Skip to content

אושר בטרומית: הרבצ"ר יודח מהגוף הבוחר את הרבנים הראשיים

ח"כ אלעזר שטרן שיזם את ההצעה: "הבחירות לרבנות הראשית הם עניין של דילים פוליטיים מכוערים. אני לא מכיר שום מקרה אחר שבו שמים קצין לובש מדים במקום עם כל כך הרבה לחצים פוליטיים". סגן השר לענייני דת אלי בן דהן: "אני בטוח שהרב הצבאי הראשי וסגנו לא מעורבים בשום דיל פוליטי. אין צורך לשפוך זבל […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לא ישתתף בגוף הבוחר. רפי פרץ - הרב הצבאי הראשי (צילום: ויקיפדיה)
לא ישתתף בגוף הבוחר. רפי פרץ - הרב הצבאי הראשי (צילום: ויקיפדיה)

הרב הצבאי הראשי וסגנו יודחו מהאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים. כך אישרה היום מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית.

ההצעה מבקשת לתקן את חוק הרבנות הראשית לישראל ולבטל את נציגות הרב הצבאי הראשי וסגנו בהאסיפה הבוחרת את הרבנים הראשיים לישראל. בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כשם שאף נושא משרה ציבורית שאינו נבחר ציבור, לא רשאי לקחת חלק בבחירות, אין זה ראוי שקצינים בצה"ל יהיו מעורבים בבחירות של רבנים ראשיים – בחירות אשר במהותן סובבות סביב סוגיות פוליטיות. לפיכך מוצע להסיר את הרב הצבאי הראשי וסגנו מנציגי הרבנים באסיפה הבוחרת."

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), שיזם את ההצעה, אמר: "הלוואי שההצעה הזו לא הייתה צריכה להיות מוגשת אבל היא מוגשת בגלל תרבות פוליטית שקיימת במחוזותינו. הבחירות לרבנות הראשית היא עניין של דילים פוליטיים מכוערים. אני לא מכיר שום מקרה אחר שבו שמים קצין לובש מדים במקום עם כל כך הרבה לחצים פוליטיים".

סגן השר לענייני דת אלי בן דהן (הבית היהודי) אמר: "אני בטוח שהרב הצבאי הראשי  וסגנו לא מעורבים בשום דיל פוליטי. אין צורך לשפוך זבל ולהטיח האשמות".

38 תמכו בהצעת החוק, 12 התנגדו ואחד נמנע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן