Skip to content

הצעת חוק: התקנת אנטנה בדירה רק באישור כל דיירי הבניין

ח"כ רינה פרנקל הגישה הצעת חוק לתיקון המצב הקיים, שבו כל דייר רשאי להתקין אנטנה בביתו ללא הודעה או אישור כל דיירי הבניין. החוק נועד לאזן בין זכותו של כל אדם לעשות שימוש בנכסיו הפרטיים כפי שיראה לנכון, לבין הזכות של הדיירים להגן על איכות חייהם ובריאותם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ח"כ רינה פרנקל
ח"כ רינה פרנקל

בעקבות ההתפוצצות של בלון הגז בעכו השבוע והדיון הציבורי שהתפתח סביב נושא התקנת אנטנה סלולארית בבניין מגורים, הגישה ח"כ רינה פרנקל (יש עתיד) הצעת תיקון לחוק המקרקעין – תשכ"ט 1969 (חוק בתים משותפים) (התקנת אנטנה סלולארית), התשע"ד – 2014, על מנת למצוא פתרון לסוגיה.

כיום רשאי כל דייר להתקין אנטנה בביתו ללא הודעה, או אישור של שאר דיירי הבניין, כעת מבקשת ח"כ פרנקל לקבוע בחוק, כי התקנת אנטנה תתאפשר רק לאחר אישור כל דיירי הבית.

ההסבר בהצעת החוק

נוכחותן של האנטנות הסלולאריות בערי ישראל הינן הכרח המציאות, לאור השימוש הנרחב בטלפונים הסלולאריים במדינת ישראל, הן לדיבור והן לגלישה. ברחבי הערים, פזורות אנטנות רבות. חלקן ממוקמות על מבני ציבור ועמודים, אך חלקן מוצבות על בנייני מגורים ואף בתוך דירות פרטיות.

נכון להיום, ישנה הגבלה מסוימת על הצבת אנטנות סלולאריות בתחום השטח המשותף של בניין המגורים (בעיקר הגג). אולם, בכל הנוגע לשטח הפרטי של הדיירים, העניין פרוץ.

שברים ב-DNA

מחקרים רבים הצביעו על הנזק הרב שנגרם כתוצאה מקרינה בלתי מייננת, אשר נפלטת מאנטנות אלה. מחקר שנעשה באוניברסיטת וושינגטון בשנת 1996, מצא שחשיפה לקרינה אלקטרומגנטית בתדרי הסלולר, גרמה לשברים ב-DNA, בדומה להשפעה של חשיפה לקרינת רנטגן. מחקר אחר משוודיה משנת 2010 מצא שבקרב אלו שהשתמשו בסלולר מעל 10 שנים, הסיכון לגידול במוח היה גדול פי 2.4.

חוק המקרקעין – תשכ"ט 1969 (חוק בתים משותפים) מגדיר את מערכת היחסים שבין הדיירים בבית משותף. החוק מגדיר מה הם השינויים שהדיירים יכולים לבצע בדירתם וכן בשטח המשותף, ומה המנגנון הנדרש לאישור השינויים הללו.

מטרת הצעת חוק זו היא למנוע הצבת אנטנה סלולארית בשטח הפרטי בבניין משותף בניגוד לדעת דיירי הבניין, זאת על ידי הגדרת חובה לקבלת אישור מכלל דיירי הבניין לפעולה זו. החוק נועד לאזן בין זכותו הקניינית של כל אדם לעשות שימוש בנכסיו הפרטיים כפי שיראה לנכון, לבין הזכות של הדיירים להגן על איכות חייהם ובריאותם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן