Skip to content

הפגנת החרדים: "רב המתנחלים" ממתין להזמנה והתנצלות

הקרע בין החרדים לציבור המתנחלים: רב ישיבת בית אל, זלמן מלמד: "אני מחכה להודעה מגדולי הציבור החרדי שהם מעוניינים שנשתתף ושאינם מסכימים עם ביזוי גדולי התורה שלנו". המשטרה ערוכה ורבני החרדים יתפרשו בנקודות שונות על פני הבירה, כול אדמור וציבור חסידיו. ניצב פריינטי: "אם יהיו הפרות סדר... נבצע מעצרים ונפזר את המפגינים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל פרסה היום (ראשון) 4,500 שוטרים בירושלים ובדרכי הגישה אליה ואיבטחה את  הפגנת החרדים המכונה "הפגנת המיליון", שהחלה היום בשעות אחר הצהריים. "נכון לרגע זה אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם המארגנים שבכל הפרסומים שקראו להמונים להגיע הם ביקשו לשמור על הסדר", אמר בתדרוך לקראת ההפגנה מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי. לדבריו, המארגנים הבטיחו כי לא יהיו הפרות סדר בעת ההפגנה, אבל "אם יהיו הפרות סדר", הוא הדגיש, "אנחנו ננהג כמו שאנו מתייחסים לכל הפגנה, נבצע מעצרים ונפזר את המפגינים".

על פי פרסומי המארגנים, תלמידי ישיבות גור הגיעו כבר אמש לירושלים והבוקר הם לומדים יחד בהיכל בית המדרש הגדול ברחוב ירמיהו עד לשעת העצרת. ההאדמו"ר מגור יעמוד על מרפסת בבנין ישיבת באיאן ברחוב מלכי ישראל. תלמידי ישיבות חסידות בעלזא הגיעו מכל רחבי הארץ ויתפללו הבוקר יחד עם האדמו"ר את תפילת ראש חודש. האדמו"ר מבעלזא יעמוד לצד קהל חסידיו ברחוב שרי ישראל 16. לכל אדמו"ר מתחם משלו.

בני ברק הבוקר (צילום: ציפי מנשה)
בני ברק הבוקר (צילום: ציפי מנשה)

האדמו"ר מוויזניץ יעמוד במרפסת ברחוב שרי ישראל פינת רחוב יפו. לפני העצרת ישהו החסידים הרבים בהיכל בית המדרש אמרי חיים שברחוב יעקובזון. האדמו"ר מצאנז יעמוד במתחם מיוחד בפינת הרחובות שרי ישראל ורחוב תורה מציון. רבני בית דין העדה החרדית יעמדו בקרן הרחובות מלכי ישראל ושרי ישראל. האדמו"ר מערלוי יעמוד במתחם ליד גשר המיתרים. האדמו"ר מבאיאן יעמוד בפתח בניין ישיבתו ברחוב מלכי ישראל. בקניון אילון ברמת גן ניצפו הבוקר מאות חרדים שעלו להסעות מאורגנות. מחיר הנסיעה הלוך ושוב הסתכם בקרוב ל-40 ש"ח לנוסע.

מפגינים עולים הבוקר להסעות מקניון אילון (צילום: ציפי מנשה)
מפגינים עולים הבוקר להסעות מקניון אילון בר"ג (צילום: ציפי מנשה)
הסעה מסובסדת 40 ש"ח הלוך חזור (צילום ציפי מנשה)
הסעה מסובסדת: 40 ש"ח הלוך חזור (צילום ציפי מנשה)

בעוד רבני הציונות הדתית הודיעו על נכונותם להשתתף בהפגנה, הרב זלמן ברוך מלמד, המכונה "רב המתנחלים", רב ישיבת בית אל, טרם אישר לציבור תלמידיו להשתתף בה. בדרשה שנשא אמש לאחר יציאת השבת ביקש הרב להתייחס להפגנה ואמר: "מצד אחד ישנו רצון להיות שותפים בעצרת תפילה המונית שלא בכל יום מתקיימת כמותה..אבל אחדות לא באה מהתבטלות אלא מיחס של כבוד הדדי". הוא סיפר לשומעיו על היחס המבזה וביטויי השנאה של רבני החרדים כלפי ציבור המתנחלים. "אני מחכה להודעה מנציגי גדולי הציבור החרדי, שהם מעוניינים שנשתתף ושאינם מסכימים עם ביזוי גדולי התורה שלנו. אם תבוא הבהרה הזו – נשתתף", אמר.

ממתין להזמנה והתנצלות החרדים - הרב מלמד (צילום מסך)
ממתין להזמנה והתנצלות החרדים - הרב מלמד (צילום מסך)

אדמו"רים ומנהיגי עדות אחרים הודיעו כי יקדימו היום את בואם לירושלים עם קהל עדתם וכבר בשעות הבוקר יתפללו תפילת שחרית בירושלים. הם הודיעו כי יתפללו כל היום נגד חילול שם שמים בהצעת החוק הקובעת כי לומדי התורה ייחשבו לעבריינים פליליים.

תחבורה וצירים סגורים

החל מהשעה 12:30 בצהריים ייסגרו הצירים המרכזיים המובילים לירושלים לתנועת כלי רכב פרטיים. כל האוטובוסים שיבואו מכל רחבי הארץ, יופנו מגינות סחרוב לכיוון שכונת גבעת שאול, שם יורידו את הנוסעים. עם זאת, אישורים מיוחדים הוקצו לרכביהם של גדולי התורה ומאורי החסידות שיבואו מכל רחבי הארץ. אלו יוכלו להתקרב בכבוד הראוי עד למקום סמוך לכינוס הרבבות.

על פי המארגנים ועדה מיוחדת שקדה על הוצאת האישורים לפי הודעות שהתקבלו מראש, וכולם הועברו מבעוד מועד למשטרת ישראל, כדי שזו תפתח את הדרכים במיוחד לאותם רכבים. מלבד אותם רכבים שכבר אושרו להגעה מיוחדת, לא תותר מעבר לרכב פרטי מכביש 1 בואכה ירושלים, משום כיוון שהוא, ללא יוצא מן הכלל. מתחם חניה גדול הוכן בלטרון לחניית כלי רכב פרטיים, משם יצאו שאטלים לעבר מתחם העצרת. חברות התחבורה הציבורית ורכבת ישראל יסיעו במהלך היום מאות אלפי איש הצפויים להגיע מכל חלקי הארץ.

במשטרה מודיעים כי על תושבי העיר מודיעין והיישובים בסביבה לקחת בחשבון כי העומסים הצפויים בצירים 443 וכביש 1 ישפיעו גם על נסיעתם לבתיהם.

החמסין לא יעצור אותם (צילום: ציפי מנשה)
החמסין לא יעצור אותם (צילום: ציפי מנשה)
תורים ארוכים בדרך לירושלים ברח' ז'בוטינסקי בר"ג (צילום: ציפי מנשה)
תורים ארוכים בדרך לירושלים ברח' קק"ל בר"ג (צילום: ציפי מנשה)
בנייני האומה - מתכוננים עם השלטים (צילום: דן בר דב)
בנייני האומה - מתכוננים עם השלטים (צילום: דן בר דב)
מכינים את הבימה על יד בנייני האומה (צילום דן בר דב)
מכינים את הבימה על יד בנייני האומה (צילום דן בר דב)
חיוכים ופוזה לצלם (צילום דן בר דב)
חיוכים ופוזה לצלם (צילום דן בר דב)
רגע לפני תחילת המחאה החרדית (צילום נירה ידין)
רגע לפני תחילת המחאה החרדית (צילום נירה ידין)

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן