Skip to content

השר כץ: הרפורמה בנמלים טובה לחקלאות

דיבר בוועידת ישראל ה-4 לחקלאות. יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אבישי ברוורמן אמר בוועידה, כי תנובה צריכה להיות בשליטה ישראלית. בוועידה דנו בסוגיות הנוגעות לחקלאות ולחקלאים בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר התחבורה ישראל כץ
שר התחבורה ישראל כץ

"הרפורמה בנמלים טובה לכל אזרח, היא תוזיל את יוקר המחייה והיא גם טובה לחקלאות", אמר היום שר התחבורה ישראל כץ בוועידת ישראל ה-4 לחקלאות, שהתקיימה היום במרכז הכנסים אווניו (AVENUE), בקריית נמל התעופה (איירפורט סיטי) ליד נמל התעופה בן גוריון. "תנובה צריכה להיות בשליטה ישראלית", אמר היום ח"כ אבישי ברוורמן יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, שדיבר גם הוא בוועידה.

יוקמו שני נמלים

"אחת הסיבות שביקשתי להמשיך לקדנציה שנייה היא הרפורמה בנמלים. מדובר ברפורמה טובה לכל אזרח, שתוזיל את יוקר המחייה וגם טובה לחקלאות. יוקמו שני נמלים חדשים, שישפרו את השירות, יוזילו את המחירים ויפסיקו את הפסקות חגיגות הבר מצווה שעושים היום", אמר השר כץ בוועידה.

הוא הוסיף ואמר: "בנוסף פתחנו גם את השמים לתחרות, כי תחרות תמיד מובילה למחירים טובים ולהוזלת מחירים. כמו כן הוצאתי לדרך את פרויקט הכבישים במועצות האזוריות שהיו בחלקם עם תשתיות הרוסות. חברת נתיבי ישראל מטפלת בכבישים הללו וסוללת אותם מחדש ומאפשרת כניסה ויציאה נוחה ומהירה מהיישובים הקטנים בעזרת רמזורים, מחלפים ומעברים".

שליטה ישראלית

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אבישי ברוורמן
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אבישי ברוורמן

"שנים הקדשתי לחקלאות בבנק העולמי וזה דומה אליכם החקלאים. כשניהלתי את החקלאות של הבנק העולמי היינו אור לגויים, והיום עמדתי לגבי ייצוא הידע לעולם היא – שצריך לשמור על השליטה הישראלית. תנובה הייתה המותג החזק ביותר, הקיבוצי, המושבי, וחשוב לזכור שברגע שיש שליטה ישראלית ציונית, אז חשוב להם מה יקרה פה. היום תנובה צריכה להיות בשליטה ישראלית, יחד עם השקעה זרה , ברגע שנאבד את השליטה נחשוב רק על הורדת המחירים, ללא כל אחיזה בקרקע ובהתיישבות", אמר ח"כ ברוורמן בוועידה.

גם השר כץ התייחס לסוגיית עסקת תנובה ואמר: "תנובה נתפסת כמי שמסוגלת לבוא למדינה כמו סין, שבה מיליארד אסייתים שמעולם לא שתו חלב, אבל מוכנים לשנות את הרגלי הצריכה שלהם. בדיוק כמו שהסינים מאמינים בהייטק שלנו ורואים בהייטק הישראלי דבר מוצלח, כך גם בנושא של תנובה. הם רואים גוף עם ידע ויכולות בתחום המזון במיוחד בענף החלב".

שיתוף פעולה עם הרוכשים

שייקה דרורי מנכ"ל מועצת החלב אמר כי הבעלים החדשים של תנובה יכתיבו כיצד יראה ענף החלב בשנים הקרובות. "תנובה היא תשתית החקלאות בישראל ושל ענף החלב בפרט. אנחנו נעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הרוכשים ונקווה שישכילו לשמור על הרוח הציונית גם בעתיד".

התמודדות בשוק הגלובלי

בוועידת ישראל ה-4 לחקלאות דנו בסוגיות הנוגעות לחקלאות ולחקלאים בישראל –ביניהן: שימור מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בתחום החקלאות, התמודדות יצואני התוצרת הטרייה בשוק הגלובאלי התחרותי, אתגרים בענף המדגה, המציין 75 שנה לפעילותו, ומעמדה הנחלש של החקלאות בציבוריות הישראלית.

בוועידה השתתפו שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ אבישי בוורבמן, יו"ר הלובי החקלאי בכנסת ח"כ זבולון כלפה, מנכ"ל משרד החקלאות רמי כהן, מזכ"ל התאחדות מגדלי הבקר אביתר דותן, בכירים נוספים וחקלאים.

1 Comment

  1. יפה
    18 בפברואר 2014 @ 17:04

    מה הקשר רפורמה עם הפרטה? הפרטת נמלים נכשלה בכל העולם. מדובר בעוד שקשוקה שלוקחת מהציבור תרנגולת שמטילה ביצי זהב ונותנת אותה לאנשים פרטיים מחו"ל. רוצים תחרות? תקימו עוד נמלים כאוות נפשכם. לתת אותם לתאגיד בינלאומי זו טעות שתעלה לציבור הישראלי מליארדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן