Skip to content

40 אלף שקל קנס על מוכר קורקינטים חשמליים בלתי חוקיים

בנוסף חייבה השופטת את חברת סקוטר סנטר לחתום על התחייבות בסכום של 70 אלף שקל להימנע מלבצע העברה דומה במשך שלוש שנים ונתנה צו סגירה לבית העסק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קנס של 40 אלף שקל נגזר בבית משפט השלום בתל אביב על חברת סקוטר סנטר ומנהלה מגבעתיים, שייצרה ומכרה קורקינטים וסקיטבורדים חשמליים, האסורים לשימוש בישראל.

השופטת איילה גזית נתנה צו סגירה לבית העסק בגבעתיים, שיכנס לתוקף בתוך 45 ימים וקבעה, כי העסק יוכל להמשיך לפעול בכל פעילת חוקית שלגביה אין צורך ברישיון, או שבעליו מחזיקים ברישיון מאת הרשויות המוסמכות.

המבצע לפני 3 שנים

במסגרת מבצע שבוצע לפני כשלוש שנים, פשטו צוותים מיוחדים של משרד התחבורה, מנהל המכס והמשטרה על כמה בתי עסק ומסחר בגוש דן, המוכרים קורקינטים וסקיטבורדים בלתי חוקיים, והחרימו מאות כלים ומוצרי תעבורה המשמשים אותם.

מכתב האישום עולה כי חברת סקוטר סנטר ניהלה עסק לייצור קורקינטים וסקיטבורדים ממונעים ומכרה אותם לציבור הרחב, למרות שהם אינם עומדים בשום תקינה ואסורים למכירה בישראל.

מכתב האישום מתברר עוד, כי בעל החברה סירב, בין השאר, להציג מסמכים וחשבוניות לחוקרי משרד התחבורה כפי שהתבקש, ואף ניסה למנוע מאחת המפקחות לצלם את כלי הרכב המנועיים ומוצרי התעבורה בבית העסק, והזהירה "אל תצלמי, המצלמות מסביב מצלמים אותך" והצביע לעבר מצלמה שממול בית העסק.

עבירה חמורה

השופטת גזית ציינה בגזר הדין כי "מדובר בעבירה חמורה מבחינת הנזק שעלול להיגרם מביצוע העבירה ומאפשרות של הציבור לרכוש כלי רכב מנועיים, האסורים בחוק, דבר שמעלה צורך בהגנה על שלום הציבור".

"הפגיעה בערך החברתי הינה פגיעה אפשרית בציבור העוברים ושבים, אם במדרכה ואם בכביש, והיא עלולה להיגרם מהעבירה של ייצור, תיקון ומכירה, של כלי רכב מנועיים העולים על הקריטריונים המותרים בחוק", הוסיפה השופטת.

מה מותר לייבא

על פי הקריטריונים ניתן כיום לייבא לארץ קורקינט חשמלי שמשקלו המקסימלי אינו עולה על 12 קילוגרם ומהירותו היא 12 קמ"ש לכל היותר. עוד נקבע, כי על הקורקינט להיות בעל הספק שלא יעלה על 100 וואט.

יצוין כי משרד התחבורה החליט להסדיר את מעמדם החוקי של הקורקינטים ולקבוע תנאים ליבואם או יצורם, כפי שנעשה לגבי האופניים החשמליים. במסגרת זאת, גובש במכון התקנים הישראלי תקן ישראלי לקורקינט חשמלי. מתן אישור ליבוא או מכירה של קורקינט חשמלי יותנה בעמידה בדרישות התקן.

מגובשות תקנות חדשות

התקנות החדשות, המגובשות בימים אלה באגף הרכב, מגדירות בין השאר את הספק המנוע והמשקל העצמי המותר של הקורקינט, גיל הרוכב, אזור הנסיעה המותר וכן חובות נוספות המוטלות על רוכב הקורקינט. בסיום ההליך, התקנות יוגשו לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן