Skip to content

מפגינים נגד מכירת תנובה לסינים: העם דורש חלב ישראלי

מארגן ההפגנה, מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר חקלאי ישראל: "עשרים אחוז מהמזון בישראל מיוצר על ידי תנובה וחשוב לוודא שייצור המזון יימצא בידיים אחראיות". בהפגנה מול משרדי אייפקס בתל-אביב שרו המפגינים: "האוטו שלנו גדול וירוק, האוטו שלנו נוסע למזרח הרחוק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על רק המו"מ בין חברת אייפקס, בעלת השליטה בתנובה, לבין חברת ברייטפוד הסינית, התקיימה הבוקר הפגנה מול משרדי אייפקס בתל-אביב. המפגינים, רובם חניכי הנוער העבודה והלומד, קראו  "לא למכור את תנובה לסינים", "העם דורש חלב ישראלי" ושרו "האוטו שלנו גדול וירוק, האוטו שלנו נוסע למזרח הרחוק".

מארגן ההפגנה, מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר חקלאי ישראל, אמר: "יש לנו שתי מטרות עיקריות. אחת מהן היא לשמור על ביטחון המזון בישראל. עשרים אחוז מהמזון בישראל מיוצר על ידי תנובה וחשוב לוודא שייצור המזון יימצא בידיים אחראיות. המטרה השנייה היא לשמור שלחקלאים יהיה למי למכור את תוצרתם. כאשר ממשלה זרה היא המחזיקה את החברה, עלולים להיות שיקולים ואינטרסים זרים שישפיעו על כך".

(צילום: דן בר דוב)
צור (מימין): לשמור שלחקלאים יהיה למי למכור את תוצרתם (צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
רוב המפגינים מחניכי הנוער העבודה והלומד (צילום: דן בר דוב)

צור הוסיף כי החקלאים דורשים להיות חלק מהמו"מ לגבי עתידה של תנובה ואם אכן יתקיים משא ומתן כזה, התנועה הקיבוצית ותנועת המושבים יתנהלו כמייצגי ההתיישבות העובדת כולה.

ח"כ לשעבר אבשלום וילן, היום מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "זהבית כהן ואייפקס ניסו להתעלם מדעת הקהל ולהעלות את מחירי הקוטג' וזה התפוצץ להם בפרצוף. זה מה שעלול לקרות להם גם הפעם".

(צילום: דן בר דוב)
אבו וילן: הם כבר ניסו להעלות את מחירי הקוטג' וזה התפוצץ להם בפרצוף (צילום: דן בר דוב)
גם הפרות הפגינו (צילום: דן בר דוב)
גם הפרות הפגינו (צילום: דן בר דוב)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן