Skip to content

מחצית מהצרכנים משווים בין מוצרי המזון

כך מתברר מסקר חדש של רשות ההסתדרות לצרכנות. כ-50% מהצרכנים בישראל משווים הן את המחיר והן את התכולה של מוצרים ארוזים בעת קנייתם. כ-57% מהצרכנים סבורים כי עיגול המחירים וביטול הצגת המחיר באגורות יתרמו לצרכן. מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות: "החשיבות בעיגול המחירים היא לא רק בחיסכון אלא גם ביצירת אקלים של וודאות צרכנית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות
עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות

מה קורה לצרכן הישראלי אשר נחשף במהלך מסע הקניות שלו לשני מוצרים דומים שכל אחד מהם מיוצר על ידי חברה אחרת? איך אנחנו יודעים לבחור את מה שמשתלם לנו יותר? מסתבר, כי מחצית מהצרכנים בארץ (50.2%) נוהגים להשוות היום את מוצרי המזון שהם רוכשים גם לפי תכולת האריזה וגם לפי מחיר המוצר. כך מתברר מסקר מיוחד שביצעה רשות ההסתדרות לצרכנות, באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, במלאת ארבע שנים לתקנות החדשות המחייבות להציג מחיר ליחידת מידה.

סוגי השוואות

על פי ממצאי הסקר, כל ישראלי חמישי (18.8%) דיווח כי הוא נוהג להשוות בין המוצרים באמצעות המחיר בלבד ואילו 8.7% מהצרכנים הודו כי מה שמניע אותם בבחירה בין המוצרים היא רק ההשוואה בין תכולת האריזות.

השימוש ביחידת מידה

"התקנות של מחיר ליחידת מידה, אשר נכנסו לתוקף בתחילת 2009, הוכיחו את נחיצותן ועובדה כי כבר כ- 50% מהצרכנים נעזרים בהן בביצוע קניותיהם", אומר עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות. לוינסון הביע את תקוותו, כי: "בעתיד כל הציבור ייעזר בעת קניותיו, גם במחיר ליחידת מידה וכך יוכל לבצע קנייה חסכונית השוואתית ומושכלת יותר".

משווים בין מחירים ובין תכולת האריזות. שוק האיכרים (צילום: שרית פרקול)
משווים בין מחירים ובין תכולת האריזות. שוק האיכרים (צילום: שרית פרקול)

ביטול 99 אגורות

עניין אחר שנבדק במסגרת הסקר קשור לתפיסת הישראלים את שינוי שיטת ה-"99 אגורות". כזכור, החל מ-1/1/14 נאסר על הרשתות הקמעונאיות בארץ להציג מחירים עם אגורות בודדות וחלה עליהן החובה לעגל את מחיר המוצרים. מממצאי הסקר מתברר, כי 47.3% מהישראלים סבורים כי שיטת ההצגה הקודמת, זו שאפשרה לנקוב באגורות בודדות, העלתה את המכירות וגרמה לאנשים לקנות יותר ממה שתכננו. לעומתם, 41.9% מהמשיבים סברו, כי לא הייתה לכך השפעה על המכירות. בכל מקרה, כ- 57% מהצרכנים בישראל סבורים כי האיסור על הצגת המחיר באגורות והחובה לעגל מחירים, יתרמו לכלל הצרכנים בארץ.

לעניין "עיגול המחירים" אמר עו"ד לוינסון כי "חשיבות האיסור על הצגת מחירים באגורות שאינן קיימות אינו רק בכך שאולי יחסכו לצרכן אגורות בודדות אלא ביצירת אקלים של ודאות צרכנית, המחיר והעודף יהיו ברורים, שקופים ומוחלטים לכל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן