Skip to content

השתלטות בלב ים: לוחמי חיל הים פשטו על ספינת נשק מאיראן

לפנות בוקר השתלטו לוחמי הקומנדו הימי על ספינה עם דגל פנמה שנשאה טילים ארוכי טווח לפורט סודאן ומשם לעזה. ההשתלטות בוצעה 1,500 ק"מ מחופי ישראל. איש לא נפגע והפשיטה החשאית תפסה את צוות הספינה בהפתעה מוחלטת. הספינה צפויה להגיע בעוד שלושה ימים לנמל אילת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הותר לפרסום: צה"ל השתלט על ספינת נשק איראנית בלב ים, 1,500 קילומטרים דרומית לישראל, לא רחוק מחופי אריתיראה. על גבי הספינה נחשפו טילים ארוכי טווח שיועדו לרצועת עזה. בכיר בצה"ל: "יש לנו עדויות חותכות  שאיראן מאחורי הספינה הזו".

בשעה 05:30 ניתן אור ירוק ללוחמי שייטת 13 והם השתלטו על הספינה KLOS C  הנושאת דגל  פנמי, שנראית תמימה למראה. יעד הספינה הרשמי הוא פורט סודן ומשם התכוונו האיראנים להעביר את הטילים דרך סודאן עד עזה. מדובר בטילים מסוג M302 (טילים בקוטר 302 מ"מ), המסוגלים להגיע לטווח של 200 ק"מ. במבצע ההשתלטות השתתפו מאות לוחמי חיל הים, שייטת הס"טילים ולוחמי הקומדו הימי. אין ספק שמבצע זה מהווה עדות נועזת ליכולות המודיעין של צה"ל. דובר צה"ל מציין כי "המבצע שהתאפשר בזכות יכולות מודיעין בין-קהילתי איכותי ויכולות מבצעיות גבוהות של צה"ל, מנע את הגעתו של משלוח נשק קטלני ומתקדם שיועד לפגיעה באזרחי ישראל, אל ארגוני הטרור ברצועת עזה המנהלים עימות מזוין נגד ישראל".

טילים בבטן האוניה (צילום דובר צה"ל)
טילים בבטן האוניה (צילום דובר צה"ל)
הספינה שנלכדה (צילום ארכיון)
הספינה שנלכדה (צילום ארכיון)
טילי M302 בבטן האוניה - לטווח עד 200 ק"מ (צילום: דובר צה"ל)
M302 בבטן האוניה - טילים לטווח עד 200 ק"מ (צילום: דובר צה"ל)

אמש, לאחר שבשלו התנאים ליציאה למבצע ולאחר אישורו על-ידי הדרג המדיני, הורה הרמטכ"ל בני בנץ לכוחות לצאת ולסכל את העברת אמצעי הלחימה לארגוני הטרור ברצועת עזה. צוותים מיוחדים של לוחמי חיל הים עצרו את האונייה בלב ים, בהתאם למשפט הבינלאומי, וערכו עליה חיפוש למציאת אמצעי לחימה
.
עוד נמסר כי בחיפוש שנערך  על האוניה נמצאו אמצעי לחימה מתקדמים רבים. הלוחמים עושים עתה את דרכם לחופי ישראל עם הספינה בה הוסתר המשלוח. דובר צה"ל מציין כי "צה"ל ימשיך לפעול נגד מירוץ החימוש האזורי שמובילה איראן במטרה להבעיר את האזור, ויפעל בכל היכולות העומדות ברשותו כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל".

הספינות עושות כעת את דרכן לישראל וההערכה היא שהספינה תעגון תוך שלושה עד ארבעה ימים בנמל אילת. דובר צה"ל, תת אלוף מוטי אלמוז, אמר כי לאחר שהספינה תעגון באילת תיערך סריקה בבטן הספינה ואז נוכל לעמוד על כל שלל אמצעי הלחימה והחבלה שמצויים בה. בנימין נתניהו, ראש הממשלה השוהה עם משפחתו בהוליווד, אמר זוהי הוכחה ש"בשעה שאיראן מחייכת לעולם היא פועלת בדרכים חשאיות להעביר אמצעי טרור שיפגעו באזרחים חפים מפשע". שר הביטחון, בוגי יעלון, מסר כי שוב הוכח שאיראן פועלת לייצר אמצעי טרור שיפגעו במדינת ישראל".

מפקד חיל הים בבטן הספינה (צילום דובר צה"ל)
מפקד חיל הים בבטן הספינה (צילום דובר צה"ל)
שדה התעופה בסוריה משם זה הוברח לאיראן(צילום: דובר צה"ל)
שדה התעופה בסוריה משם זה הוברח לאיראן(צילום: דובר צה"ל)
נתיב הברחת הטילים ומיקום הסיכול (מפה: דובר צה"ל)
נתיב הברחת הטילים ומיקום הסיכול (מפה: דובר צה"ל)

מפקד חיל היום לשעבר, אלוף אליעזר מרום (צ'ייני), אמר כי המודיעין הנדרש לעקוב אחרי הרקטות הללו שיוצרו בסוריה והועברו לאיראן הועברו ומשם לפורט סודן מעיד על יכולת מודיעין גבוהה מאוד של הצבא. צ'ייני הוסיף כי הפעולה הזו הנה פעולה נועזת במרחק רב מישראל שמעידה על מיומנות אדירה של כוח ששט למעלה מאלף קילומטר ומאתר אוניה בחשאיות, מפתיע את צוות האוניה ומצליח להשתלט עליה ללא פגיעה באיש.

הוא הוסיף שהוא מצפה שמדינת ישראל תדע לעשות שימוש נכון בחשיפה הזו במישור המדיני והעולמי. תוך כך הגישה ישראל תלונה באו"ם על הברחת הנשק לעזה. המבצע שהתאפשר בזכות יכולות מודיעין בין-קהילתי איכותי ויכולות מבצעיות גבוהות של צה"ל, מנע את הגעתו של משלוח נשק קטלני ומתקדם שיועד לפגיעה באזרחי ישראל, אל ארגוני הטרור ברצועת עזה המנהלים עימות מזוין נגד ישראל.

בהודעה שפרסם משרד החוץ נמסר ש"הטילים והנשק שנמצאו על הספינה הוסוו והועמסו על ידי איראן, בלי שהצוות או החברה המפעילה מודעים לדבר. הנשק היה מיועד לארגוני הטרור הפלסטיניים בעזה, שהתכוונו להשתמש בו כדי לפגוע באזרחים ישראלים, כפי שעשו בעבר. בכך איראן חוזרת ומפירה את החלטות מועצת הביטחון 1747 ו-1929, האוסרות עליה לייצא נשק כלשהו. בהברחת הנשק לרצועת עזה היא מפירה את החלטות מועצת הביטחון 1373 ו-1860. איראן ממשיכה לסכן נתיבי שיט בינלאומיים ולהפר בגסות שורת החלטות של מועצת הביטחון במטרה לערער את היציבות באיזור ולהפיץ טרור ומלחמה. ההברחות מבוצעות על ידי 'כח קודס', המשתייך למשמרות המהפכה. זוהי זרוע מדינתית הפועלת ברשות ובסמכות של הממשל האיראני, בהנהגתו של רוחאני. ישראל תגיש תלונה רשמית למועצת הביטחון ולוועדת הסנקציות, שהוקמה מכוח החלטה 1737", לשון ההודעה.

 [related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן