Skip to content

דרום אדום בסימן ילדים

סוף השבוע האחרון של חג הכלניות בצפון הנגב הוא בדגש על ילדים ויכלול מופע אקרובטיקה אווירית חינם במושב קלחים, פעילות אבוריג'ינית בחוות אל היען מול פארק אשכול, מספרי סיפורים שיחכו למטיילים ועוד. מרבדים אדומים ושלל פעילויות מחכים במרחבים הירוקים בין נחל שקמה לנחל הבשור בצפון הנגב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ילדים וכלניות בפסטיבל דרום אדום. פעילויות משפחתיות רבות. (צילום: רפי בביאן)
ילדים וכלניות בפסטיבל דרום אדום. פעילויות משפחתיות רבות. (צילום: רפי בביאן)

פסטיבל דרום אדום מתקרב לסיומו וסוף השבוע הזה, עד ה-1 במארס, הוא האחרון שבהם. סוף שבוע זה מוקדש לילדים במבחר פעילויות משפחתיות. במוקדי הפריחה יחכו לילדים דמויות מוכרות ואהובות להפעלה בטבע ללא תשלום. זאת לצד סיורי פריחה בהדרכת קק"ל ורט"ג ללא תשלום, סיורים חקלאיים האופייניים וייחודיים לאזור, סיורים היסטוריים וסיורים מודרכים ברכב וברגל בכל המרחב אל מוקדי הפריחות.

הנה כמה מן הפעילויות:

"קורובורי"

פעילות אבוריג'ינית חוות אל היען מול פארק אשכול. האמן יובל אלון הביא מיערות אוסטרליה את צלילי הדיג'רידו, ריקוד הקנגרו וסיפורי "זמן חלום" של השבטים האבוריג'יניים, תוך כדי הפעלת הילדים בנגינה על הדיג'רדיו ושיתוף בניסיון חייו בקרב אחרוני האבוריג'יניים. מיד בתום ה"קורובורי" יעביר יובל סדנת ציור אבוריג'יני בה ילמד סמלים אבוריג'יניים וישתמש בצבעי אדמה לצייר על גבי קליפות אקליפטוס.
המופע הנו חלק מפעילות החווה ביום זה בחוות אל היען. הפעילות לילדים כוללת האכלת יענים, פינת יצירה ופינת ליטוף. במקום בית קפה מיוחד ודוכני מזון באווירת הפסטיבל. חנות מזכרות ומוצרי היען – שמן זית מקומי, ריבות מקומיות, מוצרי אמנות ייחודיים ועוד.

שבת 1.3 10:00-16:00 052-6901660 052-3311496. המופע יתקיים בשעות 11:00, 13:00.

פיטר פן וגיבורים בין הפרחים. (צילום: לבנת גנזבורג)
פיטר פן וגיבורים בין הפרחים. (צילום: לבנת גנזבורג)

"זמן אוויר"
מופע לולייני של אקרובטיקה אווירית על חבל. האמן מרחף בין שמיים וארץ על חבל לבן וארוך שמשתלשל מגובה שמונה מטרים. סלטות וגילגולים, נפילות שנעצרות על קשרים, קשרים שמסתבכים ונפתחים, חוויה של קרקס במיטבו. מופע לכל המשפחה.
במקום גם דוכני מזון בתשלום, מסלולי פריחה מסומנים. פיטר פן ימתין למטיילים וישעשע את הילדים בסיפור והפעלה. המופע ללא תשלום.

שבת, 1.3, מתחם קולומביה עודפים במושב קלחים משק 24. 08-9934320 054-4423334 זמני הופעה: 11:00 , 13:00 , 15:00.

מספרי סיפורים בטבע
בנקודות בטבע, ימתינו למטיילים מספרי סיפורים אשר ינעימו ויעשירו את עולמם של הילדים ויסחפו אותם לחוויה מרתקת מלאה דימיון. המספרים ימתינו למטיילים בנקודות הבאות: אתר ראשונים – ברוחמה, אוגדת הפלדה – בכניסה לחבל שלום ובפארק נחל גרר- מול מושב תדהר.

שבת 1.3 10:00-15:00, כל שעה עגולה. ללא תשלום.

ארון התרופות של הטבע

סדנת צמחי מרפא עם הנטורופת אסף קורן בה נלמד מהן התכונות הרפואיות של הצמחים הגדלים במבוך מרים – מה השימושים בהם לתועלת האדם. נלמד להכין סירופ מצמחי מרפא, משחות וחליטות רפואיות, במבוך מרים בשביל התבלינים והבשמים. מסלול של 1600 מטר, המשתרע על פני 4 דונם המאפשר: התחככות בתבלינים, עשייה, פעילות לימודית מעמיקה עם התבלינים והבשמים. להבנת הקשר בין הסביבה, הצומח, החי והאדם. בין השבילים שמונה תחנות של עצים משבעת המינים, ארבעת המינים ועצי מקרא. בתחנות – סיפורים, אגדות ושימושים. הכניסה בתשלום 30 שקל מגיל 4 .

מבוך מרים מושב ניר משה, שישי 28.2 בין השעות 11:00-13:00 בתיאום מראש 050-4272004 050-6246427.

אורי אלון עם התותים התלויים בסיור שביל הסלט. (צילום: עירית רוזנבלום)
אורי אלון עם התותים התלויים בסיור שביל הסלט. (צילום: עירית רוזנבלום)

"שביל הסלט"

חוויה חקלאית ייחודית – שילוב של טעם, ריח וטבע. סיור חווייתי מודרך הכולל מספר תחנות: חממה לקטיף עצמי של מלפפונים, עגבניות בשלל צבעים ופלפלונים ננסיים (הקטיף לאכילה במקום). חממת תות ביולוגי תלוי, מבוך פסיפלורה, מרוץ יוני דואר, שדה תפוחי אדמה, משק תבלינים, הכנה ואכילת פיתה בדואית מייצור עצמי בשילוב עם תבליני המשק. איסוף גזר ועוד.
מחיר לשעתיים סיור 37 שקלים, שלוש שעות סיור – 45 שקלים. התשלום מגיל שנתיים. בסיום הסיור ניתן להזמין ארוחת קדרה בשרית מהמדורה ("פויקה"), המוגשת על שולחנות ערוכים בחממה בחצר המשק.

שישי שבת 11:00 שביל הסלט והתפוד ( 3 שעות) 14:00 שביל הסלט קלאסי (2 שעות). בתיאום והרשמה מראש 052-8535442 08-9982225.

לפרטים נוספים אודות הפסטיבל, מידע על אתרי לינה, מסעדות ואטרקציות www.habsor.co.il.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן