Skip to content

פרס: "דבריו של אבו-מאזן מעידים על רצינותו להגיע להסכם"

נתניהו לנשיא פרו: "איראן ממשיכה בהתנהלות אגרסיבית, בחימוש קבוצות טרור, בתמיכה במעשי הטבח של משטרו של אסד, בקריאות להשמדת ישראל ובפעולות חתרניות בכל מקום בעולם, כולל באמריקה הלטינית". נשיא פרו ביקר גם בכנסת וזכה לקבלת פנים חמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"איראן ממשיכה בהתנהלות אגרסיבית, בחימוש קבוצות טרור, בתמיכה במעשי הטבח של משטרו של אסד, בקריאות להשמדת ישראל ובפעולות חתרניות בכל מקום בעולם, כולל באמריקה הלטינית". כך הזהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפתח פגישתו עם נשיא פרו אויאנטה אומאלה טאסו, העושה בארץ בביקור ממלכתי.

ראש הממשלה נתניהו ונשיא פרו טאסו בפגישתם היום (צילום: חיים צח/לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו ונשיא פרו טאסו בפגישתם היום (צילום: חיים צח/לע"מ)

נתניהו אמר עוד שמחר, יחדשו ששת המעצמות את המשא ומתן עם איראן."עד עתה, היחידה שהרוויחה מהשיחות האלה היא איראן", אמר נתניהו. "למעשה, הם לא נתנו דבר, אבל קיבלו הרבה". נץניהו הזכיר עוד כי היום אמר המנהיג של איראן חמינאי, שהשיחות האלה לא יובילו לדבר בהפסקת התכנית הגרעינית של איראן.

ואילו נשיא המדינה, שמעון פרס, השמיע דווקא דברים אופטימיים באוזני אורחו. "דבריו של אבו-מאזן מעידים על רצינותו להגיע להסכם", אמר נשיא המדינה בטקס קבלת הפנים שערך לנשיא פרו, אולמטה הומאלה טאסו, שהגיע לביקור ממלכתי בישראל.

נשיא המדינה ונשיא פרו בטקס קבלת הפנים (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
נשיא המדינה ונשיא פרו בטקס קבלת הפנים (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

"ישראל והפלסטינים נמצאים בעיצומו של המשא ומתן לשלום, דבריו של אבו-מאזן אמש מעידים על רצינותו להגיע להסכם. שמחתי לשמוע אותו, אך כמובן ההכרעה טרם נפלה, והיא קשה. מדינת ישראל עברה הרבה מלחמות, ניצחנו בכולן, אך תמיד שאפנו  לשלום – הצלחנו להגיע להסכם שלום עם המדינה הערבית החשובה ביותר – מצרים, וכן גם עם השכנה הקרובה ביותר אלינו – ירדן", אמר פרס.

בהתייחסו ליחסים ההיסטוריים בין ישראל לפרו אמר הנשיא פרס: "בהצבעה באו"ם בשנת 1947 פרו הצביעה בעד הקמת מדינת ישראל- אנו לא נשכח זאת לעולם. פרו היא ארץ מיוחדת במינה מכל היבט שהוא – התברכה בנוף משגע ביופיו ובתרבות עתיקת יומין. אנו קטנים לעומתכם אבל היום דברים נמדדים לא רק ע"פ גודל השטח, אלא ברמת המדע, ומבחינה זו אנו באמת שותפים שווי ערך. ביקורך מאוד חשוב לנו ואני מקווה שהיחסים הטובים בין המדינות ילכו ויעמיקו בתחומי הכלכלה, המדע והחקלאות. ברוך הבא לירושלים, ברוך הבא לישראל".

נשיא פרו עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין (צילום: דוברות הכנסת)
נשיא פרו עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין (צילום: דוברות הכנסת)

נשיא פרו הודה לנשיא פרס על קבלת הפנים החמה ואמר:" פרו וישראל הם עמים שעברו ועדיין עוברים ימים קשים, לכן אנו מעריכים ומחפשים את השלום. אני מאמין, אדוני הנשיא, במה שאתה אומר, שערך מדינות לא נמדד באדמה כמו בידע – במדע ובטכנולוגיה. על כן הגעתי לישראל בראש משלחת של שרים בכירים. יש בפנינו אתגרים רבים שיש להתגבר עליהם, וזה דורש גם מדיניות חוץ שתאפשר עזרה הדדית. בפרו יש אזורים מדבריים, ובאמצעות הטכנולוגיה שאתם פיתחתם ובזכותכם, פרו נמצאת במקום הראשון של ייצוא אספרגוס ופפריקה בעולם.  אני שמח להיות בישראל ואני מקווה שבביקורי הקצר נוכל לגבש מפת דרכים שתוביל אותנו להתקדמות שיתופי הפעולה בנושאים החשובים לנו".

בתום ההצהרות לתקשורת קיימו שני הנשיאים פגישת עבודה מדינית בה דנו בקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ובהידוק שיתופי הפעולה הכלכליים המדעיים והחקלאיים בין המדינות. יצוין כי בהמשך היום, בשעה 19:00 יערוך הנשיא פרס ארוחת ערב ממלכתית לכבוד נשיא פרו כנהוג על פי כללי הטקס. במהלך הארוחה יישאו שני הנשיאים נאומים.

לאחר טקס קבלת הפנים בבית הנשיא הגיע נשיא פרו, הגיע לפני לכנסת והתקבל בטקס ובמשמר כבוד. יחד איתו הגיעו לכנסת שרת החוץ, שר הכלכלה והאוצר, שר החקלאות ובכירים פרואנים נוספים.

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין קיבל את פניו של הנשיא הומאלה, יחד עם מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורוביץ ומנכ"ל הכנסת רונן פלוט.

בתום קבלת הפנים, חתם נשיא פרו, המשמש בתפקיד מאז שנת 2011, בספר האורחים של הכנסת וקיים פגישת עבודה עם יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין בלשכתו.

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין: "לך אדוני הנשיא ולשרים ברוכים הבאים. הביקור חשוב דווקא בתקופה זו שבה ישראל הצטרפה כמשקיפה לברית הפסיפיק. בביקור הזה, נדון ביחד בשיתופי פעולה בין ישראל לפרו בתחומים שונים. כך למשל תחומי החקלאות והמים, תחום הביטחון ותחומים נוספים".

נשיא פרו הומלה אמר: "סיפוק גדול הוא לבקר אצל עמים אחים. הקשרים בין ישראל לפרו מצוינים ויש לנו עניינים רבים משותפים. כך למשל, קידום החינוך ושירותי הבריאות. הייתי שמח שקשרי המסחר בינינו יתפתחו בקצב מואץ יותר. אני חושב שבביקור הזה נוכל לפתח ביחד הזדמנויות משותפות". בתום פגישתם קיימו חברי המשלחת מפרו סיור באולם מליאת הכנסת ובטרקלין שאגאל.

1 Comment

  1. גידי
    18 בפברואר 2014 @ 11:31

    "תקייה" באסלם פרוש המילה היא הונאה רמייה ושקר . הקוראן מתיר למוסלמים להשתמש בתקייה כדי להסיג מטרות נגד אוייבים .כך ישרדו ויצברו כוח ונכסים.כאשר יהיו חזקים יוכלו לצאת לגיהאד. אגב מי שהשתמש בתקייה לפני מאות שנים היו השיעים שהיו חלשים מול הסונים שטבחו בהם,השיעים התחזו לסונים והתפללו ושמרו מצוות בסגנון הסונה. ראו את איראן היום במתקפת החיוכים והסכם הגרעין מול העולם נוהגת הדיוק על פי התקייה.!!!
    אני מקווה שהפלסטינים ינהגו ביושר ואנו נבחן אותם במעשים ולא בדיבורים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן