע לחשדות נוספים נגד ישראל, וכן ביחס לחשדות נגד הבכירים המעורבים הנוספים, ובהם גם הרב יאשיהו פינטו העומד במרכזה של פרשיית "הרב והניצב", טרם התקבלה החלטה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן