Skip to content

ישראל וגרמניה חתמו על הגברת שיתופי הפעולה הכלכליים

על מזכר ההבנות חתמו הבוקר שר הכלכלה נפתלי בנט וסגנית שר הכלכלה והאנרגיה הגרמני איריס גלייקה. בשנת 2013 עמד היצוא הישראלי לגרמניה על 1.76 מיליארד דולר. השניים סיכמו על קיום יום חדשנות ישראל-גרמניה בשנת היובל ליחסים הדיפלומטיים בין המדינות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הכלכלה נפתלי בנט נפגש ביום שלישי עם שלוש מבכירות ממשלת גרמניה, במסגרת המפגש הבין ממשלתי בין גרמניה וישראל שמתקיים השבוע בירושלים. בנט נפגש עם סגנית שר הכלכלה והאנרגיה הגרמני, איריס גלייקה, הממלאת את מקומו של השר במשלחת. כן נפגש עם שרת המדע והחינוך פרופ' ג'ואנה ואנהקה ושרת העבודה והרווחה אנדראה נאלס.

השר דן עמן על הרחבת שיתופי הפעולה הכלכליים בין ישראל לגרמניה ועל הרחבת הפלטפורמות והכלים הממשלתיים לסיוע לחברות משתי המדינות ביצירת קשרים עסקיים ומסחריים.

השר בנט וסגנית שר הכלכלה והאנרגיה הגרמני, איריס גלייקה, חותמים על מזכר ההבנות הכלכלי בין המדינות
השר בנט וסגנית שר הכלכלה והאנרגיה הגרמני, איריס גלייקה, חותמים על מזכר ההבנות הכלכלי בין המדינות

קידום פרויקטים של מו"פ

במסגרת הפגישה עם סגנית משרד הכלכלה והאנרגיה, נדונו קידום שיתופי פעולה ותמיכה בפרויקטים של מחקר ופיתוח תעשייתיים בין המדינות וקיום יום חדשנות ישראל-גרמניה, אשר יתקיים בשנה הבאה – 2015, שנת היובל לכינון היחסים בין המדינות.

כן דנו השנים בהרחבת הסקטורים העסקיים לשיתוף פעולה בין המדינות, בין היתר בתחומים של אנרגיות מתחדשות ויעילות אנרגטית. לאחר הבחירות האחרונות קיבל משרד הכלכלה והאנרגיה הגרמני את האחריות על תהליך רפורמה משמעותי ביותר – ה-Energiewende – שמשמעותו מעבר של גרמניה מאנרגיה גרעינית ודלקים מאובנים לאנרגיות מתחדשות, נקיות וירוקות, תהליך שעשוי להוות הזדמנות מעניינת לטכנולוגיות ופתרונות ישראליים בתחום.

החדשנות הישראלית

השר בנט ציין הבוקר: "אנו עדים לעניין הולך וגובר של הכלכלה והתעשייה הגדולה באירופה בחדשנות הישראלית. עדות לכך מהווים מרכזי המו"פ וההשקעות של השחקניות הגרמניות הגלובליות בשנים האחרונות בארץ: בין היתר התאגידים Merck, SAP וחברת דויטשה טלקום שהשיקה לפני מספר חודשים מסלול האצה המיועד לסטארט-אפים ישראלים, במטרה לסייע להם לעשות את הצעדים הראשונים בשוק האירופאי, תוך יצירת קשרים עסקיים והנעה לקראת מכירות ראשונות שלהן במדינות האיחוד האירופי. המטרה שלנו היא להביא שחקניות גרמניות מובילות נוספות לארץ ולקדם את הקשרים בין ישראל והמעצמה הכלכלית הגדולה באירופה".

בפגישתו עם שרת המדע והחינוך של גרמניה דן השר בשת"פ הפורה במו"פ תעשייתי בין המשרדים ובשת"פ בהכשרה מקצועית, שת"פ המתקיים כבר יותר מ-40 שנה.

משרד הכלכלה מיוצג בגרמניה על ידי שתי נספחויות מסחריות בברלין ובמינכן אשר תומכות בפעילות העסקיות המשותפות ומובילות לאורך השנה יוזמות שונות הכוללות משלחות עסקיות, השתתפות בתערוכות ותמיכה ביצואנים ישראלים המעוניינים לחדור לשוק הגרמני באמצעות סיוע במציאת ערוצי הפצה, שותפים ומידע עסקי.

גרמניה מהווה את שוק היעד ליצוא החמישי של ישראל בעולם והרביעי באירופה כולה, והיא שותפת הסחר הגדולה ביותר בשילוב עם נתוני הייבוא ממנה ומהווה בסה"כ את אחד משווקי היעד היציבים ביותר של הייצוא הישראלי. בסיכום נתוני הסחר של שנת 2013 מתברר, כי היצוא הישראלי לגרמניה הסתכם ב-1.76 מיליארד דולר, שזו ירידה של 7.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

היצוא לגרמניה הוא בעיקרו ייצוא של תעשיית ההיי טק, תקשורת וציוד רפואי: מכונות ומכשירים מכניים, ציוד חשמלי, מכשירים וכלים אופטיים ומוצרים כימייים. מנגד, ישראל ייבאה מגרמניה סחורות ושירותים בערך מצטבר של 4.6 מיליארד דולר, דומה לתקופה מקבילה אשתקד, בעיקר מכוניות, כלי רכב אחרים ומוצרי תחבורה, מכשירים מכניים, ציוד חשמלי ומוצרים כימיים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן