Skip to content

אירוויזיון 2014: כך תבחרו את השיר של מיי פיינגולד

שגרירתנו לאירוויזיון, מיי פיינגולד, משיקה את שלושת השירים המועמדים וממתינה להצבעתכם כדי לקבוע מי השיר שייצג את ישראל בתחרות המוזיקה הפופולרית והלא חשובה. השירים לפניכם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסוף השבוע נחשפו שלושת השירים המועמדים לתחרות האירוויזיון, 2014. את השירים תבצע שגרירתנו לתחרות, מיי פיינגולד. את השירים עיבד והפיק אבנר חודורוב, האיש שלנו ב"משינה". את השיר הראשון – "Be Proud" כתבה והלחינה מיי פיינגולד. את השני –  "Same Heart" כתב והלחין רמי תלמיד ואת השלישי – " Staying with me" כתבו והלחינו לורן דה פאז וחן אדר מצגר.

בחירה מבטיחה. פיינגולד

בהאזנה ובצפייה לקליפים ששוחררו ליוטיוב עולה במפורש כי מדובר באחת ההפקות היותר טובות שנעשו בישראל לקראת התחרות האירופית, שחוץ מכסף, כבוד, פוליטיקה, נשים יפות ותככים, אין בה ערך מוזיקלי אמנותי אמיתי. יורו פופ, אלקטרו דאנס וקמצוצי רוק הם המרכיבים בשירים המככבים בז'אנר בכללותו. השנה נראה כי ההשפעה הגדולה של מגה זמרות דוגמת ביונסה, ריהאנה, מדונה, פינק וליידי גאגא היא הקו המנחה. בניגוד לחלטורות של השנה שעברה.

מיי פיינגולד, או בשם נעוריה מיטל סלונימסקי, בת 32, אם לבת פעוטה, הייתה בין הכוכבים הבולטים בעונה השביעית של "כוכב נולד". פיינגולד סיימה במקום השלישי לאחר שביצעה את "תחזור תחזור" של "משינה". מאז מיי הספיקה להשיק אלבום בכורה – "סודה פופ", לשחרר שירים בדרך לאלבום שני, להשתתף במחזמר "קזבלן", ולהימנות עם חברי "לימוזינה" של אבנר חודורוב.

מדובר בזמרת מבצעת מקצועית ומעולה עם הופעה פיזית מרשימה ואסרטיבית. אין ספק כי הבחירה בה ובשירים הנ"ל עשויה להיטיב עם סיכויי ישראל להתברג במקומות ריאליים בתחרות, אלא אם הפוליטיקה המלוכלכת של מזרח אירופה והאנטישמיות הפופולרית ביבשת יאמרו את שלהן. הזיכרון עדיין צרוב מהכישלון שנחלו בשנה שעברה חברי "איזבו", שהיוו סוג של תקווה צעירה ובועטת.

בחירת השיר, שייצג את ישראל בביצועה של מיי פיינגולד, תתבצע על ידי גולשי האינטרנט באמצעות הצבעה בסאמסים. המבקשים לבחור יתבקשו לשלוח הודעה סמס אחת למספר הטלפון 052-9999200 על פי מספר השיר – מיי 1 , מיי 2 או מיי 3. (אני מהמר על השיר הראשון ומעיר כי השיר השלישי הוא בעייתי לאור אקורד הפתיחה המזכיר במידת מה את הפתיחה מהשיר "קשמיר" של "לד זפלין"). התחרות תתקיים בדנמרק באיצטדיון "B&W Hallerne" בקופנהגן ב-10 במאי 2014, לאחר קיומם של שני חצאי-גמר ב-6 וב- 8 במאי. בהצלחה מיי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן