Skip to content

לראשונה: הצעת חוק חדשה תעגן את זכויות שוכרי הדירות

שכירות ארוכת טווח בפיקוח, הגדרה ראשונה של מהי דירה ראויה למגורים, חיוב בעלי הבתים לשאת בהוצאות התיווך והייעוץ המשפטי - אלו הסעיפים המרכזיים בהצעת חוק חדשה של חברי הכנסת חיליק בר (העבודה), סתיו שפיר (העבודה) ואורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצעת חוק חדשה שמטרתה לעגן את זכויות השוכרים הונחה על שולחן הכנסת. הצעת החוק, שהגישו חברי הכנסת חיליק בר (העבודה), סתיו שפיר (העבודה) ואורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), מגדירה לראשונה מהי דירה ראויה למגורים וקובעת בחוק כי על דירה להכיל מים זורמים, פתחי אוורור, ונקודות גישה לחשמל. כמו-כן, לפי ההצעה, יוכל השוכר לדרוש חוזה לשלוש שנים עם הגבלה על עליית שכר הדירה, על מנת לעודד שכירות ארוכת טווח. 

ח"כ חיליק בר (צילום: נירה ידין)
12 שנות עבדות. ח"כ חיליק בר (צילום: נירה ידין)

כמו כן, במידה והוזמן מתווך על ידי בעל הנכס – ישלם בעל הנכס בעד השירות ולא יטיל אותו על השוכר. עוד קובעת ההצעה כי בעל הבית אחראי על תיקונים ושיפוצים בדירה במידה ונדרשים כאלה. ההצעה מסדירה גם את המועד בו יכול בעל הבית לפנות את שוכר הדירה, את התנאים באם הבעלות על הנכס עוברת לאדם אחר ומהי הפרת חוזה.

בנוסף, ב-5.3.14 תושק באירוע מיוחד שדולת השוכרים הראשונה בכנסת, שהוקמה על מנת לפעול לקידום הצעת החוק, שיתוף הציבור ולהגנה על זכויות השוכרים ישראל.

ח"כ חיליק בר: "חוק זה נולד תוך שיתוף אמתי של ציבור השוכרים ולכן נוגע בבעיות האמתיות של שוק שכירויות הדירה. החוק הזה רלוונטי מתמיד כיוון שקניית בית היום היא דבר בלתי אפשרי כמעט ומצריכה

ח"כ סתיו שפיר (צילום: דן בר דוב)
שליחות ראשונה במעלה. ח"כ סתיו שפיר (צילום: דן בר דוב)

לפחות 12 שנות עבדות וכ-150 משכורות חודשיות בממוצע, ולכן שוק השכירות הופך לחיוני, גדול ורלוונטי יותר. לצערי היום שוק השכירויות הוא ג'ונגל פרוץ ומערב פרוע. החוק שלנו בעצם מבקש לעשות סדר בבלגן ולהסדיר את השוק הגדול הזה. שדולת השוכרים הראשונה שהקמנו בכנסת היא הזדמנות אמתית להשמיע את קולו של ציבור השוכרים והמשכירים. ואני קורא לכולם להגיע, להביע עמדה, ולהיות שותפים לתהליך  ולשנות את העתיד".

ח"כ סתיו שפיר: "בתור שוכרת דירה שיודעת מה זה לשלם שכר דירה מדי חודש, ואיך להתחנן לבעל הבית שישלם על אינסטלאטור כשהבית מוצף אחרי הגשם הראשון, אני רואה בהסדרת שוק השכירות שליחות ראשונה במעלה. ישנם 2 מיליון שוכרים בישראל שאף אחד לא דואג לזכויותיהם והגיע לשים סוף לטירוף הזה. אני מזמינה את כל שוכרי הדירות שסובלים מהטירוף הזה על בסיס יומיומי, להגיע לכנס הראשון של שדולת השוכרים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן