Skip to content

מורה נבוכים להתנהלות הנהג מול מערכת האכיפה

"בנתיב הבטוח", ספר חדש פרי עטו של עו"ד ערן בן עמי, הוא מדריך שימושי לדיני תעבורה שינחה כל נהג כיצד להתמודד עם מערכת האכיפה והחוק וכיצד להימנע מעונשים לא ראויים, עינוי דין ואף פסילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מי שהגיע פעם לבין כותלי בין המשפט, ולאו דווקא לביקור, יודע שלא תמיד נעשה צדק בהיכל ושהנעלם, הבלתי ידוע או הבלתי צפוי הם עניין שבשגרה. מי שהוא חלק בתהליך משפטי לא יודע, במקרים רבים, אין הוא יסתיים כיוון שההליך המשפטי תלוי לא רק בגורמים עובדתיים אובייקטיבים אלא גם בגורמים שונים אחרים, חלקם סובייקטיביים לגמרי, למשל: מי הוא השופט או השופטת שישבו על כס המשפט. למרות זאת, יש חוקים להתנהלות נבונה בסיסית בזירת בית המשפט. כלומר, עשה ואל תעשה. ברזי ההתנהלות שולטים עורכי הדין שעבורם משמש בית המשפט, בין השאר, כמקום עבודתם.

בנתיב הבטוח. כריכת הספר (צילום: דני בר)
בנתיב הבטוח. כריכת הספר (צילום: דני בר)

הספר "בנתיב הבטוח" של עו"ד ערן בן-עמי מתמקד בדיוק בנקודה הזו של עשה ואל תעשה.

באופן עקרוני, אין בספר דברים חדשים הקשורים לגורמי האכיפה והרגולציה של התעבורה בישראל. יתר על כן, עו"ד בן-עמי הדגיש בפני שנקודת המוצא של ספר זה היא עידוד נהיגה זהירה ושמירה על כללי הבטיחות, לפני הכל. כך שספר זה אינו מיועד לחוכמולוגים למינהם ו/או למפירי חוק סידרתיים – נהפוך הוא, הספר מיועד לציבור הרחב שעשוי להיקלע, מדי יום, לסיטואציות שונות, בלי לדעת כיצד עליו לנהוג.

הכוונה היא בעיקר לשאלה: כיצד להתנהג במפגש עם שוטרים. אחד מהדגשים במפגש כזה הוא "שכל מילה שתגידו עלולה לשמש כנגדכם, גם אם היא הוצאה מהקשרה".

עו"ד בן-עמי מסביר שהנטייה הטבעית של נהגים הנעצרים ליד שוטר היא להתחיל להתנצל. ההתנצלות שנרשמת כמוה כהודאה, לכן, המלצתו היא "סייג לחכמה שתיקה"!

(צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל)
סייג לחוכמה - שתיקה (צילום אילוסטרציה: משטרת ישראל)

שני פרקים מקדיש עו"ד בן-עמי להתנהלות הקשורה לאמצעים טכנולוגיים שונים בהם משתמשת המשטרה, כדי לאכוף נהיגה במהירות המותרת ונהיגה ללא שימוש באלכוהול ו/או סמים. אחת ההמלצות שלו, בהקשר לאחרונים, היא כי במקרה של חוסר ודאות, ולא חשוב למה, לגשת, בסמוך לאירוע, לבית חולים קרוב ולערוך בדיקת דם שתוכיח אם נהגתם בגילופין ו/או תחת השפעת סמים.

גם לתאונות הדרכים ולאופן ההתנהלות במקום האירוע מקדיש עו"ד בן-עמי פרק שלם ובו פירוט של עשה ואל תעשה ובמיוחד בהתמודדות אחר כך, במקרה של נזקי גוף, מול חברות הביטוח – התמודדות שאינה פשוטה כלל וכלל.

לסיכום, ספר ידידותי לקורא ומומלץ לקריאה עבור כל הנוהגים – גם הזהירים במיוחד…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן