Skip to content

לאחר שלוש שנות מעצר: זוכה מרצח כפול

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה היום מחמת ספק את מיכאל טנסקי מאישום בו יוחסה לו הזמנת רצח של בני זוג לפני כשלוש שנים. הפרקליטות: נלמד את הכרעת הדין ונשקול אם להגיש ערעור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה היום (ראשון), מחמת הספק את העציר מיכאל טנסקי מאשמת הרצח הכפול של משה איחייב וחברתו ורוניקה קו, שנורו למוות בדירתו של איחייב בבאר שבע באוגוסט 2010. שלושת הנאשמים בתיק זה הורשעו באישומים המיוחסים להם. טנסקי צפוי להשתחרר בשעות הקרובות ממעצרו.

כתב האישום ייחס לארבעת     הנאשמים – מיכאל טנסקי, שלטענת הפרקליטות הזמין את הרצח מהכלא, דמיטרי סקורדוק, שלו יוחס הירי בפועל, סרגיי אמירוב ואיגור צירוני – שתי עבירות רצח, קשירת קשר לפשע, עבירות נשק ועוד. 

זוכה מחמת הספק - מיכאל טנסקי (צילום: משטרת ישראל)
זוכה מחמת הספק - מיכאל טנסקי (צילום: משטרת ישראל)

על פי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום, בעקבות קטטה שפרצה בין איחייב לאחיו של אסיר ששהה בכלא באותה תקופה יחד עם מיכאל טנסקי, הזמין טנסקי את הרצח תמורת תשלום של 1,500 שקל. טנסקי נעצר עד תום הליכים וישב במעצר עד היום.

במהלך המשפט הצליחה הפרקליטות לגייס עד מדינה, עברין שסייע בפועל לרצח הכפול, והוא זה שהוביל את הרוצחים לביתו של אחייב לצורך הרצח. במסגרת ההסכם עם הפרקליטות הצהיר עד המדינה כי הוא אינו המבצע העיקרי של הרצח ואינו היוזם או המזמין, אך עדותו העלתה כי ללא הסיוע הישיר שלו, ייתכן שהרצח לא היה מתבצע.

חוסר יכולתה של התביעה להביא ראיות התומכות בעדותו של עד המדינה, הביאו לקביעה כי לא הוכח מעבר לכל ספק סביר כי טנסקי הזמין את הרצח.  ספקות אלו הובילו למעשה לזיכוי. "חרף החשד הכבד, לא הוכח מעבר לספק סביר כי הוא נתן הוראה לרצוח את המנוח", נכתב בהכרעת הדין, "או כי היה חלק מהקשר לרצוח את המנוח או אף כי סייע לרצוח את המנוח". 

מפרקליטות המדינה נמסר: "בית המשפט המחוזי בב"ש הרשיע היום, בדעת רוב, שלושה נאשמים – הנאשם שירה בפועל ושניים נוספים שהגיעו יחד איתו, בכל העבירות שיוחסו להם בכתב האישום, לרבות שתי עבירות רצח, קשירת קשר לפשע, עבירות נשק ועוד. כמו כן החליט בית המשפט, בדעת רוב, לזכות מחמת הספק את נאשם 1, שעל פי כתב האישום הזמין את הרצח מהכלא. מדובר בתיק מורכב מבחינה ראייתית. הפרקליטות סברה כי ניתן להרשיע מעבר לכל ספק סביר, כנדרש במשפט הפלילי, גם את 'מזמין הרצח'. בית המשפט לא קיבל את עמדתנו.  אנחנו נלמד את הכרעת הדין ונשקול אם להגיש ערעור".

פרקליטיו של טנסקי, עורכי הדין יורם שפטל, עידו פורת ושרון נהרי, הביעו את שביעות רצונם מפסק הדין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן