Skip to content

תיירים מדרום קוריאה נהרגו בפיגוע באוטובוס מצרי ליד טאבה

ארבעה תיירים מדרום קוריאה נהרגו, יחד עם נהג האוטובוס המצרי, וכ-14 נפצעו בפיגוע תופת ליד מלון פלאזה בטאבה, כמה עשרות מטרים ממסוף הנוסעים באילת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה הרוגים וכ-14 פצועים בפיגוע באוטובוס תיירים באזור מלון פלאזה טאבה שבסיני, לא רחוק ממסוף טאבה בגבול ישראל. ההרוגים הם ארבעה תיירים קוריאנים ונהג האוטובוס המצרי. באוטובוס היו בעת הפיצוץ 33 תיירים.

האוטובוס עלה באש (צילום - טוויטר)
האוטובוס עלה באש (צילום - טוויטר)

בעוד כלי התקשורת טוענים שסיבת הפיצוץ שגרם לאסון לא ברורה עדיין, נטען בעיתון המצרי אל אהראם כי כי הפיצוץ נגרם מטיל ששוגר ישירות אל האוטובוס וזהות המשגרים עדיין איננה ידועה. משרד הבריאות המצרי דיווח על ההרוגים. הפיגוע אירע כאשר האוטובוס היה סמוך למלון, כמה עשרות מטרים ממסוף הגבול המצרי ישראלי. האוטובוס עצמו עלה באש. מישראל נראתה פטריית עשן שהתרוממה אל על.

סוכנויות הידיעות הזרות דיווחו כי הצבא המצרי ומנגנוני הביטחון הורו על חסימת כול הכניסות והיציאות מטאבה. בראיון לטלוויזיה המצרית מסר חאלד אבו האשם, האחראי על תחום העזרה הראשונה בדרום חצי האי, כי חלק מהפצועים יוטסו במסוק לבית החולים הבינלאומי בשארם א'שייח.  בישראל נערכים במקביל למתן עזרה. אמבולנסים רוכזו בקרבת מסוף המעבר למצרים שיסיעו פצועים לבית החולים יוספטל באילת אם ישראל תתבקש לסייע.

פטריית עשן ממקום הפיגוע (צילום מסך: סקיי ניוז בערבית)
פטריית עשן ממקום הפיגוע (צילום מסך: סקיי ניוז בערבית)
מלון פלאזה טאבה (צילום: אל אהראם)
מלון פלאזה טאבה (צילום: אל אהראם)


זו ההתקפה הראשונה נגד אזרחים בדרום חצי האי סיני מאז החל גל ההתקפות ופיגועי הטרור לאחר הדחתו של מוחמד מורסי ביולי 2013.  לפני כעשר שנים, באוקטובר 2004, התפוצצו שלוש מכוניות תופת מול מלון הילטון טאבה, סמוך למקום הפיגוע היום. בפיגוע ההוא נהרגו 34 בני אדם ועוד 17 נפצעו, חלקם ישראלים. מאז, למרות ההתראות, לא היה פיגוע טרור באזור בתי המלון הסמוך לישראל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן