Skip to content

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרב מצגר

בתום חקירה של יחידת לה"ב 433 הועבר תיק החקירה על ממצאיו לידי הפרקליטות בהמלצה להעמידאת מצגר לדין בגין חשד בקבלת שוחד במיליוני שקלים בעת כהונתו. הפרקליטות תבחן את החומר ותעבירו להכרעת היועץ המשפטי לממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל העבירה היום (שלישי) המלצה להעמיד לדין את הרב הראשי האשכנזי לשעבר יונה מצגר בגין עבירות שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות. ביחידת לה"ב 433 הסתיימה חקירת הפרשה בעניינם של הרב הראשי לישראל לשעבר ומעורבים אחרים.

הפרשה התנהלה בשיתוף יחידת חקירות מס הכנסה תל-אביב ברשות המיסים. במסגרת החקירה נחקרו עשרות מעורבים ובמקביל נערכו חיפושים במספר זירות, במהלכם נתפסו חומרים רבים הקשורים לפרשה. כמו כן נתפסו נכסים וחשבונות בנק לצרכי חילוט.

הרב מצגר (צילום: דובר הרבנות הראשית)
להכרעת היועמ"ש. הרב מצגר (צילום: דובר הרבנות הראשית)

מממצאי החקירה בשלביה השונים עלתה תמונה שהתבהרה והלכה, לפיה במהלך תקופת כהונתו קיבל מצגר, על פי החשד, לאורך שנים, כספים אסורים בשווי הנאמד במיליוני שקלים. הכספים התקבלו בתמורה לביצוע פעולות ולקבלת החלטות במגוון תחומים המצויים בליבת עיסוקו כרב ראשי: תרומות, גיורים, הליכי מינוי רבנים, קשרי שוחד עם בעלי הון, טובות הנאה ועוד.

בסופה של החקירה אימץ ראש אגף חקירות ומודיעין, ניצב מני יצחקי, את עמדת יחידת לה"ב  433 לפיה נמצאה תשתית ראייתית לכאורה נגד הרב מצגר בעבירות המיוחסות לו. תיק החקירה הועבר לפרקליטות מחוז ירושלים, אשר מלווה את החקירה מראשיתה. לאחר שפרקליטות המחוז תשלים את טיפולה בתיק, הוא יועבר להכרעתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

 [related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן