Skip to content

עפר, תעשה משהו לפני שיהיה מאוחר מדי. רק אתה יכול

רק עפר שלח יכול להושיב את יאיר לפיד על כיסא בפינת החדר ולהגיד לו: יאיר, טעינו בגדול. ברית האחים הזאת תשרוף אותנו ואת כל מה שרצינו לעשות כאן. באנו לשנות, אבל השותפים שלנו שורפים את המועדון. ואנחנו בתוכו. עמוק בפנים. האש בוערת והחורבן הזה לא ייסלח לנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לכבוד,

חבר הכנסת עפר שלח
מפלגת יש עתיד
כנסת ישראל
ירושלים.

עפר ידידי, המילים האלה מיועדות לאוזניך. אנא קרא בסבלנות. אנחנו הרי מכירים קצת. עניין של עשרים ומשהו שנים לאחור. אני ביקרתי, אתה ביקרת, עבדנו הרבה ביחד. ניו-יורק, גוש דן, רחוב קרליבך, יד אליהו. פעם היינו מדברים עמוק לתוך הלילה, אבל זה היה מזמן. אז אני כותב לך, בתקווה שמישהו ידאג לכך שהמכתב הזה יגיע אליך.

הכי קרוב. שלח (צילום: ויקיפדיה)

עפר, ההתפרצות האחרונה של הימין, הפעם בזמן נאומו של נשיא הפרלמנט האירופי; ליתר דיוק – של חברי הכנסת של הבית היהודי; ליתר דיוק – של נפתלי בנט; ליתר דיוק – של חבורתו של בנט (מוטי יוגב: "הקדוש ברוך הוא העניק את האדמה הקדושה הזאת לעמישראל!!!").

אבל עזוב את השמות. הם לא חשובים. הם ג'נריים. נקרא להם בנט ונתכוון לכולם.

אז ההתפרצות המטורללת הזאת, שיכולנו לצפות בה בשעשוע, בפליאה או באימה, היא אולי הבל הבלים לכשעצמה – אבל היא כל העולם כולו; העולם המעוות, המטורף; עולם ההזיות של העם הנבחר; עולמם של האנשים שמקדשים דם ואדמה; עולם של טירוף דעת גמור; עולם של קצף, ביזיון, רוח רעה, גזענות, רגש עליונות מעורב עם רגשי נחיתות. עולמם של אלה שמשוכנעים מעל לכל ספק שאלוהים בחרתם. מכל העמים.

והעולם הזה, עפר, העולם הזה כבר ממש לא זניח. זה כבר לא הזנב המכשכש בכלב. הוא כבר לא שולי המחנה. הוא התייצב מעדנות במרכז הבמה. בלב הממסד. בראש החץ של הכסף, הכוח. בלב מוקדי ההחלטות.

כן עפר, הטירוף הזה הולך ומשתלט על חיינו.

ובמידה מכרעת, הוא מעשה ידיכם להתפאר.

ואסביר.

שר הכלכלה נפתלי בנט והמללפון. כולם מגיעים ללמוד את החדשנות הישראלית
בנט והמלפפון. מה יהיה איתו? (צילום מעמוד הפייסבוק)

לפני שנה וקצת, אחרי הבחירות, עשה ראש הממשלה היוצא והנכנס כל מאמץ לא להכניס לקואליציה ולממשלה את נפתלי בנט, את איילת שקד ואת הבית היהודי. אנחנו, שם למעלה ביציע, התגלגלנו מצחוק כשראינו את המצוקה שאליה נקלע נתניהו, אולי בגללו ואולי גם בגלל רעייתו – כשהבין שהחבל המטאפורי נכרך והולך סביב צווארו המטאפורי. הוא לא רצה אותו ואותה; הרבה יותר משהוא רצה את החרדים שהלכו איתו בכל הממשלות שלו – הוא מאוד לא רצה את בנט-שקד. לכולנו היה קל לצחוק, לגחך, ללעוג למצוקתה של שרה. להביט בנתניהו מתפתל.

אבל היום, שנה אחרי, אין מנוס אלא להגיע למסקנה הבלתי נמנעת שהוא ידע אז, מזמן, לפני הרבה יותר משנה אחת, מי זה בדיוק נפתלי בנט. מכל המעורבים, כולם, הוא היה היחיד שעבד איתו. ואיתה. והוא (והיא) לא רצו בהם.

עפר ידידי, אני יודע שהרבה מקוראיי כאן מרימים גבה. מה לשלח ולבית היהודי? למה לפנות דווקא אליו? הוא הרי לא ראש המפלגה. הוא לא שר בממשלה. מה זה בכלל נוגע לו. ובאמת, זה הרי נתניהו שהקים את הממשלה. הוא הראש. הוא בעל הבית.

אבל אני חושב שאתה יודע ומבין.

אני יודע שאתה יודע למה אני כותב דווקא אליך.

ולאלה שלא מבינים, אסביר: במפלגה שהגיתם ורקחתם – אתה וחברך הקרוב יאיר (נדמה לי שזה הסדר הנכון, אבל לא אביך אותך) וכל-כך הצליחה – המפלגה שהביאה אתכם כל כך רחוק, אף לא אחד מבין 17 הנבחרים האחרים, וגם לא אלה שלא נכנסו וגם לא אלה שיושבים במעגל החיצוני, אף אחד מהם לא יכול להגיע קרוב אל אוזנו של יאיר ולהגיד לו את האמת. את כל האמת.  להגיד בקול רם. ובנחישות. להגיד ולעשות.

נתניהו (צילום: רפי מיכאלי)
מי שכפה עליו יוכל לשחרר אותו. נתניהו (צילום: רפי מיכאלי)

כן עפר ידידי, רק אתה יכול. כמו שאתה יכול להביע את דעתך על הכיבוש וסיומו; על תקציב הביטחון המופקר; על התנהגות הצבא; על הפארסה של אי מינוי יו"ר לוועדת חוץ וביטחון; כמו שרק אתה יכול להגיע – בלי לבקש רשות מאף אחד – להתכנסויות חלביות של פרויקטים יוזמת ז'נבה, לדוגמה.

ויגידו עכשיו מקצת מהקוראים: מה אתה רוצה ממנו? ולמה לפיד? הוא הרי לא ראש הממשלה; לא הוא הרכיב את הקואליציה הזאת; מה, הוא אחראי על טירוף הדעת של האנשים המוזרים האלה?

ובכן, בדיוק כמוני – אתה יודע שכן. שנפתלי בנט חבר בכיר בממשלה; ומפלגתו חברה בכירה בקואליציה; ואיילת שקד עוסקת בקשקוש המביך הזה המכונה "שוויון בנטל" (באמת עפר? שוויון? בנטל? אתה באמת מסוגל להשתמש בצמד המילים הזה בלי להתכווץ בכיסא? אתה, ששנינו יודעים מה אתה סוחב איתך בביוגרפיה האישית והמשפחתית שלך?); ואורי אריאל כשר השיכון, שהוא החתול ששומר בחדווה וגם לוגם מהשמנת של ההתנחלויות; ואתה הרי לא מתבייש להגיד מה דעתך על הכיבוש.

כן עפר: אתה יודע, בדיוק כמוני, שבלי ההתעקשות הטיפשית, הילדותית, הפאתטית, המגוחכת, של יאיר חברך הקרוב על כך שבממשלה שהוא הרכיב (זו לא טעות) לא יהיה חרדי אחד ולא תהיה שום מפלגה חרדית – בנט היה נשאר הערת שוליים סהרורית בירכתי המליאה. וגם איילת שקד. וכן, אורית סטרוק. ומוטי יוגב (באמת עפר, איך אתה חי עם שותף קואליציוני שמבזה אורח מכובד וחשוב – וצורח באוזניו ש"עמישראל קיבל את האדמה הקדושה מהקדוש-ברוך-הוא!"). איך הרגשת כשישבת בכנסת והיית עד למחול הטירוף הזה?

שר האוצר יאיר לפיד. הגדרת האסטרטגיה הכלכלית הייתה המשימה הראשונה שלנו. צילום: דן בר-דוב
אם יש מישהו שיכול להגיד לו את האמת, זה רק אתה. יאיר לפיד (צילום: דן בר-דוב)

ובכן עפר: רק יש עתיד יכולה להפסיק את מחזה העוועים הזה;

רק יאיר לפיד יכול לפרק את הקואליציה הנוכחית, לדחוף לבחירות חדשות או לכפות על נתניהו קואליציה שפויה (אפשר עם העבודה ; וכן, גם עם החרדים; הוא כבר הוכיח את שלו; הוא כבר סגר את החשבון הפתוח של אביו המנוח, טומי. אפשר להירגע).

רק אתה, עפר שלח, יכול להושיב את יאיר על כיסא בפינת החדר ולהגיד לו: יאיר, טעינו בגדול. ברית האחים הזאת תשרוף אותנו ואת כל מה שחשבנו שאפשר לעשות כאן. נכון יאיר, באנו לשנות – אבל בדרך לשם, השותפים שלנו שורפים את המועדון. ואנחנו בתוך המועדון. עמוק בפנים. האש בוערת ומאכלת והחורבן הזה לא ייסלח לנו.

כן עפר, רק אתם יכולים. ולא נשאר הרבה זמן.

שלך,
בידידות ובהערכה,

 

[related-posts title="מדבר אל הקיר – מבחר טורים קודמים"]

 

 

5 Comments

  1. AVIC
    19 בפברואר 2014 @ 9:59

    מי שהכניס את בנט ויש עתיד לממשלה הוא הבוחר הישראלי. העם הגיוני (לא סתם ימני), והבחירות מוכיחות את זה. לפיד הוא גנב קולות פופוליסטי שכמוהו יש בכל מערכת בחירות. פעם קראו לו "כלנתר", פעם קראו לו מיצובישי, פעם זאת המפלגה נגד מס הכנסה או בעד סמים לכל – השם לא משנה. העיקר שיש מי שמנצל תמימות של בוחרים והצבעת מחאה צודקת או לא. יש עתיד היא סוס טרויאני שמרכיביו אינם הומוגניים וחלקם טרמפיסטים. כוחה ימדד בשרידתה בבחירות הבאות ואז נראה אם הנבחרים מייצגים אידיאולוגיה ואיזה, או סהרורים מייצגי עצמם. בינתיים יש ג'ובים ואת ההריסות והחורבן ינקו אחרים. יש הרבה מה לתקן, אך הרוב בעם מבין שעם הערבים אי אפשר לעשות הסכמים כי הם שואפים להחריב ולחסל את היהודים ומדינתם, בלי אפילו לנסות להסתיר את זה. לקח השואה לא ממש הופנם והישראלי לא מבין באנטישמיות ושנאה, כי יש שטיפת מוח טוטאלית בתשקורת ובציור המתיפייף, כאילו כאן שוויץ. (כדאי לסקור באינטרנט את הארסנל והרכישות של נשק שהשוויצרים עושים די להבין איך מתכוננים לשלום!!).

  2. גידי
    18 בפברואר 2014 @ 14:19

    תוספת לגבי הפלסטינים.(סאייב עריקאת)
    "תקייה "- הכוונה למרמה,הטעייה ושקר.מוסלמי יכול לנהל מלחמה נגד הכופר, עליו להחלישו באמצעות שימוש ברמייה, התחזות, הונאה ושקר.כמובן כאשר המוסלמים חלשים ומעטים , כאשר יתחזקו יקראו לגיהאד(מלחמת קודש ). השיעים לפני מאות שנים השתמשו בתקייה מול הסונים שטבחו בהם,עשו זאת ע"י התחזות לסונים בכך שגם התפללו והתנהגו כמותם.אנחנו צריכים למדוד אותם במעשים ולא בדיבורים.! סאיב עריקאת טען שהוא בן יריחו שנכבשה ע״י יהושע בן נון.
    מישהו העיר נכון, שמכיוון שהשורדת היחידה מהקרב של יהושע ביריחו הייתה רחב,
    יש 2 אפשרויות לגבי עריקאת: או שהוא שקרן או שהוא בן זונה…

  3. נמרוד נוי
    18 בפברואר 2014 @ 13:48

    לטובי ידידי היקר!
    אם הבעיות שלנו היו מסתכמות בכך שעופר שלח ידבר עם יאיר לפיד אז סימן שהגיעו ימות המשיח. הפוליטיקה שלנו כולה נמצאת על כרעי תרנגולת ומה שלא נעשה לא יעלה ולא יצלח בידינו אם לא ניתן תשובה דורית הולמת למצב זה. יאיר לפיד איננו יותר מאשר 'אותו עוד מאותו הדבר', אותה פרדיגמה פוליטית ישנה, רק הפעם בשפה ובנוסח לפידיים. על כך הרבתי לכתוב גם באתר זה. חשוב שהציבור ייחשף לפרובלמטיקה היסודית שלנו באשר לפוליטיקה ומתוך הבנה עמוקה זו, רק כך, יש סיכוי שנעצב חיים פוליטיים חדשים למדינת ישראל.

  4. פ.ר.
    18 בפברואר 2014 @ 10:31

    יקרא לעופר היקר להקדים ולרדת מהעץ של ראשות וועדת חוץ וביטחון על מנת שניתן יהיה להקים ולקיים את הוועדה החשובה הזו,וועדה מרכזית בחיי המדינה הזו.כי באמת, את זה רק עופר שלח מסוגל לעשות, לפטור את יאיר היקר מהמחוייבות שמן הסתם נתן. אבל החברות הינה מעל הכל…..
    אבל נאיבי הייתי וכנראה כזה גם אזדקן, פלגנות בכל מחיר זה מה שמבקש הכותב ההזוי ולא מנהל וממשל תקין.
    כן, גם אני הייתי שמח לעודד את יאיר היקר לצאת "בחוץ" ולראות בדיוק מה יזכרו ממנו בפעם הבאה שיטילו את פתק הבוחר בקלפי. הינה עבר פה עוד "גנב" קולות הממרכז והימין.

  5. גידי
    14 בפברואר 2014 @ 18:54

    ח"כ עופר שלח.
    ברור לי שלא טיפול למלכודת כל כך שקופה,מר פולק לא מבין שלויאליות זה נכס מאחר ולו (ראה כמה מקומות עבודה עבר)אין נאמנות לא לחברים ולא למדינה.
    עופר, פולק שייך לשמאל הקיצוני ההזוי ,הוא מבין שהסיוט הגדול שלו עשוי להתממש ונתניהו יחתום על הסכם…!
    או חלילה יאשימו את הפלסטינים בכישלון ,השמאל תמיד יאשים את ישראל. פולק מבקש ממך להפיל ממשלה,אמור לו לקרוא סקרים הימין רק מתחזק כל מטרתו לנקום ביאיר לפיד דרכך .אם היה מבין פוליטיקה היה תומך בהישארותכם בממשלה כך הסיכוי להסכם גדול יותר!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן