Skip to content

שר התיירות: ב-2014 נשבור את השיא של 2013

הבוקר נפתחה תערוכת התיירות IMTM זו הפעם ה-20. מנכ"ל אל על אליעזר שקדי נפרד, פרסים חולקו ורוז פוסטאנס שרה בפני שגריר הפיליפינים בישראל ואף זכתה בתעודת כבוד מטעם לשכת התיירות ישראל-הפיליפינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2014 נפתחה הבוקר (ג') בגני התערוכה בתל אביב בהשתתפות נציגים מ-50 מדינות.

זוכת תחרות הטלוויזיה "אקס פקטור" רוז פוסטאנס, מקבלת תעודת כבוד. (צילום: רמי חכם)
זוכת תחרות הטלוויזיה "אקס פקטור" רוז פוסטאנס, מקבלת תעודת כבוד. (צילום: רמי חכם)

את הטקס פתח שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו באמרו שזו זכות גדולה לפתוח את היום הראשון של התערוכה המקבצת יחדיו את כלל העוסקים בתחום התיירות מכל כך הרבה המדינות ושפות. "שנת 2013 הייתה שנת השיא של התיירות, הגענו לשיא כל הזמנים בכניסת תיירים לישראל. השנה שיפרנו את מוצרי התיירות ואני מאמין כי השנה אף נעקוף את השיא שהצבנו בשנת 2013. התיירות היא מנוע פיתוח לכלכלה בישראל ובכל העולם". אמר לנדאו והוסיף כי "ישראל מציעה כל מה שניתן לחשוב עליו: תרבות, היסטוריה, אתרים קדושים, חדשנות וצעירות בת"א, צפון ירוק והכל במרחק רדיוס שעה וחצי מת"א. תציבו את האתגר ואנחנו נפתיע אתכם".

לבסוף הציג לנדאו את תוכנית משרדו לדירוג מידת שביעות רצונם של התיירים מהמלונות בישראל, דירוג אשר יוצג באתר משרד התיירות לשימוש התיירים השונים.

נראה ששר התיירות החמיץ את הנקודה שהתערוכה מיועדת למעשה למשוך ישראלים למדינות המשתתפות בה, ולא להבאת תיירים לישראל.

אליעזר שקדי, מנכ"ל אל על היוצא, אמר כי: "אל על הינה 'סופר-ברנד' יחד עם קוקה-קולה וטבע. אנו נושאים מורשת. השקנו את UP, אשר מציעה טיסות החל מה-30 במרץ לחמישה יעדים באירופה. אנו מאמינים שזו הדרך להתחרות וזו הזדמנות מעולה בעבור הלקוחות שלנו".

אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות בישראל, הודה לשר התיירות על הגדלת תקציב השיווק של המשרד בעולם. "שיווק הוא הדרך הטובה ביותר שבה משרד התיירות יכול לעזור לנו. משרד התיירות ואנו זקוקים לתמיכתכם בתחום זה. אני קורא לכם, השגרירים אשר מסתובבים בארץ בחופשיות וחשים בביטחון, אנא עודדו את אזרחי מדינותיכם לבוא ולבקר אותנו. לתיירות אין גבולות. כולנו חולקים את אותן מטרות וערכים: הגברת תיירות פנים ומשרות רלבנטיות בתחום וכמובן לתרום ולחזק את כלכלות מדינותינו. ניתן לתיירים את השירות והמוצרים הכי טובים בסטנדרטים הכי טובים שיש. נדאג שהם יחזרו הביתה חוויה בלתי נשכחת מארץ הקודש".

נקודת מפגש אולטימטיבית

יו"ר קק״ל, אפי שטנצלר, ברך על התערוכה והוסיף כי היא משמשת נקודת מפגש אולטימטיבית לאנשי התיירות בישראל עם עמיתיהם בחו"ל ועם הקהל הרחב. בדבריו ציין שטנצלר כי ״קרן קימת לישראל כגוף הירוק הגדול בישראל מעצב ומשמר את נופי הארץ במטרה להבטיח שהנופים של ארץ התנ"ך, בכנרת, בגליל, בהרי ירושלים ובכל מקום – ימשיכו לעורר השראה בלבם של בני כל הדתות. אתרי קקל בכל רחבי הארץ מאפשרים לתיירים חוויות ייחודיות שטעמן יישאר חקוק בזכרונם שנים רבות. קקל יצרה מבחר עשיר של פעילויות. קקל מציע חוויות ללא עלות, משום שהן משתלבות היטב בערכים שלנו, הקוראים לפעולה למען הסביבה״.

אייל שמואלי, מו"ל ועורך ראשי של חברת Israel Travel News ומיזמי IMTM אמר: "הגענו לאבן דרך משמעותית בעבורנו ובעבור ענף התיירות כולו. עשינו כברת דרך ארוכה מאז 1994, אז היה הכנס הראשון. לתערוכת התיירות השפעה רבה על תחום התיירות בארץ ובעולם ואני מאחל הצלחה רבה לכלל המציגים השנה".

זוכת "אקס פקטור", רוז פוסטאנס, הופיעה בדוכן של חברת פלייאיסט ושרה בפני שגריר הפיליפינים בישראל והמבקרים בתערוכה. ג'נרוסו קלונגה, השגריר הפיליפיני, ויריב פישר, מנכ"ל flyeast ויו"ר לשכת התיירות ישראל-הפיליפינים, העניקו לרוז תעודת כבוד על תרומתה לחיזוק הקשר החם שנוצר בין שני העמים והיותה שגרירה של רצון טוב.

לבסוף ניתן פרס איש התיירות לשנת 2014 על שם צבי גלפנד ועמוס קינמון לגיורא רום, מנכ"ל רשות שדות התעופה. את הפרס העניק לרום אייל גלפנד מיזמי התערוכה, על תרומתו להסכם השמיים הפתוחים. רום הודה ואמר כי "הסכם השמיים הפתוחים הפך את ישראל ליעד תיירותי נגיש יותר ומחבר אל ומישראל".

שעות הביקור בתערוכה מחר, יום ד', לקהל הרחב 10.00-19.00.

לאתר התערוכה- www.imtm-telaviv.com.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן