Skip to content

שנה לממשלת יהיר ואין עתיד. 65 שנים לא עבדו עלינו ככה

שנה לממשלת לפיד הראשונה - והאחרונה. הממשלה העלובה ביותר בביצועיה ויכולותיה מיום הקמת המדינה. שנה לממשלה שבה ראש הממשלה בורח מהאזרחים, מתחמק מניהול, מתגמד במשילות. הוא ואחריות זה קווים מקבילים שלעולם לא ייפגשו. סיכום שנת הכהונה הראשונה של היהיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שנה עברה ואפשר לסכם את תוצאות הממשלה הזו במילה אחת: אפס. ולא, אני לא מתייחס לנתניהו ותוצאות עבודתו המזהירה בהנהגת המשילות העילאית בישראל – אור לגויים – נעמוד בכל הלחצים וגו', כי ממנו אני פשוט לא מצפה לכלום. אפס עשה, אפס עושה ואפס יעשה. זה סוג של חוק ניוטון, רק לפוליטיקאים. סליחה, טעיתי, הוא אפס רק בניכוי המתנחלים חולבי העטינים של כלכלת ישראל. שם, בהתנחלויות, נתניהו הוא 100 או 1000000000000000. כסף זורם חופשי, החיים מסובסדים לכל מנעמי החיים, פרנסה לא חסרה באדיבות מפעלות העברות הכספים והחברים בממשלה, ואפילו החינוך לא מקופח. בניכוי אלו, נתניהו הוא מכפלת מעשיו, וכן, מותר להכפיל באפס, אסור לחלק בו.

האם הוא מאמין לדברים שהוא אומר? לפיד (צילום ארכיון: דן בר דוב)

אין עתיד היא הסיפור העיקרי בקרב הממשלה. בוודאות בלתי ניתנת להעלמה, כמו צילום מסך של סטטוס, אפשר לומר כי אין זו ממשלת נתניהו השלישית אלא ממשלת אין עתיד הראשונה. והאחרונה. אי אפשר להתעלם מנוכחותה התקשורתית, עמוסת אוויר חם ומסיבות עיתונאיות מקושקשות ובדויות. מפלגה שמחזיקה בדגל הסטטוס ואמרות השפר, כמו באנו לשנות למעמד הביניים, באנו לעשות פוליטיקה אחרת. כל אירוע קיקיוני או הצעה לחוק, אפילו לא חוק, רק הצעה לחוק, מקבל חשיבות מנופחת של 65 שנה שלא עשו כאן כזה הדבר, וציונות וזה. זו המפלגה שהטביעה את החותם התקשורתי שאם אתה לא איתנו נחסום אותך, כי ככה אנחנו דמוקרטיים. אנחנו באין עתיד נתעלם מכל השאלות ונתראיין רק איפה שנוח לנו, נענה על מה שנחליט ולא על מה שאנחנו התחייבנו לענות לציבור, אנחנו לא שומעים מגפון בישיבות שלנו.

מפלגתו היא זו שמובילה את סדר היום הפייסבוקי (אפילו שנפתלי מזנב עם ארס נוטף גזענות ושנאה), את ההבטחות העצומות לשינויים ועולמות חדשים ונפלאים, והיא זו שחוטפת כאשר כל דבר שהם נוגעים בו מתפוצץ להם בפנים עם תוצאה אחת ידועה כבר מראש: אפס.

גילינו דיקטטור מפלגתי, אלים, זחוח וטיפש, כזה שפועל  נגד ח"כים ממפלגתו שלו, שרוצים להפגין טיפה אחת של מחשבה עצמאית, ע"ע אסקופת ח"כ עדי קול. זוהי מפלגה שפועלת תחת פחד מהיו"ר שלה נגד הקהילות שבחרו בה. גם נגד נשים. מצאנו את עצמנו נדהמים נוכח ביטול חוקים שנועדו להיטיב עם מעמד הביניים, רק כי יהיר לא יכול לגזור מהם קופון. ואין לנו תשובות. זו לגמרי ממשלת יהיר לפיד, בכוונה היהיר.

יהיר לפיד זה הישראבלוף של הגששים, שעבר חידוש עם ג'ל ושיער מאפיר. זהו הערס הפוליטי של המילניום החדש, פסל הזהב של הריקנות הישראלית על פדסטל מאיקאה והוכחה ניצחת לגסיסתו של הג'יניוס היהודי. שנה שלמה שיהיר לפיד, קריין החדשות, בעל טור מבודח במוסף שבת, מתנהל חף מכל ידע, בור בכל נושא, חסר כל הבנה, נטול כל מקצועיות, מופשט מכל יכולת, כזה שהמושג "גוגל" זר לו. הוא שר האוצר של מדינת ישראל. 400 מיליארד ₪ תקציב באחריותו, הכסף שלכם, של היום, של מחר.

הוא הבטיח לפני שנה כי בעוד שנה וחצי יהיה כאן דבש, נשתה שמפניה מכוסות זהב ויהלומים, הכלכלה שלנו תהפוך לטוטם עולמי לניהול כלכלה נכונה, לצמיחה בלתי נתפסת. אנחנו נחייה בעונג ובעושר. כך הבטיח לפני שנה, אולי לא במילים האלה אבל בסגנון הסטטוסי הקבוע של היהיר. זה עוד חצי שנה למנייאק, יהיר, ואתה כנראה היחיד שיודע שמחירי הדירות יהיו שפויים כמו באירופה עם 80-90 משכורות, כפי שהבטחת. עוד חצי שנה ואתה כמובן תפרק הרי את הקרטלים למען מעמד הביניים. בעוד חצי שנה המיסים יירדו למעמד הביניים, כפי שהבטחת. עוד חצי שנה ויוקר המחייה יהיה נוחות המחייה, כפי שהצהרת. עוד חצי שנה ואתה תסיים לתקן את כל הנזקים של כלכלת ביבי נתניהו ושטייניץ, כפי שהתעקשת להבטיח. עוד חצי שנה נשארה לך שצה"ל לא יקבל תוספות אינסוף, והכסף יילך לחינוך, כפי שהבטחת. עוד חצי שנה והמתנחלים לא יקבלו יותר כספים להתנחלויות, וכבישים, ותשתיות, כפי שהבטחת. עוד חצי שנה וכולם יתגייסו באופן שווה, וצה"ל ייבחר לו את הטובים בעיניו, כפי שהבטחת. עוד חצי שנה אתה תצליח להוריד את נטל המחייה ולשלוח את כל החרדים לעבוד, כפי שהבטחת. עוד חצי שנה אברכים לא יקבלו תקציבים ללימודי תורה, כפי שהבטחת. עוד חצי שנה, יהיר, ומעמד הביניים ישלח אותך הביתה, כפי שהבטחת.

זה יהיר לפיד, אחד כזה, שהחזיר את הציונות, כי אין ציוני ממנו, שעדיין משוכנע שאנחנו קוראים את הכותרת בידיעות אחרונות של אחרי הבחירות: ניצחנו, באנו לשנות. לב הוא התחייב לחצי מיליון בוחרים, ומדינה שלמה שהוא בא לשנות את העבר, שצימח את הפוליטיקה המגעילה, זו שדוחפת לנו יד לכיס כי אין כסף, ומשקרת, וממנה חברים, ועושה קומבינות ומלחמות כשנוח לה. שנה עברה ומסתבר לנו שהוא שינה רק את מאזן המינויים הפוליטיים: כולם עכשיו שייכים לאין עתיד, ראו את צהלות השינויים בתקשורת לדירקטורים בחברות ממשלתיות, במסיבה המנופחת מאובר חשיבות היסטורית, שם בשידור חי הם דחפו לעין אצבע משושלת לכל הפוליטיקאים, ולבסוף את המינויים לדירקטורים ממשלתיים מקבלים רק מקרובים ליש עתיד. זו פוליטיקה חדשה.  זה ממשיך עם מינויים של מקורבים לצמרת האוצר בחברות ממשלתיות ופרטיות.

שני דגלים ראשיים יש לו ליהיר לפיד בממשלה הזו. האחד – גיוס החרדים; והשני היה הורדת יוקר הדיור, ותת נושא נגזר מהדיור, הוא יוקר המחייה. הכל כבר נכתב ונאמר על הבלוף שבגיוס החרדים או אין גיוס חרדים, אבל מה שמעניין בחוק הזה שהמפלגה הכי חילונית בכנסת, אפילו שיש לה את ח"כ שי פירון, חידלון פדגוגי בפני עצמו, הרעה את החוק בצורה כזו וקיבעה אותו (עד לממשלה אחרת), כך שרק החילונים נדפקו כאן על ימין ועל שמאל. זה חוק גיוס אנטי חילוני בהגדרתו, וכל חילוני שמצביע לאין עתיד חטף כאן סנוקרת באמצע הפנים. אין כאן שיוויון ויש רק נטל, שוב נטל חילוני. רק חילונים ישרתו יותר בצה"ל, ויקבלו פחות. בשם האחוקייה שפתח עם השר בנט, שר תעשיית המסחור למסיונריות יהודית משיחית, הוא לא מסביר את המשוואה שבה כיפות סרוגות מקבלות מענקים ותמיכה בלימודי ההסדר שלהם ועושים רק 17 חודשים שירות. מהחרדים הוא דורש יותר.

הרבה אוויר חם - אפס ביצועים. נתניהו (צילום ארכיון: אבי אוחיון, לע"מ)

בדגל השני, לא ירדו מחירי הדיור. שנה עברה ואף פעולה לא נעשתה להורדת מחירי הדיור. סיפרו לנו על הרבה פעולות וקסמים ורעיונות וועדות וגם מינהלת חדשה שסידרנו לאורי שני, אבל בעיקר סיפרו לנו. גם גנבו את ההצלחות הנדל"ניות של הממשלה הקודמת כמו השכונה בקרית גת או פינוי שדה דב. במאמר מוסגר, יהיר לפיד מצטיין בגניבת עבודתם של חברי כנסת בעבר ובהווה ומספר כאילו והם שלו, ע"ע גם בחוק לרב ראשי אחד לישראל. בתכלס של הדיור, לא יהיה כאן זול יותר בעוד שנה או עשר שנים, אלא רק מכוחות גדולים מממשלת ישראל, כמו קריסת השווקים הפיננסיים שלנו, מפיצוץ בועת הנדל"ן. על זה אי אפשר לבנות, תרתי משמע. שנה עברה באפס מוחלט של מעשים למען הורדת מחירי הדיור, שקולה לחמש שנים עתידיות מתות בבנייה נדל"נית ישראלית.

שנה עברה, שנה שלמה של הבטחות חוזרות ונשנות ואין לממשלת אין עתיד אפילו הישג אחד להציג. הדבר היחיד לזכותה (לחובתה) של אין עתיד זה הורדת מחיר הקוטג' בשקל. הם התנגדו ללא הסבר להעסקה ישירה של עובדי קבלן, התנגדו ללא הסבר לחוק התשלומים, הלכו נגד זכויות בסיסיות לבני אדם רק עם נטייה מינית אחרת, הפילו חוק למען עזרה כספית לנשים מוכות בדמות הנחה בארנונה בלבד למשך שנתיים, ואין הסבר. אמרו לא מוחלט לביטול קנס כספי למי שמצליח לשלם את יתרת המשכנתא לפני הזמן, ואין אנטי מעמד הביניים יותר מזה. הם העלו מיסים, ומעלים מיסים בתרגיל מלוכלך מול הרשויות המקומיות. הם בורחים מאחריות ומטפלים בשברירי בעיות מטופשות, ושיא החוקים המטומטמים ביותר בכנסת ישראל נרשם לפני שבועיים שבו ילד בן 10 יכול לתבוע לבדו לשנות את השם שלו במשרד הפנים. מצד אחר, כנופיית אין עתיד ממהרת להצביע *בעד* כל חוק אנטי דמוקרטי, פאשיסטי על גבול חוקי המפלגה הגרמנית בשנת 1933, מבית היוצר של מיטב המטורללים בליכוד ובבית היהודי.

שנה עברה ורחמיי על חצי מיליון בוחרים שמרגישים מרומים, עשוקים ומבוישים. בסרט הממשלתי הזה, לפיד משוכנע שהוא ג'ים קארי עם חספוס של ג'ון ווין, אבל זה כמו לצפות במרתון מתמשך של מר בין, רק בלי הגאונות של אטקינסון. זהו הבריון צעצוע שמפטר מתנדבי מד"א שעברו אמבוש מכוער של ח"כית אתיופית, בכוונה תחילה; מפטר (כביכול) רבנים ראשיים לישראל על כי העזו לומר את אמונתם – האם לא בשביל זה נבחרו? זו ממשלה נהנתנית, עם מפלגות נהנתנות, שבפוליטיקה החדשה שלהם זה מותר ואף רצוי לשר בכיר ממקימי מעמד הביניים הישראלי לעשות מסיבת יומולדת 70, עם כל המאפיה הישראלית בקשרי הון-שלטון-תקשורת-מורשעים בפלילים, ומוסיף וצועק כי זו בעיה שלו בלבד. הציבור שבחר קריין חדשות עשיר עם אפס יכולת, להיות שר האוצר, צריך לעשות חושבים.

מסיבה ללא בושה. לפיד ופרי (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

הבעיה היחידה שיש למפלגה הזו מתומצתת לשתי מילים בלבד: יהיר לפיד. לא יאיר, אלא יהיר. שורש הבעיה או כולה בחזקת אלף, זו היהירות הילדותית שבה הוא אוחז ולפיה הוא חי.

זוהי ממשלת ישראל העלובה ביותר בביצועיה ויכולותיה מיום הקמת המדינה. ממשלה שבה ראש הממשלה בורח מהאזרחים, מתחמק מניהול, מתגמד במשילות, הוא ואחריות זה קווים מקבילים שלעולם לא ייפגשו. זוהי ממשלה שבעיקר השרים החדשים בה, אלו שהיו ציפיות מהם, גם הם מתגלים כביזיונות ניהוליים ומשילותיים. שר החינוך מספר על מהפכות חינוכיות, ובינתיים רק ביטל את הבגרויות ושוכח לקיים חוקים אחרים. הוא עסוק בסידורי עבודה לבנות שירות לאומי, דתיות לייט, שמשתמטות משירות צבאי, אבל עכשיו יכולות לעבוד למחייתן במימון ממשלתי. חילוניות קיבלו עוד 4 חודשים עונש בגיוס חובה. לזה הוא דאג. השרה גרמן קיבלה לידיה את המשבר הקשה ביותר בהדסה ירושלים, ובחרה במודע להתחבא מתחת לשולחן. קולה לא נשמע.

אנו מתעוררים כל בוקר לידיעות חדשות על עוד ועוד ועוד כספים עצומים שעוברים למתנחלים, מעבר לתקציבים שלהם, אבל כאשר רוצים להיטיב עם אבות טריים, שמונה ימים בלבד, השר יהיר צורח, מאיפה אני אביא את הכסף העצום של 40 מיליון ₪?! השר בנט זה הדארת' וויידר של ממשלת ישראל. הוא יוציא אותנו מחדש לגלות, ממדינת ההלכה הקיצונית והפסיכית שהוא ובן ארי בונים עכשיו מהכסף שלנו.

הממשלה הזו נולדת תחת עננת מחאה חברתית וועדת טרכטנברג, יהיה זכרה של הוועדה ברוך. יהיר רכב גם עליה לכנסת. המחאה לא מתה למרות שביבי משגר נגדה את המפכ"ל דנינו וכחולי המדים האלימים. אבל זכור לפיד, אנו נושאים את הלפידים. המהפכה הבאה תהיה על הראש שלך.

[related-posts title="מאמרים קודמים של זיו טרנר"]

4 Comments

  1. יפה
    6 במרץ 2014 @ 7:58

    יאיר לפיד הוא היורש של מפלגת הליברלים. של מפלגה שמייצגת את הצמרת הפיננסית והעסקית שקונה את עולמה בציבור על ידי מכירת ססמאות ילדותיות לציבור ילדותי. הרעיון שהפיתרון לקאפיטליזם הקיצוני הוא קאפיטליזם עוד יותר קיצוני , הוא לא פחות מאווילי.השוק שעד לפני שנה היה חופשי כדי ליצור קרטלים , מונופולים , פירמידות ועשק עד דק את העובדים , זקוק היה למנת שחרור וחופש נוספים והעובדים זקוקים לעוד שוטים ועקרבים כדי שלראשונים תהיה עוד מוטיבציה להרויח (כי הם לא הרויחו מספיק) ושלאחרונים תהיה יותר מוטיבציה לעבוד (אצל הראשונים) רק כדי שיוכלו להרשות לעצמם לנשום.

  2. יובל
    6 במרץ 2014 @ 2:12

    מי שעיניו בראשם רואים את ההתנהגות החזירית של התאגידים המתחזים לממשלות ובובות הסמרטוטים שלהם בפוליטיקה המושחתת. הקש ששבר את גב הגמל וכל זה. חוץ מקומץ פסיכים בתשלום, כולנו כבר הבנו את הדאחקה.

  3. 'פסיכולוג'
    5 במרץ 2014 @ 18:13

    ובכן גידי היישר מהספה – הבעיהההה שזיו לוקה בה היא סוג של עיוורון שאינו מאפשר לו לראות ולהבין שכדור הארץ כולל יצורים כמוך. אני אפילו מנחש כי הוא נכנס לדיסאוריינטציה כשהבין שיש 19 מנדטים של כמוך ועוד כמה עשרות חכי"ם שמקורם זנים שאינו מאמין שהם קיימים.
    הבעיה שלך מאידך היא היגיון ברזל (חלוד) – מעתה נאמר עם זיו יפסיק להיות המום ולחיות בעולם משלו השמאל ינצח.

  4. גידי
    5 במרץ 2014 @ 6:40

    יש עתיד יאיר לפיד הם מילים שמוציאות את זיו מדעתו .למה? אני לא פסיכולוג ואולי יש להם משהוא אישי. יש בזיו משהוא של הרס עצמי וראייה קצרת טווח,אין חזון. הוא בדיוק הסיבה שהשמאל לא מסוגל להנהיג ולכבוש את השלטון. אני אוהב לקרוא את זיו טרנטה הבחור חי בעולם משלו וגורם לי לצחוק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן