Skip to content

הושלמה הכנת חוק משאל העם לקראת קריאה שנייה ושלישית

על פי הצעת החוק, אם החליטה הממשלה לחתום על הסכם לפיו המשפט של מדינת ישראל לא יחול עוד על שטח שהוא חל בו, עתה, יהא ההסכם טעון במשאל עם אלא אם אושר ברוב של 80 חברי כנסת. בינתיים אישרה היום המליאה בקריאה טרומית הצעת חוק המבקשת לקבוע כי היום שבו נערך משאל עם יהיה יום […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המו"מ עם הפלסטינים עדיין מקרטע אבל חקיקת חוק משאל העם הולכת ומתקרבת לנקודת הסיום. הוועדה המשותפת לוועדת חוקה חוק ומשפט ולוועדת הכנסת, לנושא הצעת חוק יסוד: משאל עם, אישרה היום את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

על פי הצעת החוק, אם החליטה הממשלה לחתום על הסכם לפיו המשפט של מדינת ישראל לא יחול עוד על שטח שהוא חל בו, יהא ההסכם טעון במשאל עם, אלא אם כן אושר ברוב של 80 חברי כנסת. על עריכת משאל העם יחולו הוראות הדין בעניין הבחירות לכנסת, בשינויים המחויבים. בדיון היום נדחו כל ההסתייגויות שהוגשו, כולן ברוב של שניים מול חמישה. הישיבה הוקדשה להצבעות בלבד.

בינתיים אישרה היום מליאת הכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק המבקשת לקבוע כי היום שבו נערך משאל עם יהיה יום שבתון, בדומה ליום הבחירות לכנסת.

חוק משאל העם - בקרוב למליאה, לקריאה שנייה ושלישית (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום)
חוק משאל העם - בקרוב למליאה, לקריאה שנייה ושלישית (צילום ארכיון: עמוס בן גרשום)

בדברי ההסבר להצעה, שאותה יזם ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) נכתב: "ברוב מדינות המערב, נהוג שיום משאל העם חל ביום ראשון בשבוע, המהווה יום שבתון במשק במדינות אלו. יום הבחירות הכלליות בישראל נקבע כיום שבתון וכן הוגשו הצעות חוק שמטרתן לקבוע את יום הבחירות לרשויות המקומיות כיום שבתון לקראת מועד הבחירות הבא, זאת על מנת להעלות את אחוזי ההצבעה. במידה שיום ההצבעה במשאל העם יחול ביום עבודה שאיננו מוכרז כיום שבתון, הדבר צפוי לגרום שיבושים קשים וכן אחוז ההצבעה צפוי להיות נמוך, בדומה למתרחש ביום ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות."

ח"כ שטרן הסביר: "במדינת ישראל אין הרבה משאלי עם ואין ספק שזה יגרום לכל שיותר אנשים יצביעו. אין לי ספק שיום שבתון יבטא יותר את רצון העם".

ח"כ דב חנין (חד"ש): "סכנה גדולה מאיימת על מדינת ישראל, והיא השלום. לכן הכנסת מנסה לסנדל את האפשרות לשלום. למה לא לעשות משאל עם גם על מלחמה? למה לא לעשות משאל עם על בניית התנחלויות?"

29 ח"כים תמכו בהצעה ו-22 התנגדו. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן תוכן לקריאה ראשונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן