Skip to content

פופ באופרה: דניאלה לוגסי מעבירה רטט בקהל

זמרת האופרה הבינלאומית דניאלה לוגסי חגגה אמש בזאפה הרצליה את השקת אלבום הסולו שלה, שבו היא משלבת להיטים של סטינג, דפש מוד, ג'ון בון ג'ובי ואחרים עם קולה המיוחד. יובל אראל מדווח על מופע מרגש ומעשיר, סוג של חוויה אחרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמעט, אבל כמעט, שאמש הידקתי את האבנט מתחת למעטה הטוקסידו ועניבת הפרפר כאשר זוגתי ליפפה מעל צווארה את פרוות הנמר הסיבירי בדרכנו לאולם החדש של מועדון זאפה בהרצליה. היינו בדרך לפגוש את אחת מזמרות האופרה הבינלאומיות המצליחות, אבל הפעם דניאלה לוגסי לא שרה אופרה, אלא משהו אחר.

לוגסי, ילדה טובה מאשקלון, הספיקה ליטול חלק בהפקות של הפילהרמונית בניצוחו של זובין מהטה, להיות חלק מזמרי בית האופרה הישראלית, להשתתף בפרוייקטים מוזיקליים של סימפונט רעננה, קמראטה בירושלים, התזמורת האנדלוסית, התזמורת הקאמרית הקיבוצית, וגם אמרה "לא" להצעה להתחיל לשיר בבתי האופרה הגדולים של אירופה.

בין שני עולמות. לוגסי. צילום: יובל אראל

דניאלה החליטה בעת האחרונה להשתעשע ולעשות את מה שבא לה, פשוטו כמשמעו. היא העדיפה לקחת שירי פופ האהובים עליה וליצוק לתוכם את קולה המיוחד על כל גווניו והיכולות האופראיות שלה: להיטי דאנס של דפש מוד, לנה דל רי, סטינג, פלורנס והמשין, ג'ון בון ג'ובי ואפילו קולדפליי. היא בחרה גם  בשיר ישראלי, מקורי, אחד המזוהים ביותר עם מרגלית צנעני – "עץ ירוק מפלסטיק". כל הלהיטים האלה כלולים באלבום הסולו שלה, "CROSSOVER".

אמש (ראשון) חגגה לוגסי את השקת האלבום, יחד עם ההרכב שלה – אלעד אדר בקלידים, אבי יפרח בגיטרת בס, נועה איילי בצ'לו, אבנר קלמר בכינור, תומר צדקיהו על התופים וגל פדה, שגם הפיק, בגיטרות. הקהל הרב שמילא את  זאפה זכה למופע של  13 שירים שהופקו לכדי אופרטות מיניאטורות לצד יצירות קלאסיות בעיבודים של גיורא ליננברג על הפסנתר.

דניאלה איננה סינגר סונגרייטר כמקובל, כלי הנגינה והביצוע שלה הם מיתרי קולה, שהם חלק מהופעתה המרשימה. באחד הראיונות שנתנה לאחרונה היא נשאלה על הלחץ בלהיות "כוסית". אז כן, דניאלה לוגסי היא אישה יפה, הוסיפו לכך קול נפלא ומקצועיות מוזיקלית, וקבלו מופע מלוטש, אדיר, מרטיט, מרגש, מעשיר, סוג של חוויה אחרת, מעבר לרוקנ'רול היומיומי.

לא רק "כוסית". לוגסי. צילום: יובל אראל

ובמופע השקה חגיגי, כנהוג, יש אורחים, הפעם התארח קובי פרחי, סולן להקת המטאל היהודית בינלאומית "אורפנד לנד", שאותו פגשתי לאחרונה בהשקה של "בית הבובות". גם הפעם נגע קובי בשיר Brother של להקתו, סוג של עיבוד מחודש בדואט עם קולה האדיר של דניאלה, שיכולה ללמד כמה וכמה זמרי רוק ומטאל איך לשיר.

אין ספק כי החיבור בין שני העולמות – האופרה לצד הרוק והפופ, חייב להיות יותר מגימיק של אלבום אחד. אני מבקש לקוות כי ההצלחה שמלווה ותלווה את האלבום הראשון תוביל את דניאלה לא להזניח את ההרפתקה הזו ולצד "הספר מסביליה" או "אאידה" היא תחזור עם פרויקט דומה נוסף בהמשך הדרך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן