Skip to content

מיזוג מן האדמה

מערכת מיזוג גיאו-תרמית שהותקנה במלון ניר עציון ריזורט, מנצלת את הטמפרטורה הקבועה של האדמה ליצירת מערכות מיזוג ירוקה: היא שואבת חום מהקרקע בחורף ומטמינה חום באדמה בקיץ. תפחית פליטת 300 טונות גזי חממה ויותר מ-50% בעלויות האנרגיה של המלון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מלון ניר עציון ריזורט. הראשון בארץ עם מערכת מיזוג גיאו-תרמית. (צילום: רן ארדה)
מלון ניר עציון ריזורט. הראשון בארץ עם מערכת מיזוג גיאו-תרמית. (צילום: רן ארדה)

בימים אלה הסתיימה במלון ניר עציון Resort שבהר הכרמל התקנת מערכת חסכון באנרגיה בשיטה הגיאו-תרמית – מערכת שהוגדרה כיעילה ביותר מבחינה אנרגטית, הנקייה ביותר מבחינה סביבתית ולא פחות חשוב – הכדאית ביותר מבחינה כלכלית.

המערכת, של אלקטרה, הותקנה באמצעות כ-60 קידוחים בעומק של כ-130 מטרים באדמה ותפחית פליטת 300 טון גזי חממה ויותר מ-50% בעלויות האנרגיה של המלון.

לדברי יואל רז, מנכ"ל המלון, כבר לאחר חודש הפעלה נראה בברור חיסכון משמעותי בצריכת האנרגיה של המלון". "ניר עציון Resort, כמלון ירוק, הצטרף זה מכבר למאבק לשמירה על כדור הארץ ואיכות הסביבה. במסגרת זו אנו מבצעי מספר פעולות התורמות לכך ובהן מיחזור נייר, ברזל ובקבוקים, הפרדת פסולת, התקנת מערכת חסכמים במים ועוד. פרויקט הדגל הוא התקנת המערכת הגיאו-תרמית".

מערכת המיזוג הגיאותרמית שהותקנה במלון, מנצלת את הטמפרטורה הקבועה של האדמה ליצירת מערכות המיזוג היעילות והירוקות ביותר. המערכת "שואבת" חום מהקרקע בחורף ו"מטמיעה""חום באדמה בקיץ.
תהליכי ה"שאיבה" וה"הטמעה" מתבצעים ע"י החלפת חום עם האדמה וניצול חוקי התרמו-דינאמיקה הבסיסיים, הקובעים כי אנרגית החום תזרום תמיד ממקום חם למקום קר.

חלק מהמערכת הגיאו-תרמי במלון ניר עציון ריזורט. ירוקה וחסכונית
חלק מהמערכת הגיאו-תרמי במלון ניר עציון ריזורט. ירוקה וחסכונית

פעולה זו אינה שונה ממערכת מיזוג רגילה. ההבדל המהותי – שהוא גם יתרונה המרכזי של המערכת נעוץ בטמפרטורת התווך אליו מפוזר החום. בעוד שמערכות מיזוג אחרות יפזרו את החום בחודשי הקיץ לאוויר החיצוני הנמצא בטמפרטורה של 35 מעלות צלזיוס, מערכת מיזוג גיאותרמית תפזר את החום לאדמה, הנמצאת בטמפרטורה של 20 מעלות צלזיוס, מה שיקל על פיזור החום באופן משמעותי.

הקלות בה מבוצע פיזור החום, מביאה ליעילות אנרגטית הבאה לידי ביטוי בחיסכון של 40%-75% בצריכת החשמל לעומת כל מערכת אחרת – גם היעילה והמשוכללת ביותר. יתרון זה עומד לטובת המערכת גם בחימום כאשר החום שכבר קיים באדמה, משונע אל תוך הבית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן