Skip to content

המדינה ביקשה דחייה נוספת לבחינת תיקה של דפני ליף

פרקליטות המדינה ביקשה ארכה של חודש לשם בחינת תיקה של ליף ופעילים חברתיים נוספים שהוגשו נגדם כתבי אישום בעקבות ההפגנה ברוטשילד. ליף התנגדה ותבעה דיון בו תוכל להוכיח את צדקתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות המדינה ביקשה היום (שלישי) מבית משפט השלום בתל אביב לדחות את הדיון בתיקה של פעילת המחאה החברתית, דפני ליף, בנימוק שהתיק של ליף, כמו תיקי פעילים נוספים, נמסר לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שמבקש זמן לבחון את התיקים. הפרקליטות ביקשה דחייה של חודש ימים לקבלת הכרעתו של היועץ בכל התיקים.

מעצרה של ליף (צילום: רפי מיכאלי)
מעצרה של ליף (צילום: רפי מיכאלי)

עורכת הדין גבי לסקי התנגדה לבקשה. "על המאשימה (מדינת ישראל א.מ) לחזור בה מכתב האישום נגד הנאשמת או לחלופין על המאשימה לאפשר לה (לליף) להוכיח את חפותה בהקדם בבית המשפט" כתבה לסקי בהתנגדותה.

השופט שמאי בקר סבר אחרת ואישר את הדחייה. "אם המדינה זקוקה לזמן על מנת לבדוק את כל התיקים", כתב השופט, "אז בית המשפט לא יעמוד בדרכם. מקבל את הבקשות ודוחה ל-19.03.14". 

ליף הגיבה על ההחלטה בדף הפייסבוק שלה: "המערכת הזו רקובה. ואני יודעת שאני כותבת ממקום רגשי. אבל שיהיה. אני מרגישה כעס ועלבון. אני רוצה תשובה על מי נותן את ההוראות. מי נתן את ההוראה לעצור אותנו ומי מורח אותנו. שמות. זה מה שחסר כאן". ועוד: "לפי תמונת המצב הנוכחית, הייתי מעדיפה לעבור את המשפט עד סופו. לפחות הפרוטוקולים היו שקופים, המבוכה של המשטרה הייתה פומבית, היינו יכולות להביא עדי הגנה ולשאול שאלות קשות מהצד שלנו. אולי אפילו לגלות מי נתן את ההוראה והתיק הזה לא היה הופך להיות כלי פוליטי של הממשלה ויועציה".

ליף גם תוהה "מה נאמר בחדר שמוביל את הבקשה לדחייה? ולמה לא דנים באפשרות לזיכוי אלא רק לעיכוב של ההליכים ושמירה על תיק פתוח?".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן