Skip to content

בעלים של חברות אינסטלציה נידון ל-8 חודשי מאסר

העבירה: אי העברת כספי ניכויים ואי הגשת דוחות. השופט אביהו גופמן מבית משפט השלום בחדרה: "אי הגשת דוחות שנתיים מהווה פגיעה ביסודות הדרושים לקיום מערכת מסים תקינה ושוויונית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רוני מולדובן מחדרה, הבעלים של חברות בתחום האינסטלציה, נידון ל-8 חודשי מאסר בפועל בגין עבירות של אי העברת ניכויים ואי הגשת דוחות. השופט אביהו גופמן מבית משפט השלום בחדרה ציין בגזר הדין, כי "אי הגשת דוחות שנתיים מהווה פגיעה ביסודות הדרושים לקיום מערכת מסים תקינה ושוויונית".

כתבי האישום

מדור תביעות חיפה במחלקה פלילית של לשכה משפטית הגישה נגד מולדובן ונגד שתי חברות בבעלותו שני כתבי אישום. הראשון – נגד מולדובן וחברת מ.גלרם שייחס להם עבירות של אי הגשת דוחות החברה לשנים 2004 ו-2005 וכן אי הגשת דוח אישי והצהרת הון של הנאשם. השני – נגד מולדובן וחברת טלגל-מרום שייחס להם עבירות של אי העברת ניכויים בסכום של כ-55 אלף שקל ואי הגשת דוחות החברה לשנים 2007 ו-2008.

חרף העובדה שהמשפט נדחה כמה פעמים כדי לאפשר לנאשם להסדיר את מחדליו, עד למועד גזר הדין הגיש מולדובן רק דוח אישי אחד. התובעת, עוה"ד לינדה אמנו, ציינה בטיעוניה לעונש, כי לנאשם הרשעות קודמות בגין עבירות דומות לפיכך יש להטיל עליו עונש מרתיע שיכלול מאסר בפועל לריצוי מאחורי סורג ובריח.

עבירות מס – פגיעה בכלכלה

בית המשפט קיבל את עמדת התביעה והשמיע אמירות בדבר החומרה שיש ליחס לעבירות המס ופגיעתן בכלכלה, במשק ובכלל הציבור, תוך פגיעה בערך השוויון והנשיאה בנטל. עוד הוסיף השופט גופמן "הנאשם סיגל לעצמו התנהגות עבריינית סדרתית של אי מילוי חובתו כלפי הקופה הציבורית… מדובר בנאשם החוזר ומבצע עבירות דומות וגם עונשי מאסר שהוטלו עליו בעבר, לא גרמו לכך שיפנים את חומרת התנהגותו וימנע מלחזור ולבצע את העבירות בהן הורשע".

בית המשפט, כאמור, גזר על מולדובן 8 חודשי מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 20 אלף שקל. כמו-כן, על כל אחת מהחברות הוטל קנס בסך 15 אלף שקל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן