Skip to content

דיווח מלבנון: חיל האוויר תקף מטרות חיזבאללה ליד גבול סוריה

בתקשורת הלבנונית נטען כי יעדי התקיפה היו מתקני חיזבאללה או אתרי טילים. על פי הדיווחים נהרגו בתקיפה אנשי הארגון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוכנות הידיעות הרשמית של לבנון וכלי תקשורת נוספים בלבנון, דיווחו הלילה (ראשון) כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו מטרות חיזבאללה בשתי עיירות גבול הסמוכות לגבול סוריה-לבנון.  לפי הדיווחים הותקפו אתרים השייכים לארגון החיזבאללה השוכנים בקרבת שתי עיירות הגבול, א-נבי שית' וג'רונד ג'נתא.

צמד מטוסי F16 (צילום ארכיון: אתר חיל האוויר)
צמד מטוסי F16 (צילום ארכיון: אתר חיל האוויר)

עוד דווח כי הדי ההפצצות נשמעו היטב באזור בקעת הלבנון. כמו כן נטען כי בעת התקיפות חגו מטוסי חיל האוויר מעל בעל בק והעיר אל-הרמל שבלבנון.  על פי דיווחים שונים נמסר שבתקיפה נהרגו אנשי חיזבאללה. 

בדובר צה"ל סירבו להתייחס לדיווחים ומסרו: "איננו מתייחסים לדיווחים זרים". תוך כך אישרה סוכנות הידיעות הרשמית של לבנון מאנה, כי מדובר בשני גלי תקיפות של חיל האוויר הישראלי. במקביל דיווח גם ערוץ הטלוויזיה של האינדיפנדנט הלבנוני, שמטוסי חיל האוויר תקפו בעיירות הסמוכות לאזור הבקע בלבנון. אישור נוסף לתקיפה נמסר גם ברשת אל מנאר המקורבת לחיזבאללה, אך נטען כי עדיין לא אושר שמדובר במטוסי חיל האוויר.  

במהלך הדיווחים הוסיפה רשת אל ערבייה כי על פי מקור ביטחוני נמסר לה שמספר אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפות. ראש העיירה א-נבי שית' מסר לתחנת סקיי בערבית כי בעיירה נשמעו היטב הדי פיצוצים מאזורי הגבול, אך לדבריו לא הופצץ שום אתר בעיירה. בכל הנוגע למהות יעדי התקיפות, מסרה רשת LBC הלבנונית כי באזורים המותקפים קיימים מעברים לא רשמיים בהם מוברח מסוריה ללבנון נשק וציוד עבור החיזבאללה. ברשתות תקשורת אחרות נטען כי הותקפו אתרי טילים, אך שום גורם רשמי בלבנון לא אישר טענות אלו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן