Skip to content

חמאס מונעת מזמר פלסטיני יליד עזה לקיים מסיבות ברצועה

הזמר הפלסטיני מוחמד עסאף יכול לשיר בכול העולם כולל במטה האו"ם, אך הוא לא יכול לשיר בביתו, ברצועת עזה, בגלל סירובו של משרד הפנים בממשל חמאס. הסיבה הרשמית: בילויים וזמר עלולים להחליש את עמידתם האיתנה של התושבים במלחמה נגד ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הזמר הפלסטיני  מוחמד עסאף, שזכה ב-Arab Idol 2013, תחרות זמר בעולם הערבי לבחירת הזמר הטוב ביותר ומתקיימת בכול שנה, אמר במסיבת עיתונאים שקיים בעזה ביום שלישי השבוע, שממשלת חמאס מונעת ממנו לערוך מסיבות זמר ברצועת עזה. הוא הביע צער על ההחלטה הזאת.

עסאף הוסיף, שהוא שר בכל העולם "כולל במטה האו"ם שבו מתקבלות ההחלטות החשובות ביותר בעולם" אך הוא לא יכול לשיר בביתו, ברצועת עזה, בגלל סירובו של משרד הפנים בממשלת חמאס. הוא סיפר כי הגיש בקשה לממשלת חמאס לאפשר לו לקיים מסיבות זמר ברצועה והסביר שהיו לו הסכמות עם משרד התרבות, אך משרד הפנים סירב.

מוחמד עאסף זוכה בתואר זמר השנה בתחרות הערב איידול 2013
מוחמד עאסף זוכה בתואר זמר השנה בתחרות הערב איידול 2013

בשנת 2013 זכה הזמר הפלסטיני  מוחמד עסאף, יליד רצועת עזה, בתואר הזמר הטוב ביותר בעולם הערבי והאו"ם אף העניק לו תואר "שגריר רצון טוב של האו"ם".  בנוסף, הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס, אבו מאזן, העניק לו תואר "שגריר פלסטין לרצון טוב". תואר זה אולי היה בעוכריו. עסאף הצליח לקיים אירועי זמרב במקומות רבים בגדה: בבית לחם, רמאללה ויריחו, אבל ברצועת עזה הוא לא יכול לממש את יכולותיו ולהפגין את כשרונו.

הסיבה הרשמית למניעה היא שתנועת חמאס היא תנועה אסלאמית דתית ומאז השתלטותה על רצועת עזה ב-2007 – תפקידה הוא לחזק את הזהות הדתית של תושבי הרצועה. לתפיסת ראשי התנועה, תושבי הרצועה הם במצב מלחמה ולכן עליהם לדבוק בדתם ולהיות מוכנים לקרב. מכאן שאין מקום  לבילויים ולזמר שעלולים להחליש את עמידתם האיתנה מול ישראל. 

שיר הניצחון של הזמר מוחמד עסאף ב-2013:

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן