Skip to content

ניצב מני יצחקי על הטרור הפלילי: "אי אפשר להגיע ל-100% סיכול"

ניצב יצחקי הסביר כי מדובר בדפוס פעולה יחסית חדש של גורמי הפשע שזיהו שמטעני חבלה הם זמינים, זולים באופן יחסי והשימוש בהם מקטין את הסיכוי להיתפס. עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "וטו משפטי" על מעצרים מנהליים של גורמי פשע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"המשטרה מסכלת אירועים רבים של טרור פלילי  ואולם "אי אפשר להגיע ל- 100% סיכול". כך אומר ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי. ניצב יצחקי אמר זאת בדיון שקיימה ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מירי רגב, בהתגברות הטרור הפלילי ברחובות. השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ': "מדובר במלחמה שלא תיגמר ביום או יומיים".

בפתח הדיון אמרה ח"כ מירי רגב כי הטרור הפלילי המתגבר גורם לאבדן הביטחון האישי. היא ציינה כי השר לביטחון פנים, ח"כ יצחק אהרונוביץ', פנה לפני יומיים ליועץ המשפטי לממשלה וביקש ממנו להאיץ את תהליך החקיקה של הצעות חוק, שיוכלו לסייע בהגברת האכיפה על גורמי הפשיעה.

ניצב מני יצחק בוועדת הפנים של הכנסת: "המשטרה זקוקה לחקיקה נוספת" (צילום: מעמוד הפייסבוק של ח"כ מירי רגב)
ניצב מני יצחק בוועדת הפנים של הכנסת: "המשטרה זקוקה לחקיקה נוספת" (צילום: מעמוד הפייסבוק של ח"כ מירי רגב)

ניצב מני יצחקי  טען בדיון כי מבחינה סטטיסטית אין עלייה במספר אירועי פיצוץ מטעני חבלה בכלי רכב אולם רצף האירועים האחרון מבליט את התופעה. עוד אמר כי משטרת ישראל מקבלת אחריות לבלימת התופעה.

ניצב יצחקי הסביר כי מדובר בדפוס פעולה יחסית חדש של גורמי הפשע שזיהו שמטעני חבלה הינם זמינים, זולים באופן יחסי והשימוש בהם מקטין את הסיכוי להיתפס. הוא הוסיף ואמר כי המשטרה מסכלת אירועים רבים של טרור פלילי  ואולם "אי אפשר להגיע ל- 100% סיכול". לדבריו, "למרות זאת, אנחנו נותנים זום לכיוון הטרור הפלילי".

ניצב יצחקי אמר עוד כי המשטרה תפעל להקטנת זמינות המטענים אך הדגיש כי המשטרה זקוקה גם לחקיקה נוספת המאפשרת את חיזוק האכיפה מול גורמי הפשע. עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אמר כי "שום פיצוץ לא יימנע בגלל חוק כזה או אחר" – אך הסכים כי יש להאיץ את החקיקה המסייעת לאכיפה. הוא התייחס להצעות החוק השונות שפורטו במכתבו של השר לביטחון פנים והסכים כי יש לקדם את חקיקתם. לגבי האפשרות להחיל מעצר מנהלי על גורמי פשע אמר כי "הוטל ווטו משפטי" על נושא זה.

נזרי הסביר כי מדינת ישראל ייחודית במעצר המנהלי אך מצדיקה מעצר מסיבות ביטחוניות בגלל הסכנות המיוחדות בנושא זה. לעומת זאת במישור הפלילי, אין ישראל שונה ממדינות אחרות וכלל בסיסי במשפט הפלילי מאפשר לחשוד לקבל את חומר החקירה נגדו. הוא הוסיף ואמר כי בנוסף לקידום החקיקה, הוקמו צוותי משימה ייחודיים המשלבים כוחות של משרד המשפטים, משטרה ורשות המיסים על מנת להיאבק בגורמי הפשע בכל החזיתות.

ח"כ דוד צור אמר כי יש לסייע למשטרה גם תקציבית בתחום הטכנולוגי. ח"כ זבולון כלפה אמר כי "התחושה היא שניתן לפעול. יש לגדוע את 'שרשרת המזון' של מטעני הנפץ באמצעות פעולה משולבת של כל הכוחות".

בסיכום הדיון אמרה ח"כ מירי רגב, יו"ר הוועדה, כי חייבים לצמצם את זמינות המטענים. היא ביקשה כי ראש אגף מבצעים בצבא ידווח כיצד ניתן לסייע למשטרה בנושא זה. עוד דחקה במשרד לביטחון פנים לזרז את החקיקה שתסייע לאכיפה. ח"כ רגב אמרה כי תקיים דיון נוסף בוועדה החסויה לביטחון פנים.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' (הליכוד ביתנו) השיב היום במליאת הכנסת לשאילתה של ח"כ דב חנין (חד"ש) בנוגע לגל הפיגועים הפליליים של הימים האחרונים, ואמר: "זו מלחמה בין ארגוני הפשיעה ואנחנו לא יכולים לעמוד מהצד. המשטרה צריכה לבלום זאת ומחובתה לעשות את זה. מדובר בטרור לכל דבר שיכולים להיפגע ממנו אזרחים חפים משפע. המשטרה מבצעת  הרבה סיכולים ומפעילה הרבה סוכנים אבל יש כמויות גדולות של אמל"ח בשטח. רובם זולגים מצה"ל ודיברנו על זה כמה פעמים עם הצבא כדי להדק את השמירה. זה בולט לצערי במגזר הערבי וזה קיים גם במגזר היהודי.

"מחובתי לשמור על חייהם של האזרחים", אמר השר אהרונוביץ'. "זו מלחמה שלא תיגמר ביום או יומיים. זה אחד הדברים המרכזיים שהנחתי את משטרת ישראל להתעסק בהם. לצערי, קל היום לבצע הטמנת מטענים ברכב, אם זה מטענים מאולתרים ואם זה מטענים מהצבא. אנחנו יוצאים בימים הקרובים במלך גדול שיגביר את תחושת הביטחון אבל זה לא ייגמר בזבנג וגמרנו. רצף האירועים האחרונים הוא מאוד מדאיג ואנחנו מתייחסים לכל במלוא הרצינות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן