Skip to content

גזענות נבזית בשפה מתקתקה

אם עבור יהודי לראות ערבי משמעותו "אובדן תחושת ביטחון" אז מדוע אתם מבקרים אצלנו? אל תכנסו למרכז, הוא מלא בעובדים ערבים מ"שלנו". אל תבקרו בסניף ארומה כי זה "שלנו"; נקו את בתיכם בעצמכם, אחרי הכל המנקות הן ערביות; ותשכחו משאוורמה סמארה כי זה מעשה ידינו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
כרזת נאצה גזענית

צור יגאל וכוכב יאיר הם יישובים הנמצאים במרחק של כ-5 ק"מ מטייבה ואף  פחות מזה מטירה.  בכניסה ליישובים הללו נמצא מרכז מסחרי קטן הכולל תחנת דלק; שני סניפי בנק, בית קפה ארומה; סניף מקדונלדס; סופר פארם ועוד מספר חנויות. תושבי צור יגאל וכוכב יאיר נהנים משירותיו של המרכז, כשגם תושבי טייבה וטירה מבקרים בו. אך הללו צריכים לעבור במחסום בטרם יכנסו אליו. המרכז מספק שירותי פנאי, שירותים פרקטיים, קניות ועוד שאינם קשורים בהכרח ישירות ביישובים אליהם הוא קרוב. בצור יגאל קיים סניף דואר. ובו מבקרים גם תושבי טייבה, אשר בעירם סניף דואר אחד בודד עם שלושה בנקולים בלבד שמשרת 45,000 איש.

חבר, שביקר לאחרונה בסניף הדואר במרכז, הופתע לגלות את הכרזה שבתמונה על קירו החיצוני של הסניף, כרזה חצופה, גזענית ועלובה במסווה של דאגה לציבור.

מעבר לעובדה שרוב עובדי המרכז אם לא כולם הם תושבי טירה וטייבה, תושבי היישובים הללו הם אזרחי מדינת ישראל וזכותם להכנס לכל מרכז קניות באשר הוא במדינה והם ודאי לא זקוקים לאישורם של תושבי היישובים היהודיים. יתר על כן – סניף ארומה במרכז הוא בבעלות תושב טייבה, וסניף בנק לאומי עם המחלקה העסקית שלו, הועתק למרכז מטייבה. אז כן, נשות טייבה וטירה מנקות את בתיהם של תושבי צור יגאל וכוכב יאיר, לא טוב לכם?  לכו חפשו עוזרת בית יהודיה. אני לא מדבר אפילו על כל תושבי היישובים היהודיים שמגיעים מדי שבוע אל שכניהם לבצע קניות ולקבל שירותים.

הם זוכים לקבלת פנים ללא התנשאות או חוצפה ודאי ללא רמיזות לגבי עד כמה הם רצויים במקום או לא…

עצם קיומה של הכרזה הנ"ל על מבנה ציבורי (סניף דואר) במרכז קניות היא פשיטת רגל מוסרית מוחלטת של תושבי כוכב יאיר וצור יגאל, גם אם הכרזה הנ"ל לא נכתבה והודפסה על ידיהם. הם אלו שמאפשרים לכרזה להישאר על קיר מרכז הקניות. באופן עקרוני קיומה של הכרזה הוא בסיס לחקירה פלילית על הסתה נגד אוכלוסיה שלמה.

היות שמעולם לא אירע אירוע מיוחד מצד מבקרי המרכז הערבים, מובן מאליו שמדובר בהסתה בלבד, פרובוקציה מלוכלכת, שאיש לא טורח להסיר מהקיר.

אם עבור יהודי לראות ערבי משמעותו "אובדן תחושת ביטחון" אז מדוע אתם מבקרים אצלנו? אל תכנסו למרכז, הוא הרי מלא בעובדים ערבים מ"שלנו". אל תבקרו בסניף ארומה כי זה "שלנו"; נקו את בתיכם בעצמכם, אחרי הכל המנקות הן ערביות; ותשכחו משאוורמה סמארה, כי זה מעשה ידינו.

עד שתהיו מוכנים לוותר על כל מה ש"שלנו" כדי להרגיש "בטוחים", מן הראוי שתסירו את הכרזה, אתרו את מי שהפיץ אותה ותגררו אותו אחר כבוד לתחנת המשטרה. התעקשו על הגשת תלונה נגדו על הסתה. אם אינכם מסוגלים לעשות את המינימום הזה, אתם בגדר שותפים לפשע של אותו פרובוקטור. גזענים עלובים.

[related-posts title="מאמרים קודמים של הילאל עאדל"]

6 Comments

  1. עמית מנדלזון
    24 במרץ 2014 @ 13:19

    ראשית מדובר במאמר לא כתבה מאמר אישי ושנית, אם יש גנב כלבים בטייבה זה לא הופך את כל תושבי טייבה לגנבים אם יש אירועים אלימים, האם אתם בטוחים שזה באשמת שכניכם, לא כדאי שתבדקו? אבל כאתר כרזה גזענית מכלילה מודבקת על גבי הסניף המקומי וכל התושבים היהודיים משכימים איתה בשתיקה וכמו שאני רואה לפי התגובות גם יותר מרק בשתיקה. הרי שאתם גזעניים

  2. משה מכוכב יאיר
    24 במרץ 2014 @ 12:10

    ההצגה בפוסט זה מגמתית ובעייתית.
    תושבי טייבה לקחו סניף דואר שכונתי ואינטימי ועושים בו כבשלהם, תוך סיפסור בתורים (לוקחים 10 מספרים בתור , לכל חבריהם), התנהגות בעייתית בחניה הקטנה של המרכז ועוד.
    רק לא מזמן קיבל תושב מבוגר התקף לב, לאחר ויכוח על עם ערביה על סיפסור בתורים.
    ודי להזכיר את הפריצות הרבות בישוב, שמקורן גם בטייבה, את ההשתלטות של הנוער שלכם על מגרשי הספורט, תוך דחיקת רגליהם של ילדי הישוב, את הלכלוך שאתם משאירים אחריכם ביער הצמוד לישוב.
    כל אלה מסבירים היטב מדוע נוכחותכם גורמת לתושבי הישוב חוסר ביטחון.
    ותאמינו לי שאני רחוק מלהיות ימני.

  3. מיקי
    24 במרץ 2014 @ 11:27

    צריכה להישאל השאלה למה תושבי הישוב הגיעו למצב כזה שבו הם מבכים על ביקורים של שכניהם? ריבוי פריצות אולי? אירועים אלימים בדואר שהיו מעורבים בהם השכנים, כולל אירוע שהביא למותו של תושב מהתקף לב (לאחר ריב על תור בדואר), אירועים אלימים גם בארומה, למשל אירוע דקירה? גניבות של כלבים גזעיים מתוך חצרות הבתים, כלבים שאחר כך נמצאו בטירה? כדי שכתבה תהיה טובה, היא צריכה להיות מאוזנת! הצגת רק צד אחד של הנושא, אינה עיתונאות נכונה ובוודאי שאינה אמת.

  4. תושב כוכב יאיר
    24 במרץ 2014 @ 10:01

    כתושב הישוב, אני מוחה נגד הכתבה.
    מובן שאין מקום לכרזות כאלה, אך כמי שחווה פריצות חוזרות ונשנות לבתים (שמקורן בשכנינו), תור אין סופי ואלימות בסניף הדואר השכונתי ואלימות מצד בני מיעוטים במגרשי הספורט נגד ילדינו, אני יכול להבין את הכעס והתרעומת בישוב על כך שהשכנים מסתובבים בו ללא הפרעה.

  5. לאה
    6 במרץ 2014 @ 11:32

    כל מילה בסלע. אין גבול לחוצפה. האם זו הברית של הבורגנים עם הכהניסטים?

  6. דותן
    27 בפברואר 2014 @ 14:57

    לי זה דווקא נראה כמו מודעה סרקסטית שמדברת בדיוק על ההיפך.

    כלומר, הטקסט מציג את ה"מפחדים" מערבים באור נלעג.

    גם לך, ידידי, לא יזיק לחזור למציאות…

    דותן

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן