Skip to content

ארבעה אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפה בלבנון

הבוקר מתפרסם בלבנון כי התקיפה בוצעה לעבר שתי משאיות שהובילו מסוריה טילי קרקע-קרקע ומשגרים מסוריה למחסני החיזבאללה. התקיפה בוצעה על ידי ארבעה מטוסי קרב ששיגרו ארבע רקטות לעבר השיירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה אנשי חיזבאללה נהרגו בהפצצת חיל האוויר הישראלי במזרח לבנון על גבול לבנון סוריה, כך מדווח היום (רביעי) הדיילי סטאר הלבנוני. תוך כך מדווח היום העיתון טיימס הלונדוני, כי מקור ביטחוני ישראלי אישר בפניו שישראל היא זו שביצעה את התקיפה.

העיירה א-נבי שית' בסמוך לגבול סוריה לבנון (צילום אוויר: הדיילי סטאר הלבנוני)
העיירה א-נבי שית' בסמוך לגבול סוריה לבנון (צילום אוויר: הדיילי סטאר הלבנוני)

לפי הדיילי סטאר, שמדווח גם הוא מפי מקור ביטחוני לבנוני, התקיפה שבוצעה בערב יום שני השבוע כוונה נגד שתי משאיות: האחת הובילה טילי קרקע, קרקע והשנייה משגרים. המקור הוסיף כי השיירה הובילה את הטילים לעבר מחסני אפסון של החיזבאללה בלבנון. הוא הוסיף כי ארבעה אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפה זו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בעקיפין לתקיפה כשאמר אתמול לסוכנות AFP כי "מדינת ישראל עושה כל מה שנדרש על מנת להגן על ביטחון אזרחיה". ארגון החיזבאללה לא הגיב לתקיפה זו ותחנת הטלוויזיה אל-מנאר השייכת לארגון ציינה בקצרה כי היו הדי פיצוצים באזור.

צבא לבנון גם הוא לא הגיב ישירות לתקיפה, רק הוציא הודעה קצרה בה צוין ש"ביום שני בשעה 21:50 ארבעה מטוסי חיל האוויר הישראלי חיללו את מרחבה האווירי של לבנון כשחדרו מעל הים מכיוון מערב ונצפו טסים למזרח לעבר בעל בק והארמל. המטוסים שזוהו כמטוסי קרב ישראלים, נעו מעל אזורים שונים ועזבו את מרחבה האווירי של לבנון בשעה 22:25 כשהם טסים מעל נקורה (קילומטרים ספורים מראש הנקרה).

על פי המקור הביטחוני הלבנוני, התקיפה האווירית בוצעה על ידי ירי ארבע רקטות לעבר השיירה שנעה באזור הגבול של ג'נתא ממזרח לא-נבי שית', שם מחזיק החיזבאללה נקודות מעבר חיוניות ומחנה אימונים זה עשרות שנים. מצדו השני של הגבול מאובטח כל האזור בידי צבא סוריה. בתגובה לידיעות בתקשורת הלבנונית הוסיף דובר צבא לבנון כי לצבא לבנון אין אינפורמציה נוספת בעניין זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן