Skip to content

אתמול הטיחו בו האשמות. היום התנצלו בפניו

חברי הכנסת מהימין שתקפון את שגריר ארה"ב והטיחו בו דברים קשים במפגש שהתקיים ביום שלישי - התנצלו היום בפניו. במקביל שלחו חברי כנסת מכל סיעות הבית מכתב תמיכה בו ובמדיניותה של ארה"ב. "אנו רואים בארה"ב את בת בריתה החשובה ביותר של ישראל ואין בלבנו ספק כי הברית תמשיך להתקיים עוד שנים ארוכות חרף הניסיונות של […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברי כנסת מהאופוזיציה והקואליציה חתמו על מכתב תמיכה בשגריר ארה"ב דן שפירו, בעקבות העימות שהיה שלשום בערב בין חברי הכנסת משדולת ארץ ישראל לבין השגריר ואילו חברי הכנסת מהימין, שהטיחו בו עלבונות – התנצלו היום בפניו.

אתמול הטיחו בו האשמות. היום התנצלו בפניו. השגריר דן שפירו (צילום: דן בר דוב)
אתמול הטיחו בו האשמות. היום התנצלו בפניו. השגריר דן שפירו (צילום: דן בר דוב)

חברי הכנסת יריב לוין (הליכוד ביתנו) ואורית סטרוק (הבית היהודי) התנצלו היום בפני השגריר דן שפירו. בהודעה שפרסמו השניים נאמר כי הם התנצלו בפני שפירו "תוך הבעת צער עמוק על כך שאף שהפגישה הוגדרה מראש כסגורה, מאן־דהוא מהנוכחים בחדר הקליט אותה ללא רשותם והעביר את ההקלטה לתקשורת". השניים טענו כי המשתתף שהקליט את השיחה, לא ידע כי היא סגורה לתקשורת והודו לשגריר על "הפגישה החשובה ועל השיח שהוא מקיים עם חברי הכנסת". בהודעה נמסר כי השגריר קיבל את ההתנצלות ואמר שלטעמו הפגישה היתה טובה ומועילה.

במקביל יזם יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל מכתב תמיכה בשגריר, שעליו חתמו ח"כים מכל סיעות הבית. במכתב מביעים חברי הכנסת תמיכה במדיניותה של ארצות הברית ובמאמציה המדיניים באזור. בין החותמים על המכתב, שיזם ח"כ כבל: ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר מרצ זהבה גלאון, ח"כ משה גפני וכן חברי כנסת מהקואליציה ובהם ח"כ עמרם מצנע, ח"כ מאיר שטרית וח"כ עפר שלח.

"בעקבות המתקפה עליך ועל מדיניות ארצות הברית ע"י חברי כנסת מהשדולה למען ארץ ישראל, אנו, החתומים מטה, רוצים להביע את הערכתנו לארצות הברית על עמידתה ארוכת השנים לצד מדינת ישראל. אנו רואים בארצות הברית את בת בריתה החשובה ביותר של ישראל ואין בלבנו ספק כי הברית בין שתי המדינות תמשיך להתקיים עוד שנים ארוכות חרף הניסיונות של השוליים הפוליטיים בישראל להטיל בה דופי", כתבו הח"כים.

מכתב התמיכה של חברי הכנסת בשגריר ארה"ב
מכתב התמיכה של חברי הכנסת בשגריר ארה"ב

עוד הוסיפו: "אנו מברכים על מאמציה הכנים של ארצות הברית להשכין שלום ביננו לבין הפלסטינים ולסיים את הסכסוך בן מאה השנים. הברית בין ארצות הברית למדינת ישראל היא לא ברית המבוססת על אינטרסים בלבד אלא על ערכים משותפים של דמוקרטיה. זו הסיבה בגינה אנו מתחייבים לעשות ככל שביכולתנו על מנת לשמר ולהעצים אותה".

במפגש שהיה שלשום בין חברי הכנסת מהימין לשגריר שפירו הטיחו כמה מחברי הכנסת דברים קשים. כך, למשל, אמרה ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי): "אדוני השגריר, אותנו לא מעניינים סידורי ביטחון, אנחנו כאן בגלל זכותנו על הארץ". ח"כ דוד רותם (הליכוד ביתנו) הטיח בו: "איך אפשר לסמוך עליכם? מתי עמדתם לצידנו?" ואילו ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי) התריס: "יש כאן הפעלת לחץ שלא מתאימה לידידה. זאת לא ידידות אלא לאנוס אותנו לבצע דברים שאנחנו לא רוצים".

ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו) טען: "חוסר האמון נובע מהפצע שנקרא יונתן פולארד ומדיף ריח קשה של אנטישמיות" וחברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) הוסיפה: "הממשל האמריקני הנוכחי אימץ את הנרטיב הפלסטיני. הפתרונות שלכם לא מובילים לשום מקום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן