Skip to content

מרקל: הדרך להבטחת עתיד מדינת ישראל – פתרון שתי המדינות

קאנצלרית גרמניה מרקל הגיעה כמעט עם כל שרי ממשלתה לישראל. בהמשך הביקור יקיימו הקאנצלרית וראש הממשלה ישיבה משותפת לשתי הממשלות. הקאנצלרית תקבל גם מנשיא המדינה את "עיטור הנשיא" - העיטור האזרחי הגבוה ביותר במדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הדרך להבטיח את עתידה של מדינת ישראל היא פתרון שתי המדינות לשני עמים, מדינה ישראלית ולצדה מדינה פלסטינית". כך הצהירה קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בפתח פגישתה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במעונו הרשמי בירושלים.

הקאנצלרית שהגיעה הערב עם כמעט כל שרי ממשלתה אמרה במסיבת העיתונאים הקצרה, שהתקיימה לפני ארוחת הערב המשותפת עם נתניהו: ""גרמניה עובדת עם ישראל כתף אל כתף כבר חמישה עשורים, כדי להבטיח את עתידה. אנחנו רוצים לראות התקדמות במשא ומתן המדיני ואני תומכת נלהבת ברעיון שתי המדינות. אנחנו רוצים להראות לכם שהחברות בין שתי מדינותינו אמיתית, חברות שנרצה להמשיך בה". היא הוסיפה כי בשיחותיה עם נתניהו תתמקד בנושאים כלכליים, פוליטיים ומחקריים וכן "במאמץ שגרמניה עושה לשמור על ביטחון עתידה של ישראל".

"ואני תומכת נלהבת ברעיון שתי המדינות". אנגלה מרקל ובנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"ואני תומכת נלהבת ברעיון שתי המדינות". אנגלה מרקל ובנימין נתניהו (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במסיבת העיתונאים המשותפת: "העם בישראל רוצה שלום. שלום שיסיים את הקונפליקט. נדון איך למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני כי זהו האתגר הגדול של העולם".

קבלת הפנים במעון ראש הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
קבלת הפנים במעון ראש הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

מחר תיפגש הקנצלרית מקל גם נשיא המדינה שמעון פרס, אשר יעניק לה בטקס חגיגי את עיטור הנשיא. מרקל תיפגש גם עם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג. מלבד זאת תיערך גם ישיבת ממשלה משותפת לגרמניה וישראל בהשתתפות השרים משתי המדינות. בין היתר, ידונו השרים בישיבה המשותפת בהיערכות לציון 50 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות.

את פניה של הקנצלרית, בשדה התעופה, קיבל שר האוצר יאיר לפיד, נציג הממשלה. (צילום: שלומי אמסלם)
את פניה של הקנצלרית, בשדה התעופה, קיבל שר האוצר יאיר לפיד, נציג הממשלה. (צילום: שלומי אמסלם)

בשעה שנתניהו אירח את הקאנצלרית מרקל במעונו, אירח שר החוץ, אביגדור ליברמן, את שרי ממשלת גרמניה לארוחת ערב במלון ״מצודת דוד״ בירושלים. השר ליברמן אמר בתחילת המפגש כי ליחסים הקרובים בין ישראל לגרמניה יש תרומה משמעותית וחשובה לשיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד אירופי והוסיף כי בפגישות העבודה שיתקיימו מחר יידונו כל הנושאים החשובים שעל הפרק, "אך הערב מדובר במפגש לשיחות בלתי-רשמיות בהם נדון על נושאים אחרים, כמו התקווה שיום אחד בית״ר ירושלים תנצח את באיירן מינכן".

שר החוץ של גרמניה, ולטר שטיינמאייר אמר כי המפגש הזה הוא הזדמנות מצוינת לפגוש את העמיתים לפני פגישות העבודה מחר וכי המפתח לשיתוף פעולה בין ישראל וגרמניה היא שלצעירים משתי המדינות יהיה עתיד משותף. השר שטיינמאייר הוסיף כי אנו גאים במה שהמדינות השיגו ביחסים ביניהן עד עתה ורוצים להמשיך ולחזק את היחסים בעתיד, זאת בלי לשכוח את העבר של השואה הנוראה.

מהצד הגרמני השתתפו בארוחה שרי  החוץ, הבטחון, המשפטים, הפנים, הכלכלה והאנרגיה, תחבורה ותשתיות דיגיטליות, חקלאות, משפחה ואזרחים ותיקים, עבודה ורווחה, חינוך ומחקר, איכות סביבה, בריאות, התרבות, שת״פ כלכלי ופיתוח ומהצד הישראלי השרים גדעון סער, יאיר שמיר, יובל שטייניץ, לימור לבנת, עמיר פרץ, אורי אורבך, סגני השרים זאב אלקין ואופיר אקוניס וחבר הכנסת נחמן שי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן