Skip to content

חמישה מיליון תיירים בשנת 2015

תערוכת התיירות IMTM שהתקיימה זו הפעם ה-20 בגני התערוכה בתל אביב הביאה מעל ל-1500 מארגני תיירות ומשלחות מ- 50 מדינות וגורמי ממשל מהארץ והעולם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תערוכת IMTM התקיימה השבוע זו הפעם ה-20 כאשר לתערוכה הגיעו מעל ל- 30,000 מבקרים מהארץ ומהעולם. מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי הכריז שיעד ריאלי לשנת 2015 הוא 5 מיליון תיירים אחרי ששנת 2013 הייתה שנת שיא בתיירות לישראל עם 3.5 מיליון תיירים.

אייל שמואלי, מו"ל ועורך ראשי של חברת Israel Travel News ומיזמי IMTM אומר כי: "הגענו לאבן דרך משמעותית בעבורנו ובעבור ענף התיירות כולו. עשינו כברת דך ארוכה מאז 1994, אז היה הכנס הראשון. לתערוכת התיירות השפעה רבה על תחום התיירות בארץ ובעולם".

בכניסה לתערוכה שנערכה בביתן 1 במרכז הירידים בתל אביב בלטה תצוגת קרוואנים של "לאופק – קרוואנים וקמפינג" שאף הביאה דוגמת קרוואן המתאים לנכים שיכולים גם לעלות לתוך הקרוואן עם מעלית הידראולית וגם להשתמש בכל האביזרים והחלקים ברכב, החל מנהיגה ועד שימוש במקלחת מיטה או שירותים.

קראוון הישראל (צילום יח"צ חו"ל)

"שוק הקרוואנים בישראל נמצא בפריחה, בעקבות ההפחתה במיסוי בסוף 2012, בשנת 2013 השוק צמח במאות אחוזים לעומת השנה הקודמת, ההיצע גדל ויחד איתו גם השתפרה והאיכות שמוצעת לנופש הישראלי. נפתחו מספר חברות שעוסקות במכירה ובהשכרה ובמהלך 2014 המגמה צפויה להימשך ואף יותר" כך מעריך אסף אפרים, המנכ"ל והבעלים של "מרכז לאופק – קרוואנים וקמפינג".

על פי ההערכות זהירות שוק הקרוואנים בישראל גלגל בשנת 2013 למעלה מ-15 מיליון שקלים. בנוסף לרכישת קרוואנים, אשר המחיר הממוצע שלהם עומד על כ-100 אלף שקלים לקרוואן, ב-2013 נרשמה התעוררות של ממש בכל הנוגע להשכרת קרוואנים לנופש משפחתי. המחיר הממוצע ללילה למשפחה בקרוואן המתאים לארבע נפשות עומד על כ-700 שקלים בממוצע ובשוק נרשמו בשנה החולפת אלפי לילות של השכרה. לאופק מציעה לנופש הישראלי שירות בו הקרוואן מובל על ידי החברה אל האתר בו מבקש הנפש לבלות את חופשתו, כך שגם מי שאין לו רכב עם וו גרירה, יכול עדיין ליהנות מהנופש הייחודי הזה.

במסגרת התערוכה נערכו עשרות הרצאות של מציגים ממדינות ואתרי תיירות בארץ ובעולם, כנסים מקצועיים של לשכת מארגני תיירות נכנסת, ועידת התיירות השנתית של המכללה האקדמית תל-אביב-יפו ובמיסגרתה שדירת המיזמי תיירות טכנולוגים.
בשדירת הסטרטאפים הציגו יזמים שפיתחו אפליקציות ותוכנות לשימוש גורמי תיירות ובעיקר לתייר העולמי, בארץ ובעולם.

"ארגון מדריכי חו"ל" ערך את הכנס הראשון שלו במסגרת התערוכה ולאולם שהמה מפה לפה הצטופפו כ- 200 מדריכי טיולים לחו"ל. מספרת נעמי יהל-ניר, אחת מיוזמות הכנס:"זו הפעם הראשונה שמדריכי טיולים לחו"ל מתכנסים יחדיו על מנת להעלות את הבעיות והצרכים המיוחדים של מקצוע זה". מוסיפה יהל-ניר, מנהלת בי"ס לתיירות בישראל, שלוחת תל-אביב "זה מעמד היסטורי שבו מגיע נציג רשמי של המדינה- מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי וכן מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות- יוסי פתאל, על מנת לשאת דברים בפני קבוצת מדריכים המובילים את התיירים הישראלים ברחבי העולם ומייצגים את פני העם בחו"ל".

אמיר הלוי-מנכ"ל משרד התיירות (צילום דני בר)

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות הדגיש בפני הנוכחים כי למרות שמטרתו הראשונה של משרד התיירות והיעוד שלו הוא להביא תיירים לארץ, לא פחות חשוב איך אנחנו, הישראלים, נראים בחו"ל. לדברי הלוי "כל מפגש בין ישראלי לאזרח העולם בחו"ל הוא נדבך בבניית תיירות לישראל וכאן חשיבותו ומקומו של מדריך הטיולים".

יוסי פתאל (צילום דני בר)

יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות הציג נתונים של מה מגמות התיירות ומה הישראלי מחפש בקניית טיול או נופש. פתאל הדגיש שהעולם הולך לכך שכרטיס טיסה ומלון ירכשו הלקוחות באינטרנט ללא צורך בסוכן ועל כן מה שיש לבנות ולחזק הוא התוכן שילווה את הטיול וכאן מרכזיותו של מדריך הטיולים. לדברי מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, חברות יצטרכו לחזק את התוכן ע"י בניית קבוצת מדריכים קבועים שיעבדו איתם בבניית תכנים והעברתם בטיולים ולא כמו שהיום, כל חברה וכל מדריך חופשיים ועובדים על בסיס הזדמנויות זמניות.

באולם אחר במסגרת התערוכה נערך במקביל יריד תעסוקה למורי דרך ובאולם העסקים של התערוכה יכלו להפגש תיירנים ומציגים על מנת לבנות תשתית לעסקי תיירות משותפים בעתיד בין אם בארץ ובין אם בחו"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן