Skip to content

מטבע חדש לציון נהר הירדן

סידרת מטבעות "נופי ישראל" החלה לפני שנה עם הנפקת מטבע "שונית האלמוגים, אילת". המטבע השני בסדרת המטבעות "נופי ישראל", שמונפק על-ידי בנק ישראל, מציין את נהר הירדן. זהו הנהר שבני ישראל עברו בו בדרכם לארץ ישראל ובספר מלכים ב' מסופר על אליהו הנביא שחצה את הירדן באדרתו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נהר הירדן סמוך לכניסתו לכנרת. (צילום: ויקיפדיה)
נהר הירדן סמוך לכניסתו לכנרת. (צילום: ויקיפדיה)

הירדן הוא הנהר הנמוך ביותר בעולם והארוך בישראל. אורך מסלולו המפותל, ממקורותיו למרגלות החרמון ועד ים המלח, הוא כ-250 ק"מ, ורוחבו ברוב המסלול אינו עולה על 30 מטרים. הירדן עובר בשבר הסורי אפריקני לאורכה של ישראל, מצפון לדרום, הוא מחבר את ים כנרת לים המלח ומימיו מהווים מקור חשוב למי שתייה והשקיה בארץ.

מטבע נהר הירדן, צד הנושא
מטבע נהר הירדן, צד הנושא

הירדן הוא אחד הנהרות המפורסמים מבחינה היסטורית ודתית. בתנ"ך הוא מוזכר כמה פעמים כמקום בו התרחשו מעשי ניסים. בספר יהושע מסופר על כניסת בני ישראל לארץ ישראל דרך נהר הירדן שנחצה לשניים; בספר מלכים ב' מסופר על אליהו הנביא שחצה את הירדן באדרתו; בקרבת הירדן, נלקח אליהו בסערה לשמים ונעמן, שר צבא מלך ארם, שהיה מצורע ,נרפא לחלוטין על-ידי אלישע, אחרי שטבל במימי נהר הירדן.

נהר הירדן הינו אחד מאתרי התיירות החשובים בישראל, והוא מהווה מוקד משיכה הן לתיירות פנים והן לצליינים נוצרים מרחבי העולם, המגיעים כדי לטבול במימיו, באתר הירדנית, במוצא הירדן מן הכנרת.

מטבע "נהר הירדן", בעיצוב האמן מאיר אשל, מתאר את הנוף המרהיב בקטע המסלול ההררי הצפוני, באופק רכס החרמון, בקדמה, צמחיית הקנים שעל גדות הנהר.

המטבע הונפק בשלוש מהדורות והוא ישווק על ידי החברה הישראלית למדליות ולמטבעות.
זהב/917, 22 קרט, בגימור קישוט, בקוטר 30 מ"מ, משקל 16.96 גרם, ערך נקוב 10 שקלים חדשים, בכמות מרבית של 555,
בכסף/999 קישוט, במשקל 31.1 גרם, קוטר 38.7 מ"מ, ערך נקוב 2 שקלים חדשים, בכמות מרבית של 2,800,
בכסף/925 רגיל, בקוטר 30 מ"מ, משקל 14.4 גרם, ערך נקוב 1 שקל חדש, בכמות מרבית של 1,800.

ניתן לרכוש את מטבעות בנק ישראל בסניפי החברה הישראלית למדליות ולמטבעות ובאתר החברה www.israelmint.com.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן