Skip to content

הייצוא בתחום הסייבר בשנה שעברה: כשלושה מיליארד דולר

כך נמסר היום בישיבת הממשלה, ע"י ראש מטה הסייבר הלאומי ד"ר אביתר מתניה. בשנה החולפת גייסו החברות הישראליות בתחום 165 מיליון דולר, המהווים 11% מסך גיוסי הכספים בעולם בתחום הסייבר. עוד נמסר כי 14.5% מכלל החברות המגייסות כספים בתחום זה הן ישראליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היצוא של חברות הישראליות בתחום הסייבר נאמד בשנת 2013 בכשלושה מיליארד דולר (פי שלושה מבריטניה) – המהווים כחמישה אחוזים מהשוק העולמי הנאמד בכ-60 מיליארד דולר. כך נמסר בסקירה שנתן היום ראש מטה הסייבר הלאומי ד"ר אביתר מתניה בישיבת הממשלה.

ד"ר מתניה ציין בסקירה כי בשנה החולפת גייסו החברות הישראליות בתחום 165 מיליון דולר, המהווים 11% מסך גיוסי הכספים בעולם בתחום הסייבר. עוד נמסר כי 14.5% מכלל החברות המגייסות כספים בתחום זה הן ישראליות.

ד"ר אביתר מתניה
ד"ר אביתר מתניה

בנוסף עדכן ראש מטה הסייבר הלאומי המטה כי בישראל ישנם 20 מרכזי מחקר ופיתוח בתחום הסייבר של חברות רב-לאומיות, וכ-200 חברות הזנק (סטרט-אפים) פועלות בתחום, מתוכן 100 חברות חדשות.

ראש מטה הסייבר הלאומי עדכן כי בעקבות הנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את ייצוא טכנולוגיות הסייבר, תושלם בקרוב עבודת הצוות הבוחן הסרת חסמים על ייצוא טכנולוגיות סייבר על מנת לעודד עוד יותר את התעשייה.

גם ראש הממשלה עצמו התייחס לנושא הסייבר. "הקמנו את מטה הסייבר במטרה לסייע להפיכתה של ישראל למעצמת סייבר", אמר ראש הממשלה. הוא הדגיש כי מטה הסייבר יעבור בקרוב לבאר שבע, כחלק מקריית הסייבר ואמר: "יש התעניינות בינלאומית אדירה ביכולות שלנו, והדבר הזה יכול לשרת לא רק את מרכיב ההגנה, אלא גם את מרכיב הצמיחה הכלכלית".

נתניהו בכנס הסייבר 2014 בבאר שבע (צילום: קובי גדעון לע"מ)
נתניהו בכנס הסייבר 2014 בבאר שבע (צילום: קובי גדעון לע"מ)

ראש הממשלה סיפר כי ביום חמישי ביקר במטה השב"כ שעוסק בסיכול הסייבר. "התרשמתי לטובה מהעבודה שראיתי שם מצד אנשים צעירים שעושים עבודת קודש למען מדינת ישראל, ואני יכול להגיד אפילו תוך הקרבה של טובתם האישית", אמר נתניהו. "הם מוכנים להקדיש שנים יקרות, תרתי משמע, להגנת המדינה ואני מברך אותם ואת השב"כ על העבודה החשובה הזאת. אנחנו נצטרך עוד הרבה השקעות בתחום הזה, גם כדי להגן על עצמנו וגם כדי לממש את האפשרויות הכלכליות הגדולות מאוד שהשטח הזה טומן בחובו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן