Skip to content

לפיד: השכר במערכת הבנקאית, כפי שאושר, שערורייתי

דורש לבדוק את תהליך קבלת ההחלטות של המשקיעים המוסדיים שאישרו את תכנית ההטבות הנדיבה. האסיפה הכללית של בנק לאומי אישרה את שכר הבכירים שינוע בין 130 -183 אלף שקל לחודש, בנוסף למשכורת 13, בונוסים במיליוני שקלים ופיצויי פרישה נדיבים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מנכ"לית בנק לאומי. רקפת רוסק עמינח (צילום: יח"צ)
מנכ"לית בנק לאומי. רקפת רוסק עמינח (צילום: יח"צ)

שר האוצר, יאיר לפיד, אמר כי יש לבדוק את תהליך קבלת ההחלטות של המשקיעים המוסדיים שאישרו את תכנית ההטבות הנדיבה בבנק לאומי. אישור ההטבות לבכירי בנק לאומי מראה, כי השפעת הממשלה, שיש לה מניות בבנק, מועטה, וכי המוסדיים שאישרו את תוכנית ההטבות מסתכלים קדימה, כדי, אולי, לזכות באותם תנאים נדיבים. מעבר לכך, יתכן והשפעת הממשלה במקומות אחרים, כמו בחברת אל על ,ששם יש לה מניית זהב, תהיה נמוכה ולא קובעת.

לפיד דורש לחשוף את הליך קבלת ההחלטות

משהגיעו תוצאות ההצבעה של המשקיעים המוסדיים ללפיד, התברר כי חברות הביטוח כלל, הפניקס, מנורה, הראל, מגדל וכן ועמיתים, המנהלת את קרנות הפנסיה הוותיקותו המסובסדות על ידי המדינה, הצביעו בעד הטבות השכר המפליגות של בכירי בנק לאומי. שר האוצר אמר כי יש לדרוש מהמשקיעים המוסדיים לחשוף בפירוט את תהליך קבלת ההחלטות, שהביאה אותם לתמוך בתכנית התגמול וכן לדעת מי בהנהלת אותן חברות אישר אותן.

האסיפה הכללית של בנק לאומי אישרה את שכר הבכירים שינוע בין 130 -183 אלף ₪ לחודש, בנוסף למשכורת 13, בונוסים במיליוני שקלים ופיצויי פרישה נדיבים בשיעור 200%- 250%.

המנהלים לא היו נוטשים עם שכר נמוך יותר

לפיד אמר כי אף שהוא סבור שיש לתגמל באופן נאות מנהלים שכירים בכירים במערכת הבנקאית על עבודתם, הרי ששכר עד כמעט עשרה מיליון שקל לשנה, כפי שאושר אתמול לבכירי בנק לאומי ובנק הפועלים, מופרז ואינו מוצדק לא כלכלית ולא מוסרית.

"אני מניח שאותם מנהלים לא היו נוטשים את עבודתם גם עם שכר נמוך בהרבה מהשכר שאושר להם. לא יתכן שמערכת הבנקאות תסמן רף שסביבו ומעליו יתיישרו כעת בכירי המוסדיים".

"הגזמתם"

המסר שלי, אומר לפיד, הוא ברור: "הגזמתם. צריך להפסיק את חגיגות השכר של המנהלים השכירים במערכת הפיננסית כי בסופו של דבר זה בא גם על חשבון ציבור החוסכים והמשקיעים."

שכר הבכירים

שכרה החודשי של מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח, יהיה 183 אלף שקל בחודש. בנוסף היא תהיה זכאית למשכורת 13, הפרשות סוציאליות והטבות ומענקים נוספים. שכרו של יו"ר הבנק דוד ברודט יהיה עד 165 אלף שקל בחודש.

גם בבנק הפועלים אישרו בעלי המניות את תנאי שכרם של מנכ"ל הבנק ציון קינן והיו"ר יאיר סרוסי שינועו בין 160 אלף לבין 175 אלף בחודש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן