Skip to content

המינהל הציב לאלביט הדמיה אולטימטום על המלון בטבריה

בעת שהייתה בשליטת מוטי זיסר, זכתה חברת אלביט הדמיה במכרז על קרקע בצפון טבריה לבניית מלון מפואר. שבע שנים אחרי, טרם הונחה האבן הראשונה לבנייתו. מאלביט הדמיה נמסר: "מוקדם להתייחס לנכס כזה או אחר". רשות מקרקעי ישראל: "היזם התבקש להעביר לו"ז מפורט כתנאי למתן ארכה נוספת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
טבריה. מלון הסוויטות לא הוקם מעולם. (צילום: עירית רוזנבלום)
טבריה. מלון הסוויטות לא הוקם מעולם. (צילום: עירית רוזנבלום)

חברת אלביט הדמיה, בשליטת מוטי זיסר, זכתה במכרז על קרקע בצפון טבריה לבניית מלון מפואר ביולי 2007. הפרויקט אמור להיבנות ברצועת החוף הצפוני, בצמוד לכביש 90, ביציאה הצפונית מהעיר טבריה. אז דובר על מלון של כ-800 חדרים בהשקעה של קרוב ל-300 מיליון שקל. אולם עם חלוף השנים, שינה הפרויקט את פניו ואמור היה להפוך למלון סוויטות לעשירים בניהול של חברה בינלאומית לניהול מלונות יוקרה.

ראש העיר אז, זוהר עובד, בירך על השינוי באמרו ש"אני לא צריך מלון של 600 חדרים שמוריד מחירים בגלל שהוא לא מלא. המלון הסקוטי, למשל, הוא בן 70 חדרים ועובד מצוין וברמת חשיפה כאילו יש לו 700 חדרים".

מוטי זיסר. באלביט הדמיה בודקים את נכסי החברה. (מקור: אתר החברה)
מוטי זיסר. באלביט הדמיה בודקים את נכסי החברה. (מקור: אתר החברה)

על המלון של זיסר אמור לחול ההסדר של "מיתקן מלונאי מיוחד", שבו נמכרת יחידת הנופש בטאבו לבעליה, שיכולים להתארח בה עד 3 עד 6 חודשים בשנה. ביתר הזמן היא עומדת לרשות הציבור ככל חדר אחר במלון. למדינה יש עניין בהסדר כזה, שמגדיל את מספר חדרי המלון הזמינים וליזמים הוא כדאי בזכות הכסף שנכנס עוד בטרם החל המלון להיבנות.

ב-2010 החלה שפיכת עפר לתוך הכנרת במטרה להרחיק את קו החוף, כדי לאפשר את בניית מלון ואת שינוי כביש סובב כנרת, כדי לאפשר הסדרי תנועה נאותים בקרבת המלון החדש.

השנים חלפו, אלביט הדמיה היתה בקשיים כלכליים והמלון טרם נבנה. בחודש שעבר אישר בית המשפט את העברת השליטה באלביט הדמיה, חברת האחזקות של זיסר, מידיו לידי המחזיקים באגרות החוב שלו, לאחר שלא היה מסוגל לפרוע את חובותיו.

"אלביט הדמיה יצאה לדרך חדשה"

עתה נמסר מאלביט הדמיה בתגובה כי: "חברת אלביט הדמיה יצאה לדרך חדשה עם אישור הסדר החוב על ידי בית המשפט. החברה פועלת בימים אלה לבחירת דירקטוריון מקצועי ובעל שיעור קומה. עם גיבוש הרכב הדירקטוריון, תבחן החברה את כלל הנכסים שברשותה ויוחלט כיצד לתעדף את הטיפול בהם. מכאן, שבשלב זה, מוקדם מדי להתייחס לנכס כזה או אחר".

דוברת רשות מקרקעי ישראל מסרה בתגובה כי בסוף חודש ינואר 2014 קיבל היזם מכתב מהמחלקה המשפטית של הרשות בו התבקש להעביר "לו"ז המפרט את העבודות הצפויות במגרש וכן לו"ז צפוי לסיום עבודות הבנייה במגרש" – וזאת כתנאי למתן ארכה נוספת.

יש לקוות שלא נזדקק לנס שבו ישו שוב יילך על המים, כדי שהמלון ייבנה.

(הידיעה פורסמה לראשונה באתר monitour.co.il)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן