Skip to content

השר בנט פועל בבריסל נגד הדה לגיטימציה באירופה

משתתף בכנס ארגון שרי תעשייה למען מדינות הים התיכון, בחסות האיחוד האירופי. שר הכלכלה ייפגש עם סגן נשיא הנציבות האירופית אנטוניו טייאני, חברי פרלמנט ושרים נוספים. בין השאר ביקש משר החקלאות הדני לשקול מחדש את החקיקה שתגביל את השחיטה הכשרה בדנמרק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר הכלכלה נפתלי בנט
שר הכלכלה נפתלי בנט

שר הכלכלה, נפתלי בנט, טס היום בבוקר לבריסל לכנס שרי התעשייה של איחוד המדינות למען הים התיכון (הימ"ת), וייפגש עם כמה מעמיתיו מאירופה וממדינות הים התיכון. לכנס מגיעים שרי התעשייה של טורקיה, ירדן, מצרים, תוניס, אלג'יריה, יוון – הנשיאה התורנית של האיחוד האירופי ומדינות אירופיות נוספות.

במסגרת ביקורו בבריסל ייפגש שר הכלכלה עם סגן נשיא הנציבות האירופית אנטוניו טייאני, וידון עמו בשיתוף הפעולה המסחרי עם אירופה בדגש על הרחבת הסכם הכרה הדדית בתקינה ועל עסקים קטנים ובינוניים, וכן על נושאי הדה לגיטימציה מכיוון האיחוד האירופי, המטרידים מאד את ישראל. בנט ייפגש גם עם חברי פרלמנט אירופיים, ושרים נוספים המשתתפים בכנס.

שחיטה כשרה בדנמרק

היום בבוקר נפגש שר הכלכלה עם מנהיגי הארגונים היהודיים בבריסל ועדכן אותם על שיחתו אמש עם שר החקלאות הדני, דן יורגנסון, אמש ועל בקשתו להקפיא את יישום התקנה החדשה האוסרת שחיטה כשרה במדינה. השיחה עם שר החקלאות היא המשך למרתון שיחות שקיים השר בנט, המשמש גם שר דתות, במהלך הימים האחרונים עם שגריר דנמרק בישראל ונציגי הקהילה היהודית בדנמרק. השר בנט ביקש מהשר הדני לשקול מחדש את יישום החקיקה שתגביל את חופש הדת בדנמרק.

קשרים כלכליים אזוריים

שר הכלכלה, נפתלי בנט, רואה חשיבות רבה בקידום הקשרים הכלכליים עם האיחוד האירופי, שותף הסחר הגדול ביותר של ישראל. השר רואה בשיתופי פעולה כלכליים מפתח גם לשיפור היחסים בינינו לבין שכנינו ועושה מאמצים רבים להגבירו.

בכנס ינאם השר ויזכיר בנאומו את חשיבות השת"פ האזורי ככלי ליצירת תנאי מחיה טובים יותר לעמי האזור ועל הנכונות של ישראל לתרום מניסיונה בתחומי החדשנות ופיתוח עסקים קטנים ובינוניים על מנת לסייע לכלכלות המדינות השכנות.

תהליך ברצלונה

במסגרת תהליך ברצלונה, שהחל בשנת 1992, הוחלט על הקמת ארגון איחוד המדינות למען הים התיכון (הימ"ת), אשר מטרתו ליצור מסגרת של שיתוף פעולה כלכלי בין מדינות אגן הים התיכון לאיחוד האירופי. במסגרת שיתוף פעולה זה, מתקיים בפעם התשיעית כנס שרי התעשייה של מדינות הימ"ת, שידון בקידום האווירה עסקית באגן הים התיכון, בדגש על עידוד עסקים קטנים ובינוניים.

הרעיון שעמד לנגד עיניהם של יוזמי תהליך ברצלונה היה העתקת המודל האירופי לשם השגת יציבות אזורית באזור הים התיכון; כלומר, הפיכת אזור הים התיכון לאזור של שלום באמצעות חיזוק היציבות ועידוד הפיתוח הכלכלי האזורי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן