Skip to content

נתניהו: "ארגון ה-BDS – אנטישמים קלאסיים באדרת מודרנית"

בנאום בפני ועידת הנשיאים בירושלים אמר ראש הממשלה: ״הדבר המצמרר ביותר, הדבר המביש ביותר הוא שאנשים על אדמת אירופה מדברים על חרם על יהודים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקף אמש את ראשי ארגון ה-BDS, המארגנים את קמפיין החרם נגד ישראל – ואמר כי הם אנטישמים קלאסיים באדרת מודרנית. את דבריו אלה אמר נתניהו בוועידת הנשיאים בירושלים.

״הדבר המצמרר ביותר, הדבר המביש ביותר, הוא שאנשים על אדמת אירופה מדברים על חרם על יהודים", אמר ראש הממשלה. "אני חושב שזו שערורייה, אך זה דבר שאנו נתקלים בו שוב. בעבר אנטישמים עשו חרמות על עסקים של יהודים, והיום הם קוראים לחרם על המדינה היהודית. ורק על המדינה היהודית. המייסדים של ארגון ה-BDS הבהירו היטב את המטרות שלהם. הם רוצים לראות את סופה של המדינה היהודית. הם ברורים מאוד לגבי זה. אני חושב שחשוב שהמחרימים ייחשפו כפי שהם. הם אנטישמים קלאסיים באדרת מודרנית. אני חושב שעלינו להילחם בהם. הגיע הזמן להפוך לבלתי לגיטימיים את אלה שמנסים להפוך אותנו לבלתי לגיטימיים".

נתניהו: "חרם על אדמת אירופה" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
נתניהו: "חרם על אדמת אירופה" (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

ראש הממשלה נתניהו אמר עוד כי ישראל מסוגלת להגן על עצמה ואינה מבקשת שכוחות המערב יגנו עליה. "כשאני מדבר על סידורי ביטחון יציבים, אינני מדבר על סידורים הזויים שאינם מעניקים ביטחון", אמר. הוא הזהיר כי אם יקרוס הביטחון, יקרסו לא רק השלום אלא גם הרשות הפלסטינית וגורמים חשובים אחרים באזורנו. מתניהו חזר ואמר כי שורש הסכסוך בינינו לבין הפלסטינים הוא סירובם להכיר בזכותו של העם היהודי למדינה. הוא שיבח את מאמצי התיווך של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי.

גם ראש האופוזיציה ויו"ר העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג, מתנגד לחרם. הרצוג

"חרם על ישראל ימוטט את הכלכלה הפלסטינית". יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום ארכיון: ציפי מנשה)
"חרם על ישראל ימוטט את הכלכלה הפלסטינית". יצחק (בוז'י) הרצוג (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

נועד הבוקר לדיון פוליטי ומדיני עם שגרירי האיחוד האירופי. בפגישה הזהיר הרצוג מפני ניסיונות חרם על ישראל: " אני מתנגד בכל דרך לחרם על ישראל. חרם כזה ייפגע קודם כל בכלכלה הפלסטינית, ימוטט את מעמד הביניים הפלסטיני, יגדיל את העוני ועלול להוביל לסיבוב נוסף של אלימות. היום אלפי העובדים פלסטינים מוצאים את פרנסתם במפעלים בהתנחלויות ובישראל כך שכל ניסיון לחרם ישיג תוצאה הפוכה".

הרצוג הוסיף שאין די בהתנגדות מדינית לחרם, הממשלות האירופאיות צריכות לנקוט בצעדים אקטיביים נגד ניסיונות חרם"

על ההסדר המדיני אמר הרצוג: "ההסדר המדיני הוא אחד מהמהלכים ההיסטוריים והמורכבים איתם נאלצה מדינת ישראל להתמודד, הוא לא יבוא מלחץ ואיומים אלא מהבנה שזו הדרך היחידה להגשים את חזון המדינה היהודית". על תפקיד האיחוד האירופאי אמר: "אני מאמין שהאיחוד האירופי צריך להיות שותף פעיל בתהליך לבחון את המורכבות ותקווה לממש את השלום".

מוקדם יותר אמר שר האוצר, יאיר לפיד כי הוא נחוש בדעתו, למנוע את מה שנראה לו כניסיון מתמשך  למוסס ולעכב את התהליך המדיני המתנהל בימים אלה למול הפלסטינים. "אני אעשה הכל – כל דבר שבכוחי לעשות! – כדי למנוע את כישלון המשא ומתן", אמר לפיד. "לא אתן לאיש להרוס את הסיכוי להסכם, מפני שיש משהו שיודעים מעט האנשים שממש יושבים בתוך החדר – זה אמיתי. זה אמיתי, זה יישומי, זה לא קל אבל זה יכול לקרות".

נחוש בדעתו, למנוע את מה שנראה לו כניסיון מתמשך למוסס ולעכב את התהליך המדיני . יאיר לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)
נחוש בדעתו, למנוע את מה שנראה לו כניסיון מתמשך למוסס ולעכב את התהליך המדיני . יאיר לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)

לדברי לפיד, "העיכוב ומשיכת הרגליים מגיעים אמנם ברובם מן הצד הפלשתיני, "אבל נחנו צריכים לעשות כל מאמץ להגיע להסדר, מפני שהמצב הנוכחי מסכן את עתידה של מדינת ישראל. הוא מסכן אותנו מפני שמדינת ישראל לא יכולה ואסור לה לבלוע אל קירבה ארבעה מיליון פלשתינים. אם אנחנו רוצים לחיות במדינה יהודית, אנחנו מוכרחים להיפרד מהם".

לפיד המשיך: "אנחנו לא יכולים להמשיך לחמוק מן העובדה שלהסכם יש מחיר – מחיר כואב, מחיר לאומי, מחיר פוליטי לא קל שישלם כל אחד מהחותמים על ההסכם. ראש הממשלה נתניהו הצהיר שהוא מכיר במחיר הזה ובמשמעות העובדה שהפתרון היחיד הנמצא על השולחן הוא יישום העיקרון של פתרון שתי מדינות. אני מאמין ומקווה שיש בו את האומץ ההיסטורי הדרוש כדי לשלם את המחיר.

"כמנהיגה של המפלגה השנייה בגודלה, אין לי את הזכות המוסרית לעמוד מנגד", אמר לפיד. "כל רגע שבו איננו נפרדים מהפלסטינים הוא איום מובהק לקיומה של ישראל כמדינה יהודית. עם כל יום שעובר מבלי שנפרד מהפלסטינים הוא יום שמקרב אלינו את הסכנה הקיומית של מדינה דו-לאומית, שאליה מנסה להוביל אותנו ברית בלתי קדושה של השמאל הקיצוני והימין הקיצוני, כל אחד מסיבותיו המשיחיות. במדינה כזו ידרשו מיליוני פלסטינים זכות בחירה לכנסת ישראל. האפשרויות שיעמדו בפנינו יהיו לסרב ולהפסיק להיות דמוקרטיה, או להסכים ולחסל במו ידינו את הרעיון הנאצל של מדינה יהודית".

וידיאו: דברי נתניהו בוועידת הנשיאים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן