Skip to content

דובי לביא ראש אגף הפיקוח על הייצוא הביטחוני (אפ"י) החדש

ניכנס לתפקיד ביום חמישי שעבר בטקס רשמי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, דן הראל. החליף את מאיר שליט, שעמד בראש אגף הפיקוח על הייצוא הביטחוני בשלוש וחצי השנים שחלפו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אל"מ (מיל.) דובי לביא נכנס ביום חמישי שחלף לתפקידו כראש אגף הפיקוח על הייצוא הביטחוני (אפ"י) במשרד הביטחון. שימש בשנים שחלפו ראש מנהלת המל"טים במפא"ת שבמשרד הביטחון, ועמד בראש מערך הפיתוח, ההצטיידות וההטמעה של מל"טים בצה"ל, אל מול מגוון רב של משימות ואתגרים. עוד קודם לכן שימש בתפקידי פיתוח בחיל האוויר.

מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל (באמצע), וראש אפ"י היוצא מאיר שליט (מימין) והנכנס דובי לביא (משמאל). צילום: אלון בסון, משרד הביטחון
מנכ"ל משרד הביטחון דן הראל (באמצע), וראש אפ"י היוצא מאיר שליט (מימין) והנכנס דובי לביא (משמאל). צילום: אלון בסון, משרד הביטחון

לביא, שנכנס ביום חמישי שעבר לתפקידו חדש, בטקס רשמי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל.) דן הראל, החליף את מאיר שליט, שעמד בראש אגף הפיקוח על הייצוא הביטחוני בשלוש וחצי השנים שחלפו.

מנכ"ל משרד הביטחון, דן הראל, איחל הצלחה לדובי לביא ואמר, כי הוא בטוח שלביא יידע להוביל את מערך הפיקוח על הייצוא הביטחוני, בתקופה של אתגרים רבים לביטחון, לייצוא הביטחוני הישראלי ולקשרי החוץ של מדינת ישראל.

הראל הודה לראש אפ"י היוצא, מאיר שליט, על תרומתו הרבה למערכת הביטחון. "מאיר משרת במשרד הביטחון זה עשרות שנים. הוא שימש בתפקידים רבים באגף הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב), בארץ ובחו"ל, הקים את יחידת הפיקוח הראשונה על הייצוא הביטחוני, שנקראה אז מפ"י, שימש סגן ראש סיב"ט ובשלוש וחצי השנים האחרונות הוביל את אפ"י לעשייה רבה. אני מעריך את עשייתו ותרומתו של מאיר לביטחון המדינה. נמשיך ונהנה מניסיונו הרב במשרד הביטחון גם בהמשך הדרך", הוא אמר.

ליבת העשייה הביטחונית

"פעילות האגף לפיקוח על הייצוא הביטחוני היא בליבת העשייה של משרד הביטחון, והקשר שלנו עם התעשיות הביטחוניות. אני רואה חשיבות רבה בכל העשייה של האגף, מרגע קבלת הפנייה מהיצואנים ועד למתן הרישיון הסופי, כולל תהליך הבקרה והפיקוח שנעשה בצורה שוטפת לאורך כל הדרך. כל שיפור שלנו בתהליך הרגיש הזה יתרום ישירות לייצוא הישראלי, לכלכלה ולקשרי החוץ של מדינת ישראל. חשוב שנשמור על היכולות שלנו בתחום, תוך חתירה מתמדת לשיפור השירות וקיצור התהליכים מחד, ופיקוח ובקרה מירביים על הרישיונות מאידך", ציין הראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן