Skip to content

כדורסל נשים: לקראת שלב ההכרעה בגביע המדינה

בשבוע הבא יתקיימו שלבי ההכרעה בגביע המדינה ווינר בכדורסל נשים. משחקי חצי הגמר יתקיימו ביום שני, 3.3.2014. משחק הגמר יתקיים ביום חמישי 6.3.2014
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העיתוי שנבחר לקיים את משחקי גביע המדינה אינו מקרי: ביום שבת, 8.3.2014, יחגגו בישראל וברחבי העולם את יום האשה הבינלאומי. "האירוע הזה מציין בסופו של דבר, דבר הרבה יותר משמעותי מעצם הגביע. הוא מציין את הספורט הנשי במדינת ישראל", אמר דן חלוץ, יו"ר איגוד הכדורסל, "ואיגוד הכדורסל מתברך בדבר אחד מאוד מהותי: שמספר השחקניות הפעילות בעולם הכדורסל עולה, בסופו של דבר, על כלל הספורטאיות בכל ענפי הספורט האחרים גם יחד. גם אם אנחנו עושים את החשבון המספרי וגם בתוצאה האיכותית. אני חושב שהוא מייצג בכבוד ובגאווה את מדינת ישראל."

דן חלוץ, מאמני הקבוצות, השחקניות והגביע. צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל
דן חלוץ, מאמני הקבוצות, השחקניות והגביע. צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל

משחק חצי הגמר הראשון יפגיש את מכבי רמת חן עם מוליכת הטבלה – אליצור רמלה. על הנייר מדובר ביחסי כוחות לא שוויוניים: בעונה הנוכחית הפסידה רמת חן לרמלה בשלושת המשחקים שהתקיימו בין הקבוצות. עם זאת, משחקי הגביע משוחקים בשיטת ה"נוק אאוט" וכפי שמסבירה קפטנית רמלה, קטיה לויצקי "אין שום משמעות לשלושת המשחקים האחרונים. הגישה אומרת שלגביע יש חוקים משלו."

מאמן רמלה, עדן ענבר, עדכן כי מיכל אפשטיין שסובלת מפציעה חוזרת בקרסול, אחת השחקניות הבולטות של רמלה, עדיין עוברת טיפולים וככל הנראה לא תשחק בשבוע הבא. ענבר, שקבוצתו הפסידה בגמר הגביע בשנה שעברה, מקווה שהפעם, ההצלחה בליגה תימשך גם במשחקי הגביע: "הגביע הוא מפעל שתמיד מהווה אתגר, כי אין מקום לתקן. שנה שעברה נכשלנו בעניין זה ואנחנו מקווים לעשות תיקון השנה", אמר.

משחק חצי הגמר השני, מסקרן אף הוא, יפגיש את א.ס. רמת השרון עם מחזיקת הגביע – מכבי אשדוד. רמת השרון לא זכתה בגביע מאז שנת 2010. "אנחנו בתקופה מצוינת", אמרה מאמנת הקבוצה, אורנה אוסטפלד, "אין סיבה שלא נעשה את העבודה וננצח ביום שני."

אוסטפלד ניצלה את ההזדמנות להביע ביקורת על שיטת משחקי הגביע: "הגביע הוא מעמד מאוד יוקרתי וחשוב לכדורסל נשים. אני מצרה על כך שהמעמד הזה לא מלווה באתגר ספורטיבי. משחק או שניים אינם מספיקים. צריך לשנות את משחקי הגביע כדי שיהיו יותר משחקים ושיהיה יותר עניין." גם מאמן אשדוד, אלי רבי, הוסיף לביקורת: "עצם זה שהגיעו ארבע הקבוצות הבכירות לאירוע השיא של כדורסל הנשים הופך את האירוע למיוחד. אני מקווה שזה יחזיר את הלגיטימיות של כדורסל הנשים שקצת הלכה לאיבוד בשנה האחרונה. זה נראה פחות טוב ממה שזה נראה בעבר. אני די חרד לעתיד כדורסל נשים כמו שאני רואה את הליגה השנה. כמות הקבוצות קטנה מדי. אני שמח שחצי הגמר הזה מתקיים ומקווה האירוע יהיה מוצלח."

משחקי חצי הגמר ביום שני 3.3.2014:
מכבי רמת חן נגד אליצור רמלה בשעה 17:50
א.ס רמת השרון נגד מכבי אשדוד בשעה 20:45
המשחקים יתקיימו בהיכל הספורט "בית מכבי", רחוב גולדה מאיר 21, ראשון לציון
הכניסה למשחקים חינם באיסוף כרטיסים מהקופה

המשחק הראשון ישודר בערוץ הראשון ובערוץ 511. המשחק השני ישודר בערוץ 33 ובערוץ 511.

* * *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן